درخواست از چین برای تنظیم مقررات واحدی برای دارایی‌های دیجیتال توقیف‌شده

درخواست از چین برای تنظیم مقررات واحدی برای دارایی‌های دیجیتال توقیف‌شده
آنچه در این مقاله میخوانید

یک استاد حقوق در دانشگاه علوم سیاسی و حقوق چین شرقی به ضرورت فوری برای استانداردسازی رویه‌های بازیابی دارایی‌های دیجیتال غیرقانونی به دلیل افزایش جرایم مرتبط با ارزهای دیجیتال در چین تأکید کرده است. او خاطرنشان کرد که عدم وجود استانداردهای یکنواخت، روند بازیابی دارایی‌ها را پیچیده می‌کند و خواستار ایجاد دستورالعمل‌های جامع و همکاری بین‌المللی برای مدیریت مؤثر ارزهای دیجیتال شد.

درخواست از چین برای استانداردسازی بازیابی دارایی‌های دیجیتال

یانگ کای (Yang Kai)، یک استاد حقوق در دانشگاه علوم سیاسی و حقوق چین شرقی (East China University of Political Science and Law)، در مقاله‌ای که روز سه‌شنبه در روزنامه دیوان خلق (People’s Court Daily)، نشریه رسمی دیوان عالی خلق چین (Supreme People’s Court in China) منتشر شد، بر ضرورت فوری چین برای استانداردسازی بازیابی دارایی‌های دیجیتال غیرقانونی تأکید کرد.

این استاد حقوق با اشاره به افزایش تعداد پرونده‌های کیفری مرتبط با ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین (Bitcoin) و اتر (Ether)، تأکید کرد:

«قانونی کردن روند واگذاری ارزهای مجازی به‌شدت مورد نیاز است.»

اظهارات وی پس از اصلاحات اخیر در قوانین توسط دیوان عالی خلق (Supreme People’s Court) و دادستانی عالی خلق (Supreme People’s Procuratorate) مطرح شد که تعریف پول‌شویی را گسترش داده و شامل ارزهای دیجیتال، سکه‌های بازی‌های آنلاین و انعام‌های پخش زنده کرده است.

یانگ (Yang) به چالش‌های متعدد پیش روی نهادهای مجری قانون در تلاش برای بازیابی ارزهای دیجیتال اشاره کرد و نبود استانداردها و مقررات یکنواخت در حوزه‌های قضایی مختلف را مورد تأکید قرار داد. این ناهماهنگی، تلاش‌ها برای ردیابی، ضبط، و بازگرداندن دارایی‌های دیجیتال را پیچیده می‌کند، چون چارچوب‌های قانونی متفاوت و توانایی‌های تکنولوژیکی مختلف، موانع قابل توجهی در مسیر اجرای عدالت ایجاد می‌کنند.

یانگ (Yang) اظهار داشت: «اگرچه نهادهای مجری قانون روش‌های مختلفی برای واگذاری دارایی‌های دیجیتال امتحان کرده‌اند، اما به دلیل نبود استانداردهای یکپارچه، اجرای این روش‌ها از مکانی به مکان دیگر تفاوت‌های زیادی دارد.» وی افزود:

«مقدار زیادی از ارزهای مجازی توقیف شده‌اند و نمی‌توان آنها را به وجوه نقد تبدیل کرد، که این امر بر عملکرد عادی فعالیت‌های اقتصادی تأثیر می‌گذارد.»

او عقیده دارد که مجموعه‌ای جامع از دستورالعمل‌ها برای تصفیه ایمن و کارآمد این دارایی‌ها ضروری است. یانگ همچنین از رگولاتورهای چینی خواست تا با توجه به ماهیت فرامرزی ارزهای دیجیتال، همکاری نزدیک‌تری با همتایان بین‌المللی خود داشته باشند تا بهتر بتوانند با این چالش‌ها مقابله کنند.

نظر شما در مورد درخواست برای بازیابی استاندارد دارایی‌های دیجیتال غیرقانونی در چین چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره درخواست از چین برای تنظیم مقررات واحدی برای دارایی‌های دیجیتال توقیف‌شده بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.