روسیه در ماه سپتامبر نفت را در مقابل طلا می‌فروشد

آنچه در این مقاله میخوانید

این کشور اعلام کرده است که قصد دارد از درآمد بادآورده نفت برای خرید مقادیر زیادی طلا در این ماه استفاده کند.

وزارت دارایی روسیه اعلام کرد که از روز جمعه خرید طلا را به‌طور چشمگیری افزایش خواهد داد.

طبق گزارش خبرگزاری اینترفاکس روسیه، دولت قصد دارد خرید روزانه طلا را از ۱.۱۲ میلیارد روبل به ۸.۲ میلیارد روبل در روز برای ماه آینده افزایش دهد.

روسیه از نفت برای خرید طلا استفاده می‌کند

این گزارش بیان می‌کند که وزارت دارایی انتظار دارد درآمد قابل‌توجهی از نفت و گاز به مبلغ ۱۶۲ میلیارد روبل در ماه سپتامبر داشته باشد، که نسبت به ۱۰.۹ میلیارد روبل درآمد کسب‌شده در ماه آگوست، افزایش چشمگیری محسوب می‌شود.

با این پول، روسیه قصد دارد طلاهای بیشتری خریداری کند.

خرید خالص طلا توسط بانک‌های مرکزی در سال 2024
خرید خالص طلا توسط بانک‌های مرکزی در سال 2024

در حالی که جنگ در اوکراین ادامه دارد، بانک مرکزی روسیه در سال ۲۰۲۴ همچنان به خرید خالص طلا ادامه داده است، هرچند تنها حدود ۴ تن به ذخایر طلای خود افزوده است.

پذیرش طلا در روسیه

در اوایل سال ۲۰۲۲، درست زمانی که جنگ با اوکراین آغاز شد، روسیه روبل را به طلا مرتبط کرد و یک استاندارد جدید طلا ایجاد کرد. به گفته The Conversation، روسیه ارز خود را به طلا تغییر داد تا اقتصاد خود را از معاملات وابسته به دلار آمریکا جدا کند. این تلاش از سال ۲۰۱۳ در حال انجام است.

روسیه مدت‌هاست که یکی از تولیدکنندگان برتر طلا است. سال گذشته، این کشور ۳۲۱ تن طلا تولید کرد که پس از چین با ۳۷۸ تن در رتبه دوم قرار دارد.

تولید طلا در سال 2023
تولید طلا در سال 2023

تا کنون، محاسبات ولادیمیر پوتین (Vladimir Putin)، رهبر روسیه، نتیجه داده است، چون قیمت طلا در حدود 2,500 دلار در هر اونس در نوسان است که نزدیک به بالاترین رکورد خود است.

دیدگاه خود را درباره روسیه در ماه سپتامبر نفت را در مقابل طلا می‌فروشد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.