پیش‌ بینی جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا (USDCAD): احتمال کاهش 50 واحدی پس از انتشار داده‌های شغلی مأیوس‌کننده

پیش‌ بینی جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا (USDCAD): احتمال کاهش 50 واحدی پس از انتشار داده‌های شغلی مأیوس‌کننده
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در تحلیل روزانه فارکس جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا می‌خوانید:

  • ایالات متحده در ماه جولای 7.67 میلیون فرصت شغلی کمتر از حد انتظار را ثبت کرد.
  • سرمایه گذاران احتمال کاهش 50 واحدی نرخ بهره فدرال رزرو را تا 45 درصد افزایش دادند.
  • بانک مرکزی کانادا در روز چهارشنبه طبق انتظار، نرخ بهره را 25 واحد کاهش داد.

پس از آن که انتشار داده‌های ناامیدکننده احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو به میزان چشمگیر در ماه سپتامبر را افزایش داد، پیش‌بینی جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا (USD/CAD) نشان‌دهنده ضعف دوباره دلار آمریکا است. همزمان، پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر احتمال تأخیر در افزایش تولید اوپک پلاس در ماه اکتبر، با افزایش قیمت نفت، ارزش دلار کانادا تقویت شد.

داده‌های روز چهارشنبه نشان داد که ایالات متحده در ماه جولای ۷.۶۷ میلیون فرصت شغلی ثبت کرده است. این رقم به پایین‌ترین سطح سه و نیم سال اخیر رسید و از برآوردهای ۸.۰۹ میلیون کمتر بود. فدرال رزرو توجه زیادی به بازار کار دارد، به‌ویژه که این بخش در ابتدا محرک اصلی تورم بود. با این حال، این وضعیت تغییر کرده و بازار کار نشانه‌هایی از ضعف نشان می‌دهد. در نتیجه، سرمایه‌گذاران احتمال کاهش نرخ بهره به اندازه ۵۰ واحد را به ۴۵ درصد افزایش دادند. در نتیجه، دلار آمریکا تضعیف شد و ارزش جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا (USD/CAD) کاهش یافت.

تمام توجه‌ها اکنون به گزارش مهم اشتغال غیرکشاورزی معطوف شده است. اقتصاددانان انتظار بهبود نسبی نسبت به گزارش ضعیف ماه گذشته را دارند، بنابراین هرگونه عدم تطابق با انتظارات ممکن است باعث نوسانات شدید بازار شود. نرخ بیکاری نشان‌دهنده خطر وقوع رکود اقتصادی است و در نتیجه، افزایش غیرمنتظره دیگری می‌تواند نگرانی‌های رکودی را افزایش داده و به ضرر دلار باشد. همچنین، این موضوع می‌تواند گمانه‌زنی‌ها برای کاهش بیشتر نرخ بهره را تقویت کند.

در همین حال، همان‌طور که انتظار می‌رفت، بانک کانادا (Bank of Canada) روز چهارشنبه نرخ بهره را ۲۵ واحد کاهش داد. ارزش دلار کانادا افزایش یافت، چون سرمایه‌گذاران از قبل این حرکت را در قیمت‌ها محاسبه کرده بودند. علاوه بر این، پس از انتشار گزارش‌هایی که حاکی از بحث اوپک پلاس (OPEC+) درباره تأخیر در افزایش تولید برنامه‌ریزی‌شده برای ماه اکتبر بود، این ارز حمایت بیشتری دریافت کرد. این اخبار باعث افزایش قیمت نفت شد چون به دلیل طولانی شدن محدودیت‌های بازار، عرضه نفت محدود باقی می‌ماند.

رویدادهای کلیدی امروز مربوط به جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا

  • تغییر اشتغال غیرکشاورزی پردازش خودکار داده‌ها (ADP) ایالات متحده
  • مطالبات بیکاری ایالات متحده
  • شاخص مدیران خرید (PMI) خدمات ISM ایالات متحده

پیش‌بینی تکنیکال جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا: پرایس اکشن حاکی از روندی نزولی است

USDCAD 4 hour chart
نمودار 4 ساعته جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا (USD/CAD)

از نظر تکنیکال، قیمت جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا (USD/CAD) در آستانه کاهش به زیر میانگین متحرک ساده ۳۰ روزه (30-SMA) قرار دارد، که نشان‌دهنده تغییر احتمالی در احساسات بازار است. پیش از این، گاوها (خریداران) در حال پیشروی بودند و به سمت سطح مقاومت ۱.۳۶۰۰ حرکت می‌کردند. با این حال، پرایس اکشن ناگهان تغییر کرد و خرس‌ها (فروشندگان) یک کندل بزرگ ایجاد کردند که نشان‌دهنده افزایش قابل‌توجهی در قدرت آنها است. در همین حال، شاخص قدرت نسبی (RSI) به منطقه نزولی زیر ۵۰ سقوط کرد.

اگر قیمت به زیر میانگین متحرک کاهش یابد، احتمالاً سطح ۱.۳۴۵۰ را مجدداً آزمایش خواهد کرد. کاهش قیمت به زیر این سطح نشان‌دهنده ادامه روند نزولی قبلی خواهد بود.

دیدگاه خود را درباره پیش‌ بینی جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا (USDCAD): احتمال کاهش 50 واحدی پس از انتشار داده‌های شغلی مأیوس‌کننده بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.