مارک کوبان هشدار داد که مالیات بر سود غیرواقعی کامالا هریس بازار سهام را از بین خواهد برد

مارک کوبان هشدار داد که مالیات بر سود غیرواقعی کامالا هریس بازار سهام را از بین خواهد برد
آنچه در این مقاله میخوانید

مارک کوبان (Mark Cuban) ، میلیاردر، هشدار داد که مالیات بستن بر سودهای تحقق‌نیافته می‌تواند بازار سهام را “نابود” کند، اما معتقد است که کامالا هریس (Kamala Harris)، معاون رئیس‌جمهور، این سیاست را در اولویت قرار نخواهد داد. در حالی که هریس از بخش‌هایی از طرح مالیاتی جو بایدن (Joe Biden)، رئیس‌جمهور، حمایت می‌کند، کوبان تأکید کرد که این موضع نهایی او نیست. وی همچنین نگرانی‌هایی در مورد تأثیر این سیاست بر شرکت‌های نوپایی که با جریان نقدینگی مشکل دارند، مطرح کرد.

مارک کوبان درباره مالیات بر سودهای تحقق‌نیافته اظهار نظر می‌کند

مارک کوبان (Mark Cuban)، میلیاردر و سرمایه‌گذار برنامه شارک تنک (Shark Tank)، هشدار داده است که مالیات بستن بر سودهای تحقق‌نیافته می‌تواند “بازار سهام را نابود کند”، هرچند او ابراز اطمینان کرد که کامالا هریس (Kamala Harris)، معاون رئیس‌جمهور، این سیاست را دنبال نخواهد کرد. در مصاحبه‌ای در روز پنج‌شنبه با سی‌ان‌بی‌سی (CNBC)، کوبان تأکید کرد که در حالی که هریس از بخش‌هایی از طرح مالیاتی جو بایدن (Joe Biden)، رئیس‌جمهور، حمایت می‌کند، “این لزوماً نقطه پایانی او نیست”، و افزود که این پیشنهاد بیشتر یک “نقطه شروع” برای کمپین است.

کوبان ابراز نگرانی کرد که چنین مالیاتی باعث خواهد شد شرکت‌ها از عرضه عمومی سهام خود خودداری کنند که به پیامدهای منفی اقتصادی منجر خواهد شد. او توضیح داد:

“آن چه به آنها گفتم این است که اگر شما بر سودهای تحقق‌نیافته مالیات ببندید، بازار سهام را نابود می‌کنید و این در واقع بزرگ‌ترین برنامه اشتغال‌زایی برای سرمایه‌گذاری خصوصی خواهد بود، چون شرکت‌ها دیگر عمومی نخواهند شد.”

وی همچنین خاطرنشان کرد که شرکت‌های نوپا اغلب با مشکلات جریان نقدینگی مواجه هستند. او با یادآوری تجربه خود در روزهای اولیه اینترنت گفت: “من مجبور می‌شدم وام بگیرم و به طور مؤثری فقط برای پرداخت مالیاتم مقروض می‌شدم.”

آیا با موضع مارک کوبان در مورد مالیات بر سودهای محقق نشده موافق هستید؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره مارک کوبان هشدار داد که مالیات بر سود غیرواقعی کامالا هریس بازار سهام را از بین خواهد برد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.