پیتر شیف: فدرال رزرو در آستانه انجام یک اشتباه بزرگ در سیاست است که دلار آمریکا را نابود کرده و تورم را دوباره تشدید می‌کند

پیتر شیف: فدرال رزرو در آستانه انجام یک اشتباه بزرگ در سیاست است که دلار آمریکا را نابود کرده و تورم را دوباره تشدید می‌کند
آنچه در این مقاله میخوانید

پیتر شیف (Peter Schiff)، اقتصاددان و حامی طلا، هشداری جدی داده و اعلام کرده است که فدرال رزرو (Federal Reserve) در آستانه تکرار اشتباهات سیاستی گذشته خود قرار دارد. او توضیح داد که اقدامات پیش‌بینی‌شده فدرال رزرو، به ‌ویژه کاهش نرخ بهره، «با بازگشت به سیاست تسهیل کمی (QE) همراه خواهد بود، که تکرار دیگری از اشتباهات گذشته است و بدهی بیشتری ایجاد کرده و قیمت‌های مصرف‌کننده را به شدت افزایش خواهد داد.» شیف هشدار داد: «این کار دلار را نابود کرده و تورم را دوباره شعله‌ور خواهد کرد.»

پیتر شیف هشدار داد که سیاست‌های فدرال رزرو دلار را نابود کرده و تورم را دوباره شعله‌ور خواهد کرد

پیتر شیف (Peter Schiff)، اقتصاددان و حامی طلا، این هفته انتقاد شدید خود را نسبت به سیاست‌های قریب‌الوقوع فدرال رزرو (Federal Reserve) با تمرکز بر کاهش نرخ بهره مورد انتظار و احتمال بازگشت به سیاست تسهیل کمی (QE)مطرح کرد. روز دوشنبه، شیف در پلتفرم اجتماعی ایکس (X) اعلام کرد:

«فدرال رزرو در شرف اثبات این است که هیچ چیز از اشتباهات گذشته خود نیاموخته است. با وجود این که نرخ‌ها هنوز هم خیلی پایین هستند، این بانک چهارشنبه نرخ بهره را کاهش خواهد داد. پس از آن، بازگشت به سیاست تسهیل کمی رخ خواهد داد، تکرار دیگری از اشتباهات گذشته که بدهی بیشتری ایجاد کرده و قیمت‌های مصرف‌کننده را به شدت افزایش خواهد داد.»

او عقیده دارد که با کاهش ارزش دلار، بازپرداخت بدهی‌های آمریکا آسان‌تر خواهد شد، اما افزایش عرضه دلار باعث می‌شود کسری تجاری به‌جای خرید اوراق خزانه، به خرید دارایی‌ها تبدیل شود.

شیف (Schiff) در ادامه به تأثیر عملی این سیاست‌ها بر وام‌گیرندگان، به‌ ویژه در بازار وام‌های مسکن پرداخت. او گفت: «احتمالاً کاهش نرخ‌های بهره در آینده تأثیر چندانی در کاهش نرخ بهره برای اکثر وام‌گیرندگان نخواهد داشت. به‌ عنوان مثال، نرخ‌های وام مسکن احتمالاً قبلاً به پایین‌ترین حد خود رسیده‌اند و در حال افزایش هستند. فدرال رزرو (Federal Reserve) به سیاست تسهیل کمی (QE) بازخواهد گشت تا جلوی افزایش نرخ‌ها را بگیرد.»

او در پست دیگری در پلتفرم اجتماعی ایکس (X) پیش‌بینی کرد: «این کار دلار را نابود کرده و تورم را دوباره شعله‌ور خواهد کرد.»

شیف (Schiff) همچنین خاطرنشان کرد که این اقدامات می‌توانند به یک رکود اقتصادی گسترده‌تر دامن بزنند، همان‌طور که کاهش ارزش دلار می‌تواند موجب افزایش شدید قیمت کالاها شود و فشارهای تورمی را در سال‌های آینده تشدید کند.

در تحلیل اقتصادی جامع‌تر خود، این اقتصاددان به وضعیت ضعیف اقتصاد آمریکا و شرایط مالی ناپایدار مصرف‌کنندگان آمریکایی اشاره کرد. او هفته گذشته اظهار داشت:

«اقتصاد آمریکا در ضعیف‌ترین حالت تاریخی خود قرار دارد و مصرف‌کنندگان هرگز در وضعیتی بدتر از حال حاضر نبوده‌اند. ما در آستانه یک فروپاشی کامل اقتصادی هستیم، مگر این که چیزی بدتر از آن را تجربه کنیم: تورم افسارگسیخته، که فدرال رزرو (Federal Reserve) برای به تأخیر انداختن این اجتناب‌ناپذیر، پول چاپ کند.»

نظر شما در مورد هشدار پیتر شیف، اقتصاددان و مدافع طلا، در مورد سیاست‌های فدرال رزرو چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره پیتر شیف: فدرال رزرو در آستانه انجام یک اشتباه بزرگ در سیاست است که دلار آمریکا را نابود کرده و تورم را دوباره تشدید می‌کند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.