بایننس ادعاهای وزیرکس را رد کرد

بایننس ادعاهای وزیرکس را رد کرد
آنچه در این مقاله میخوانید

صرافی رمز ارز بایننس (Binance) به اتهامات مطرح شده توسط وزیرکس (Wazirx) و زتای (Zettai) در خصوص این که چگونه اختلافات بایننس با وزیرکس بر روی وجوه کاربران از دست رفته در حمله سایبری ماه جولای تأثیر گذاشته است، پاسخ داده است. این شرکت اصرار دارد که مسئولیت این حادثه بر عهده مدیریت وزیرکس تحت زانمای (Zanmai) و زتای (Zettai) است، نه بایننس. بایننس با رد ادعاهای نیشال شتی (Nischal Shetty)، یکی از بنیان‌گذاران، تأکید می‌کند که “هیچ مسئولیتی در قبال عواقب هک ادعایی ندارد.”

دفاع بایننس در برابر اتهامات وزیرکس پس از حمله سایبری

صرافی رمز ارز بایننس (Binance) روز سه‌شنبه به “اظهارات نادرست و گمراه‌کننده” از سوی زتای (Zettai) و وزیرکس (Wazirx) در خصوص بایننس پاسخ داد. این بیانیه تأکید کرد که مسئولیت وجوه از دست‌رفته کاربران بر عهده مدیریت وزیرکس تحت زانمای (Zanmai) و زتای (Zettai) است، نه بایننس.

در پاسخ به ادعاهای مطرح شده توسط وزیرکس، بایننس بر مسئولیت پلتفرم در حفاظت از دارایی‌های کاربران تأکید کرده و اعلام کرد: “امنیت و حفاظت از وجوه کاربران، مسئولیت اساسی هر پلتفرم رمز ارز است. ما از تیم وزیرکس تحت زانمای/ زتای می‌خواهیم که در قبال کاربران وزیرکس پاسخگو باشند و وجوه از دست رفته را که تحت مدیریت زانمای/ زتای بوده است، جبران کنند.” با اذعان به اختلاف جاری بین زتای و بایننس، در ادامه این بیانیه آمده است:

“مسئولیت آن‌ها در قبال کاربران وزیرکس ارتباطی به اختلافات آن‌ها با بایننس ندارد. تلاش‌های آن‌ها برای انتقال مسئولیت یک تاکتیک انحرافی ناامیدکننده است، اما نباید توجه کسی را از مسئله مهمی که باید به آن پرداخته شود منحرف کند: نیاز به پاسخگویی تیم وزیرکس در قبال وجوه از دست رفته کاربران تحت مدیریت آن‌ها.”

بایننس (Binance) همچنین ادعاهای نیشال شتی (Nischal Shetty)، یکی از بنیان‌گذاران وزیرکس (Wazirx)، مبنی بر این که بایننس به نوعی مسئول پیامدهای حمله سایبری ماه جولای است را رد کرد. این صرافی رمز ارز تأکید کرد:

“آقای شتی ادعا می‌کند که بایننس به‌نوعی مسئول پیامدهای حمله سایبری است، چون بایننس درخواست کرده بود که وجوه کاربران وزیرکس از کیف پول‌های بایننس برداشته شود. این ادعا نادرست است. بایننس هیچ مسئولیتی در قبال پیامدهای هک ادعایی ندارد.”

در ادامه بیانیه توضیح داده شد که وزیرکس زمان کافی برای برداشت وجوه خود از کیف پول‌های بایننس پیش از حمله داشته است:

“بایننس موظف به نگهداری وجوه کاربران وزیرکس نیست و پیش از وقوع حمله، اطلاع‌رسانی مناسبی به عمل آمد که وجوه کاربران وزیرکس باید از کیف پول‌های بایننس برداشته شود، که تیم آقای شتی این کار را انجام داد.”

نظر شما در مورد اختلاف بین بایننس و وزیرکس بر سر از دست دادن سرمایه کاربران پس از حمله سایبری چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره بایننس ادعاهای وزیرکس را رد کرد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.