مصرف طلای کشورها در مقابل تولید داخلی آنها

مصرف طلای کشورها در مقابل تولید داخلی آنها
آنچه در این مقاله میخوانید

در حالی که هند و چین بیشترین تقاضا را برای طلا دارند، هر دو کشور در مقایسه با شکاف عرضه با سناریوهای متفاوتی روبرو هستند.

با داشتن یک صنعت بزرگ جواهرات، مصرف طلای هند ۵۰ برابر بیشتر از تولید داخلی آن است. در مقابل، چین بیش از یک‌سوم طلایی را که نیاز دارد، تولید می‌کند.

این نمودار تقاضای طلا (بر حسب تن) را در مقابل تولید داخلی طلا در ۱۰ کشور منتخب مقایسه می‌کند. داده‌ها از شورای جهانی طلا (World Gold Council) استخراج شده و توسط شرکت Gold Bullion در سال ۲۰۲۳ گردآوری شده است.

Gold-Consumption-vs.-Domestic-Supply_WEB

بازار عظیم طلای هند


طلا در فرهنگ هند نقش مهمی دارد و به عنوان ذخیره ارزش، نماد ثروت و وضعیت اجتماعی و بخشی اساسی از بسیاری از آیین‌ها محسوب می‌شود. این فلز در فرهنگ‌های هندو و جین به طور خاص مقدس و خوش‌یمن تلقی می‌شود.

با جمعیتی بیش از یک میلیارد نفر، هند با تقاضای بالای طلا، عمدتاً برای جواهرات و شمش‌های طلا، در صدر رتبه‌بندی ما قرار دارد.

مصرف و عرضه طلا

چین در رتبه دوم قرار دارد، و تقاضای آن عمدتاً به دلیل نقش طلا به‌عنوان ذخیره ارزش به ‌ویژه توسط بانک خلق چین است. بانک‌های مرکزی به دنبال طلا به عنوان محافظی در برابر تورم و کاهش ارزش ارز هستند. از سال ۲۰۲۲، بانک خلق چین ذخایر طلای خود را ۳۱۶ تن افزایش داده است.

در جایگاه سوم از نظر تقاضای طلا، ایالات متحده در سال ۲۰۲۳ ۲۴۹ تن مصرف کرده است، در حالی که عرضه داخلی آن ۱۶۷ تن بوده است.

ترکیه در رتبه چهارم قرار دارد، و تولید معدنی آن در سال ۲۰۲۳ به میزان ۳۷ تن بوده است، که پنج برابر کمتر از تقاضای آن یعنی ۲۰۲ تن است.

دیدگاه خود را درباره مصرف طلای کشورها در مقابل تولید داخلی آنها بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.