مقامات آلمانی 47 سرویس مبادلات رمزارزها را در مقابله با جرایم سایبری تعطیل کردند

مقامات آلمانی 47 سرویس مبادلات رمزارزها را در مقابله با جرایم سایبری تعطیل کردند
آنچه در این مقاله میخوانید

مقامات آلمانی ۴۷ سرویس تبادل را که در تسهیل معاملات ناشناس ارزهای دیجیتال برای فعالیت‌های مجرمانه نقش داشتند، منحل کردند. این پلتفرم‌ها با دور زدن پروتکل‌های ضد پولشویی، به مجرمان سایبری اجازه می‌دادند که ارزهای دیجیتال را بدون تأیید هویت مبادله کنند. این عملیات پس از یک سری اقدامات دیگر علیه شبکه‌های بزرگ جرایم سایبری صورت گرفت. با توقیف داده‌های کاربران و معاملات، مقامات در حال پیگیری تحقیقات بیشتر هستند.

آلمان سرویس‌های تبادل رمزارز مرتبط با جرایم سایبری را تعطیل می‌کند

دفتر دادستانی عمومی فرانکفورت آم ماین (Frankfurt am Main Public Prosecutor’s Office) و اداره پلیس جنایی فدرال آلمان (BKA) “۴۷ سرویس تبادل مستقر در آلمان را که برای مقاصد مجرمانه مورد استفاده قرار می‌گرفتند، تعطیل کرده‌اند.”

به گفته BKA، “این‌ها پلتفرم‌هایی بودند که در آن ارزهای معمولی و ارزهای دیجیتال قابل مبادله بودند.” در بیانیه‌ای که توسط گوگل ترجمه شده است، آمده:

“به طور مشخص، این سرویس‌های تبادل امکان انجام معاملات تبادل را بدون گذراندن فرایند ثبت‌نام و بدون بررسی اثبات هویت (اصل موسوم به احراز هویت مشتری) فراهم می‌کردند.”

مقامات اعلام کردند که این تشکیلات توسط گروه‌های مختلف جرایم سایبری، مانند اپراتورهای باج‌افزار و فروشندگان دارک ‌نت، مورد سوءاستفاده قرار گرفته است و تأکید کردند: “این پیشنهاد برای مبادله سریع، آسان و ناشناس ارزهای دیجیتال با سایر ارزها یا ارزهای دیجیتال در نظر گرفته شده بود تا منبع آن‌ها را مخفی کند.”

علاوه بر این، مقامات داده‌های کاربران و معاملات این پلتفرم‌ها را امن کرده‌اند که از تحقیقات آینده پشتیبانی خواهد کرد.

در بیانیه مقامات آلمان آمده است که اجرای قانون در آلمان پیشرفت‌های چشمگیری در برهم زدن زیرساخت‌های جرایم سایبری داشته است. توقیف Chipmixer در سال ۲۰۲۳، یک میکسر ارز دیجیتال بزرگ در دارک ‌نت، منجر به بازیابی ۹۰ میلیون یورو شد. عملیات‌های دیگر شامل تعطیلی Kingdom Market و حذف بدافزارهایی مانند Qakbot و Emotet بود که هر دو مسئول صدها میلیون یورو خسارت جهانی بودند. عملیات بین‌المللی “Endgame” در سال ۲۰۲۴ بر برچیدن شبکه‌های بزرگ بدافزار و دارایی‌های مالی آن‌ها متمرکز بود که توانایی‌های مالی مجرمان سایبری را بیشتر تضعیف کرد.

نظر شما در مورد سرکوب خدمات صرافی ارز دیجیتال که برای مقاصد غیرقانونی استفاده می‌شود، چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره مقامات آلمانی 47 سرویس مبادلات رمزارزها را در مقابله با جرایم سایبری تعطیل کردند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.