جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا (USD/CAD): فدرال ررزو در رقابت کاهش نرخ بهره به بانک کانادا می‌پیوندد

جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا (USD/CAD): فدرال ررزو در رقابت کاهش نرخ بهره به بانک کانادا می‌پیوندد
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در تحلیل هفتگی فارکس جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا می‌خوانید:

  • فدرال رزرو نرخ بهره را 50 واحد کاهش داد و چرخه تسهیل خود را آغاز کرد.
  • تورم کانادا بیش از حد انتظار به صورت ماهانه کاهش یافت.
  • شاخص خرده فروشی در کانادا جهش کرد که نشان‌دهنده مخارج مصرف‌کنندگان است.

همچنان که فدرال رزرو از بانک کانادا در کاهش هزینه‌های استقراض پیروی می‌کند، تحلیل هفتگی فارکس در مورد جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا (USD/CAD) روند نزولی تدریجی را نشان می‌دهد.

فراز و نشیب‌های مربوط به جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا

پس از آن که ارزش دلار بعد از برگزاری جلسه سیاست‌گذاری کمیته فدرال بازار باز (FOMC) افت کرد، جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا (USD/CAD) هفته را با کاهش به پایان رساند. داده‌های قبل از جلسه و برآوردهای اقتصاددانان به کاهش تدریجی نرخ‌ها اشاره داشتند. در همین حال، شرکت‌کنندگان بازار بر اساس احتمال ۶۵ درصدی برای شروعی تهاجمی قیمت‌گذاری کرده بودند.

در روز چهارشنبه، فدرال رزرو نرخ بهره را به میزان ۵۰ واحد کاهش داد و چرخه کاهش نرخ بهره خود را با قدرت آغاز کرد. ارزش دلار در برابر اکثر ارزها کاهش یافت. با این حال، کاهش ارزش دلار در برابر دلار کانادا ناچیز بود چون بانک مرکزی کانادا نیز ممکن است نرخ بهره را کاهش دهد.

در همین حال، داده‌های کانادا تصویری متفاوت را نشان داد. تورم بیشتر از حد انتظار به صورت ماهانه کاهش یافت. از سوی دیگر، شاخص خرده‌فروشی افزایش یافت که نشان‌دهنده هزینه‌های بالای مصرف‌کننده بود.

رویدادهای کلیدی مربوط به جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا در هفته آینده

USD CAD key events

هفته آینده، ایالات متحده داده‌های مربوط به تولید ناخالص داخلی (GDP) و کالاهای بادوام به غیر از مواد غذایی و انرژی را منتشر خواهد کرد. در همین حال، کانادا تنها داده‌های مربوط به تولید ناخالص داخلی (GDP) را منتشر خواهد کرد. داده‌های مربوط به تولید ناخالص داخلی (GDP) ایالات متحده سلامت اقتصادی را نشان می‌دهد که می‌تواند بر چشم‌انداز سیاست‌گذاری فدرال رزرو تأثیر بگذارد.

یک اقتصاد سالم می‌تواند انتظارات برای کاهش نرخ بهره را کاهش دهد، چون فدرال رزرو نیازی به برخورد تهاجمی نخواهد داشت. از سوی دیگر، اگر داده‌های مربوط به تولید ناخالص داخلی (GDP) ضعف اقتصادی را نشان دهد، می‌تواند انتظارات برای کاهش نرخ بهره در ماه نوامبر را افزایش دهد.

در همین حال، در کانادا، بانک مرکزی کانادا ممکن است اندازه کاهش نرخ بهره‌های آینده را افزایش دهد تا حرکت اخیر فدرال رزرو را منعکس کند. گزارش مربوط به تولید ناخالص داخلی (GDP) همچنین بر چشم‌انداز تصمیمات سیاست‌گذاری آینده در کانادا تأثیرگذار خواهد بود.

پیش‌بینی تکنیکال هفتگی مربوط به جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا

USDCAD daily chart
نمودار روزانه جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا (USD/CAD)

از نظر تکنیکال، قیمت جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا (USD/CAD) کمی بالاتر از میانگین متحرک ساده ۲۲ روزه (22-SMA) معامله می‌شود که نشانه‌ای از برتری گاوها (خریداران) است. با این حال، پرایس اکشن نشان می‌دهد که ممکن است به زودی تمایل بازار تغییر کند. به طور خاص، شاخص قدرت نسبی (RSI) زیر ۵۰ معامله می‌شود که از مومنتوم نزولی حمایت می‌کند.

علاوه بر این، قیمت پس از مکث در سطح مقاومت کلیدی ۱.۳۶۰۰، یک الگوی کندل پوششی نزولی ایجاد کرد. قیمت همچنین به سطح فیبوناچی ۰.۳۸۲ رسید که به عنوان سطح مقاومت نیز عمل کرد. اگر قیمت به زیر میانگین متحرک ساده ۲۲ برسد، ممکن است خرس‌ها (فروشندگان) کنترل بازار را در هفته آینده به دست گیرند. در این صورت، ارزش جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا (USD/CAD)  ممکن است به سطح حمایت ۱.۳۴۵۰ سقوط کند. کاهش قیمت به زیر این سطح، نشانه‌ای از ادامه روند نزولی قبلی خواهد بود.

نظر شما در مورد روند آتی جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا در هفته آینده چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا (USD/CAD): فدرال ررزو در رقابت کاهش نرخ بهره به بانک کانادا می‌پیوندد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.