جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا (AUD/USD): اختلاف فدرال رزرو و بانک مرکزی استرالیا گاوها را پیش راند

جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا (AUD/USD): اختلاف فدرال رزرو و بانک مرکزی استرالیا گاوها را پیش راند
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در تحلیل هفتگی فارکس جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا می‌خوانید:

  • بانک مرکزی آمریکا روز چهارشنبه اولین کاهش نرخ بهره را اجرا کرد که باعث شد ارزش دلار پایین آید.
  • آمار اشتغال استرالیا رشد شغلی سریع‌تر از حد انتظار را نشان می‌دهد.
  • فعالان بازار بر جلسه سیاست پولی بانک مرکزی استرالیا تمرکز خواهند کرد.

تحلیل هفتگی فارکس در مورد جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا (AUD/USD) از روند صعودی بیشتری برای دلار استرالیا به دلیل واگرایی سیاست بین فدرال رزرو و بانک مرکزی استرالیا حمایت می‌کند.

فراز و نشیب‌های مربوط به جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا

دلار استرالیا هفته‌ای صعودی را پشت سر گذاشت. پس از کاهش شدید نرخ بهره توسط فدرال رزرو، ارزش دلار آمریکا سقوط کرد، در حالی که ارزش دلار استرالیا به دلیل داده‌های مثبت داخلی افزایش یافت.

بانک مرکزی ایالات متحده اولین کاهش نرخ بهره خود را در روز چهارشنبه اعمال کرد که باعث افت ارزش دلار شد. اقتصاددانان پیش‌بینی کرده بودند که این کاهش ۲۵ واحدی خواهد بود. قبل از برگزاری جلسه، داده‌های مربوط به فروش و تورم نیز به کاهش اندک نرخ بهره اشاره داشتند. با این حال، سیاست‌گذاران با کاهش شدید ۵۰ واحدی شگفتی آفریدند.

در همین حال، از داده‌های اشتغال که نشان‌دهنده رشد سریع‌تر از حد انتظار مشاغل بود، دلار استرالیا تقویت شد. یک بازار کار قوی احتمال کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی استرالیا (RBA) در سال جاری را کاهش می‌دهد.

رویدادهای کلیدی مربوط به جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا در هفته آینده

AUDUAD key events

هفته آینده، شرکت‌کنندگان بازار بر جلسه سیاست پولی بانک مرکزی استرالیا تمرکز خواهند کرد. آن‌ها همچنین به داده‌های مربوط به تولید ناخالص داخلی (GDP) ایالات متحده و سفارشات کالاهای بادوام توجه خواهند داشت.

نظرسنجی رویترز (Reuters) اخیراً نشان داده است که اقتصاددانان انتظار دارند بانک مرکزی استرالیا در جلسه روز سه‌شنبه نرخ‌ها را بدون تغییر نگه دارد. علاوه بر این، آن‌ها پیش‌بینی می‌کنند که اولین کاهش نرخ بهره در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۵ اتفاق بیفتد. داده‌های اخیر بازار کار استرالیا نشان‌دهنده یک اقتصاد مقاوم بوده و احتمال کاهش نرخ‌های بهره در کوتاه‌مدت را کاهش می‌دهد.

در همین حال، فدرال رزرو چرخه کاهش نرخ بهره خود را با یک کاهش بزرگ آغاز کرده است. با این حال، شرکت‌کنندگان بازار همچنان به داده‌های اقتصادی مانند تولید ناخالص داخلی (GDP) توجه خواهند کرد تا نشانه‌هایی از کاهش نرخ بعدی پیدا کنند. در حال حاضر، فعالان بازار بر اساس یک احتمال ۴۴ درصدی برای کاهش ۵۰ واحدی دیگر نرخ بهره در ماه نوامبر قیمت‌گذاری کرده‌اند.

پیش‌بینی تکنیکال هفتگی مربوط به جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا: گاوها تلاش دیگری را در سطح 0.6800 انجام می‌دهند

AUDUSD daily chart
نمودار روزانه جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا (AUD/USD)

از نظر تکنیکال، قیمت جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا (AUD/USD) به سطح مقاومت کلیدی ۰.۶۸۰۰ رسیده است. قیمت بالاتر از میانگین متحرک ساده ۲۲ (22-SMA) معامله می‌شود و شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز بالای ۵۰ قرار دارد، که نشان‌دهنده تمایل صعودی است. از زمانی که جفت ارز در سطح حمایت ۰.۶۶۵۰ مورد حمایت قرار گرفت، گاوها (خریداران) قوی باقی مانده‌اند.

با وجودی که قیمت کمی بالاتر از ۰.۶۸۰۰ بسته شده است، شاخص قدرت نسبی (RSI) نشان می‌دهد که مومنتوم صعودی نسبت به تلاش قبلی برای عبور از این سطح ضعیف‌تر است. بنابراین، حتی اگر قیمت در هفته آینده بالاتر برود، ممکن است شاخص قدرت نسبی (RSI) واگرایی نزولی نشان دهد. با این حال، شکست بالاتر از ۰.۶۸۰۰ می‌تواند به جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا (AUD/USD) اجازه دهد تا سطح ۰.۶۹۰۱ را مجدداً تجربه کند.

نظر شما در مورد روند آتی جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا در هفته آینده چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا (AUD/USD): اختلاف فدرال رزرو و بانک مرکزی استرالیا گاوها را پیش راند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.