هر روز زنان بیشتری در طلا سرمایه‌گذاری می‌کنند

هر روز زنان بیشتری در طلا سرمایه‌گذاری می‌کنند
آنچه در این مقاله میخوانید

چند سال پیش، عناوینی در وب‌سایت‌های خاص فلزات گرانبها مانند «زنان به طلا به عنوان یک سرمایه‌گذاری علاقه‌ای ندارند» یا «آیا طلا به اندازه کافی سودآور نیست؟» هنوز متداول بود. و این ادعاها بی‌مورد نبود. بر اساس یک نظرسنجی در آن زمان، مردان به ‌طور عمده در طلا سرمایه‌گذاری می‌کردند (۸۱ درصد). با این حال، زنان به ‌عنوان یک گروه هدف معمولاً در پورتال‌های سرمایه‌گذاری – به جز در سرمایه‌گذاری‌های کم‌ریسک مانند طرح‌های پس‌انداز – حضور کمتری داشتند. اما در سال‌های اخیر تغییرات قابل توجهی رخ داده است.

فعالیت مالی زنان، حتی در زمینه طلا، در حال شکوفایی است

تعداد مشاوران مالی، وب‌سایت‌های آموزشی، تأثیرگذاران، جوامع آنلاین و پادکست‌هایی که به‌طور خاص به سرمایه‌گذاران زن می‌پردازند، به‌طور قابل‌توجهی افزایش یافته است. یک پورتال فلزات گرانبهای آلمانی گزارش داد که تعداد بازدیدکنندگان زن از ۱۵ درصد در سال ۲۰۲۲ به ۲۵ درصد تا پایان سال ۲۰۲۳ رسیده است که نشان‌دهنده افزایش ۶۷ درصدی در فقط یک سال است. بر اساس یک نظرسنجی که شرکت تحقیقات بازار آنلاین YouGov در آگوست ۲۰۲۴ انجام داد، بیش از دو سوم زنان آلمانی نظرسنجی شده طلا را به عنوان یک گزینه امن یا ارزش‌افزا – و در بسیاری از موارد، هر دو – برای سرمایه‌گذاری ارزیابی می‌کنند.

نرخ رشد سرمایه‌گذاران زن در طلا چهار برابر مردان است

به‌طور کلی، سرمایه‌گذاران در آلمان بیش از اکثر کشورهای دیگر در طلا سرمایه‌گذاری کرده‌اند و زنان نیز از این قاعده مستثنی نیستند. معامله‌گر آنلاین فلزات گرانبها BullionVault گزارش می‌دهد که نسبت سرمایه‌گذاران جدید زن آلمانی در این پورتال از ۱۷.۸ درصد در سال ۲۰۲۰ به ۳۰.۶ درصد افزایش یافته است. در سطح جهانی، نسبت سرمایه‌گذاران جدید زن از ۱۶.۷ درصد به ۲۵.۳ درصد در همان بازه زمانی افزایش یافته است. مقایسه نرخ رشد مشتریان BullionVault از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹ و از ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۳ نشان می‌دهد که جذابیت طلا در میان سرمایه‌گذاران زن چقدر افزایش یافته است: در حالی که تعداد مشتریان مرد حدود ۴۰ درصد افزایش یافته، تعداد زنان ۱۸۶ درصد جهش کرده و به‌این‌ترتیب بیش از چهار برابر شده است.

دیدگاه خود را درباره هر روز زنان بیشتری در طلا سرمایه‌گذاری می‌کنند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.