بریکس به دنبال بحث در مورد پلتفرم‌های پرداخت جایگزین در نشست آتی

بریکس به دنبال بحث در مورد پلتفرم‌های پرداخت جایگزین در نشست آتی
آنچه در این مقاله میخوانید

سرگئی لاوروف (Sergey Lavrov)، وزیر امور خارجه روسیه، اعلام کرد که گزارشی درباره سیستم‌های پرداخت جایگزین برای کشورهای عضو اتحادیه بریکس (BRICS) در اجلاس پیش رو در کازان (Kazan) ارائه خواهد شد. این پیشنهاد، به رهبری رئیس‌جمهور برزیل، لولا داسیلوا (Lula da Silva)، به دنبال کاهش وابستگی به پلتفرم‌های مالی سنتی مطرح شده است. لاوروف بر افزایش استفاده از ارزهای ملی در تجارت بریکس، به ‌ویژه با چین و هند، تأکید کرد و این تغییر را بخشی از یک روند وسیع‌تر دلارزدایی معرفی کرد و بر کاهش سلطه دلار آمریکا در تجارت جهانی تأکید کرد.

کشورهای بریکس قرار است در اجلاس پیش رو درباره سیستم‌های پرداخت جایگزین بحث کنند

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، روز جمعه اعلام کرد که گزارشی درباره سیستم‌های پرداخت جایگزین برای کشورهای عضو بریکس (BRICS) در اجلاس پیش رو در کازان که از ۲۲ تا ۲۴ اکتبر (1 تا 3 آبان) برگزار خواهد شد، ارائه خواهد شد. این گزارش که هدف آن ارائه گزینه‌هایی برای کاهش وابستگی به پلتفرم‌های پرداخت سنتی است، به دنبال پیشنهادی از سوی رئیس‌جمهور برزیل، لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا (President Luiz Inacio Lula da Silva)، در اجلاس بریکس در آگوست ۲۰۲۳ مطرح شده است.

لاوروف توضیح داد که “سفارش [برای توسعه سیستم‌های پرداخت جایگزین] برای اجلاس کازان ثبت شده است، که توسط رئیس‌جمهور روسیه، ولادیمیر پوتین (Vladimir Putin)، برگزار خواهد شد.” این مقام روسی خاطرنشان کرد که وزرای مالی و بانک‌های مرکزی بریکس مسئول تهیه این گزارش هستند. او گفت:

“ما باید گزارشی از وزرای مالی و بانک‌های مرکزی کشورهای عضو بریکس در مورد چگونگی ایجاد پلتفرم‌های پرداخت جایگزین دریافت کنیم.”

او همچنین تأکید کرد که روسیه به ‌طور قابل‌توجهی استفاده از ارزهای ملی را در روابط تجاری خود با دیگر کشورها افزایش داده است. او گفت: “با جمهوری خلق چین، بیش از ۹۰ درصد تجارت خود را بدون استفاده از دلار، با ارزهای ملی انجام می‌دهیم. در روابط تجاری با هند، این رقم به ۶۰ درصد می‌رسد.”

به‌گفته لاوروف، این ابتکارات بخشی از یک روند بزرگ‌تر به سوی دلارزدایی است. او تأکید کرد که سلطه دلار آمریکا به دلیل سیاست‌های اقتصادی آمریکا در حال کاهش است و در خاتمه گفت:

“ما شروع به تغییر به این اشکال تعامل با اکثر کشورها کرده‌ایم. واضح است که ایالات متحده همچنان به چاپ دلار و … به سیاست فشار اقتصادی بر دیگر کشورها ادامه می‌دهد. اما این دوره در حال پایان است.”

نظر شما در مورد حرکت کشورهای بریکس به سمت سیستم‌های پرداخت جایگزین و دلارزدایی چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره بریکس به دنبال بحث در مورد پلتفرم‌های پرداخت جایگزین در نشست آتی بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.