جفت ارز دلار آمریکا/ ین ژاپن (USD/JPY): با افزایش نرخ از سوی بانک ژاپن، ارزش ین افزایش یافت

جفت ارز دلار آمریکا/ ین ژاپن (USD/JPY): با افزایش نرخ از سوی بانک ژاپن، ارزش ین افزایش یافت
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در تحلیل هفتگی فارکس جفت ارز دلار آمریکا/ ین ژاپن می‌خوانید:

  • پس از پیروزی شیگرو ایشیبا در انتخابات ژاپن، ارزش ین افزایش یافت.
  • ایشیبا از سیاست‌های اخیر بانک مرکزی ژاپن حمایت می‌کند.
  • به دلیل نرخ تورم کمتر از حد انتظار، ارزش دلار کاهش یافت.

به دلیل افزایش احتمال افزایش بیشتر نرخ بهره در ژاپن و کاهش آن در ایالات متحده، چشم‌انداز هفتگی فارکس در مورد جفت ارز دلار آمریکا/ ین ژاپن (USD/JPY) حاکی از آن است که این جفت ارز روندی نزولی خواهد داشت.

فراز و نشیب‌های مربوط به جفت ارز دلار آمریکا/ ین ژاپن

پس از آن که ارزش ین به دنبال انتخابات ژاپن تقویت شد، جفت ارز دلار آمریکا/ ین ژاپن (USD/JPY) هفته‌ای نزولی داشت. در همین حال، به دلیل انتشار داده‌های اقتصادی مختلف، ارزش دلار نوسان داشت. انتخابات تنگاتنگ برای جایگاه نخست‌وزیری در ژاپن با پیروزی شیگرو ایشیبا (Shigeru Ishiba)، وزیر دفاع پیشین، به پایان رسید. پس از اعلام نتیجه، ارزش ین تقویت شد چون ایشیبا از سیاست‌های اخیر بانک مرکزی ژاپن حمایت می‌کند. بنابراین، تحلیلگران معتقدند که تحت رهبری او، افزایش نرخ بهره بیشتری رخ خواهد داد.

در همین حال، دلار در اوایل هفته شروع خوبی داشت، چون داده‌ها نشان دادند که فعالیت‌های تجاری ثابت بوده و تعداد مطالبات بیکاری کاهش یافته است. با این حال، در پایان هفته به دلیل آمار تورمی که کمتر از حد انتظار بود، دلار ضعیف شد.

رویدادهای کلیدی مربوط به جفت ارز دلار آمریکا/ ین ژاپن در هفته آینده

USDJPY key events

هفته آینده، همه نگاه‌ها به داده‌های اقتصادی ایالات متحده خواهد بود، در حالی که انتظار نمی‌رود از ژاپن هیچ داده‌ای منتشر شود. ایالات متحده قرار است ارقام مربوط به فعالیت تجاری بخش تولید و اشتغال را منتشر کند. علاوه بر این، سخنرانی جروم پاول (Jerome Powell)، رئیس فدرال رزرو، ممکن است سرنخ‌هایی درباره کاهش نرخ بهره در آینده ارائه دهد.

پس از نشست اخیر کمیته فدرال بازار آزاد (FOMC)، سیاست‌گذاران لحن ملایم‌تری در پیش گرفته‌اند و این امر نشان‌دهنده کاهش بیشتر نرخ بهره در آینده است. بنابراین، احتمال دارد پاول این روند را ادامه دهد که می‌تواند فشار نزولی بیشتری بر دلار آمریکا وارد کند.

علاوه بر این، گزارش ماهانه مربوط به مشاغل وضعیت رشد شغلی و نرخ بیکاری را نشان خواهد داد. اقتصاددانان انتظار دارند که ۱۴۴,۰۰۰ شغل جدید به اقتصاد اضافه شود که نسبت به گزارش قبلی اندکی افزایش یافته است. در همین حال، احتمال می‌رود نرخ بیکاری در ۴.۲ درصد ثابت بماند.

پیش‌بینی تکنیکال هفتگی جفت ارز دلار آمریکا/ ین ژاپن: خرس‌ها قیمت را از سطح میانگین متحرک ساده 22 روزه پایین‌تر بردند

USDJPY daily chart
نمودار روزانه جفت ارز دلار آمریکا/ ین ژاپن (USD/JPY)

از نظر تکنیکال، قیمت جفت ارز دلار آمریکا/ ین ژاپن در روند نزولی قرار دارد، و زیر میانگین متحرک ساده ۲۲ روزه (22-SMA) معامله می‌شود و شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز در محدوده نزولی قرار دارد. با این حال، پرایس اکشن نشان‌دهنده ضعف در روند نزولی است. این جفت ارز نزدیک به میانگین متحرک معامله می‌شود و چندین بار این خط را شکسته است. این نشانه‌ای است که گاوها در حال قوی‌تر شدن هستند.

در همین حال، چنان ‌که در شاخص قدرت نسبی (RSI) دیده می‌شود، که واگرایی صعودی ایجاد کرده است، خرس‌ها در حال تضعیف شدن هستند. بنابراین، اگر قیمت در هفته آینده نتواند از سطح حمایتی 141.01 پایین‌تر رود، ممکن است بالاتر از میانگین متحرک حرکت کند. چنین شکستی نشان‌دهنده تغییر در احساسات بازار خواهد بود و ممکن است به قیمت اجازه دهد که به سطح مقاومتی 149.57 صعود کند.

نظر شما در مورد روند آتی جفت ارز دلار آمریکا/ ین ژاپن در هفته آینده چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره جفت ارز دلار آمریکا/ ین ژاپن (USD/JPY): با افزایش نرخ از سوی بانک ژاپن، ارزش ین افزایش یافت بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.