جفت ارز یورو/ دلار آمریکا (EUR/USD): داده‌های پایین مربوط به اتحادیه اروپا روند صعودی را تضعیف می‌کند

جفت ارز یورو/ دلار آمریکا (EUR/USD): داده‌های پایین مربوط به اتحادیه اروپا روند صعودی را تضعیف می‌کند
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در تحلیل هفتگی فارکس مربوط به جفت ارز یورو/ دلار آمریکا می‌خوانید:

  • مجموعه‌ای از ارقام مربوط به شاخص مدیران خرید (PMI) کاهش قابل توجهی را در فعالیت تجاری در منطقه یورو نشان می‌دهد.
  • مطالبات بیکاری در ایالات متحده کاهش یافت که نشان‌دهنده شرایط سخت بازار کار است.
  • تورم ایالات متحده 0.1 درصد افزایش یافت در حالی که تخمین‌ها حاکی از افزایش 0.2 درصدی بود.

با تضعیف اقتصاد منطقه یورو و افزایش گمانه‌زنی‌ها در مورد کاهش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو، چشم‌انداز هفتگی فارکس در مورد جفت ارز یوور/ دلار آمریکا (EUR/USD) نشان‌دهنده روندی خنثی در هفته آینده است.

فراز و نشیب‌های مربوط به جفت ارز یورو/ دلار آمریکا

جفت ارز یورو/ دلار آمریکا این هفته نوساناتی داشت و در نهایت تقریباً بدون تغییر به پایان رسید، در حالی که داده‌های مختلفی از ایالات متحده و منطقه یورو منتشر شد. در آغاز هفته، انتشار مجموعه‌ای از داده‌ها در مورد شاخص‌ مدیران خرید (PMI) نشان‌دهنده کاهش قابل توجه در فعالیت‌های تجاری منطقه یورو بود. این امر فشارها بر بانک مرکزی اروپا (ECB) برای ادامه کاهش نرخ بهره را افزایش داد و بر یورو تأثیر منفی گذاشت.

در همین حال، همچنان که اقتصاد آمریکا با وجود نرخ بهره بالا همچنان مقاوم بود، فعالیت‌های تجاری در ایالات متحده ثابت باقی ماند. علاوه بر این، کاهش مطالبات بیکاری نشان‌دهنده شرایط فشرده در بازار کار است.

با این حال، پس از آن که گزارش مربوط به شاخص هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) مربوط به کالاها به غیر از مواد غذایی وانرژی تورمی کمتر از حد انتظار را نشان داد، روز جمعه ارزش دلار کاهش یافت. فشارهای قیمتی ۰.۱ درصد افزایش یافت، در حالی که تخمین‌‌ها افزایش ۰.۲ درصدی را نشان می‌دادند. این موضوع احتمال کاهش شدید نرخ بهره در ماه نوامبر را افزایش داد.

رویدادهای کلیدی مربوط به جفت ارز یورو/ دلار آمریکا در هفته آینده

EURUSD key events

هفته آینده، فعالان بازار به گزارش‌های کلیدی ایالات متحده، از جمله فعالیت تجاری بخش تولید و گزارش اشتغال غیرکشاورزی توجه خواهند کرد. همچنین، جروم پاول (Jerome Powell)، رئیس فدرال رزرو، روز دوشنبه سخنرانی خواهد کرد.

این هفته، تمرکز اصلی بر روی گزارش ماهانه اشتغال خواهد بود. به ‌ویژه، فدرال رزرو توجه ویژه‌ای به بازار کار دارد تا هرگونه ضعف احتمالی را شناسایی کند. در جلسه اخیر، بانک مرکزی نرخ بهره را ۵۰ واحد کاهش داد و اعلام کرد این اقدام به‌منظور حفظ نرخ بیکاری در سطح پایین انجام شده است. بنابراین، معامله‌گران به رشد اشتغال و نرخ بیکاری در ماه سپتامبر چشم خواهند دوخت تا سرنخ‌هایی از حرکت بعدی سیاست‌های فدرال رزرو پیدا کنند. اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند که در ماه سپتامبر ۱۴۴,۰۰۰ شغل به اقتصاد اضافه شود.

پیش‌بینی تکنیکال هفتگی مربوط به جفت ارز یورو/ دلار آمریکا: گاوها در سطح مقاومت 1.1175 مقاومت کردند

EURUSD daily chart
نمودار روزانه جفت ارز یورو/ دلار آمریکا (EUR/USD)

از نظر تکنیکال، قیمت جفت ارز یورو/ دلار آمریکا دوباره به سطح مقاومتی 1.1175 رسیده است که در این نقطه متوقف شده است. همزمان، شاخص قدرت نسبی (RSI) واگرایی نزولی نشان داده است که حاکی از کاهش مومنتوم صعودی است. با وجودی که قیمت همچنان در یک روند صعودی باقی مانده و سقف‌ها و کف‌های بالاتری را ثبت کرده است، اما شاخص قدرت نسبی (RSI) در حرکت اخیر ضعف نشان داده است.

بنابراین، این احتمال وجود دارد که روند حرکت قیمت معکوس شود و به میانگین متحرک ۲۲ روزه (22-SMA) و خط روند صعودی برخورد کند. کاهش قیمت به زیر این سطوح راه را برای رسیدن به سطح حمایتی 1.1000 هموار خواهد کرد. در اینجا، خرس‌ها تلاش خواهند کرد تا قیمت را از سطح حمایت قبلی پایین‌تر ببرند و شروع به ایجاد سقف‌ها و کف‌های پایین‌تر کنند. چنین حرکتی آغاز یک روند نزولی را تأیید خواهد کرد.

نظر شما در مورد روند آتی جفت ارز یورو/ دلار آمریکا در هفته آینده چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره جفت ارز یورو/ دلار آمریکا (EUR/USD): داده‌های پایین مربوط به اتحادیه اروپا روند صعودی را تضعیف می‌کند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.