گروهی از شرکت‌های روسی برای استفاده از رمزارزها برای واردات از چین مجوز گرفتند

گروهی از شرکت‌های روسی برای استفاده از رمزارزها برای واردات از چین مجوز گرفتند
آنچه در این مقاله میخوانید

گروهی منتخب از شرکت‌های روسی، از جمله تولیدکنندگان وسایل الکترونیک و مؤسسات مالی، مجوز استفاده از ارزهای دیجیتال برای واردات از چین را تحت یک چارچوب قانونی آزمایشی دریافت کرده‌اند. این ابتکار که تحت نظارت بانک مرکزی روسیه و وزارت دارایی این کشور انجام می‌شود، شرکت‌هایی را هدف قرار داده است که با محصولات دوگانه سروکار دارند و با مشکلات در پرداخت‌های بین‌المللی، به‌ویژه با چین، مواجه هستند.

شرکت‌های روسی تحت نظارت دقیق، از ارزهای دیجیتال برای واردات از چین استفاده می‌کنند

گروهی منتخب از شرکت‌های روسی مجوز استفاده از ارزهای دیجیتال برای پرداخت واردات از چین را تحت چارچوب قانونی آزمایشی دریافت کرده‌اند. این گروه شامل تولیدکنندگان وسایل الکترونیک، مؤسسات مالی و اعضای خاصی از اتاق بازرگانی و صنایع روسیه است. شرکت‌های دخیل عمدتاً با محصولات دو منظوره که هم کاربرد تجاری و هم نظامی دارند، سروکار دارند.

این کسب‌وکارها با مشکلاتی در فرآیندهای پرداخت بین‌المللی، به‌ویژه با چین، مواجه بودند و به دلیل حجم بالای تراکنش‌های خود انتخاب شدند. بانک مرکزی روسیه به همراه وزارت دارایی این کشور بر این ابتکار نظارت می‌کنند که اجازه مبادلات تجاری با رمز ارزها به‌ صورت قانونی و تحت نظارت را می‌دهد. میخائیل اوسپنکی (Mikhail Uspensky) از شورای تخصصی دوما، در زمینه تنظیم ارزهای دیجیتال، خاطرنشان کرد که ورود به این برنامه گزینشی است و احتمالاً شامل شرکت‌های متوسط نمی‌شود.

اگرچه قوانین روسیه به‌ صراحت استفاده از ارزهای دیجیتال برای خرید یا معاملات بین‌المللی خارج از این چارچوب آزمایشی را ممنوع نمی‌کند، اما ابهامات قانونی همچنان وجود دارد. این چارچوب، فرآیند تبدیل رمز ارزها به پول فیات از طریق بانک‌ها را تسهیل می‌کند، با این حال نگرانی‌هایی وجود دارد مبنی بر این که تلاش‌ها برای دور زدن تحریم‌ها ممکن است به دلیل شفافیت فناوری بلاکچین به‌راحتی ردیابی شود.

یوری بریسوف (Yuri Brisov)، از شرکای شرکت مشاوره‌ای Digital & Anologue Partners، تأکید کرد که در حالی که ارزهای دیجیتال می‌توانند تجارت را ساده‌تر کنند، اما از تحریم‌ها مصون نیستند. او خاطرنشان کرد که تمام تراکنش‌های بلاک چین به صورت عمومی قابل تأیید هستند و هشدار داد که تلاش برای استفاده از این سیستم به‌منظور دور زدن تحریم‌ها می‌تواند به تعطیلی سریع آن منجر شود.

مقامات تأکید دارند که تمرکز این آزمایش باید بر فعالیت‌ها و کشورهایی باشد که روسیه را تحریم نکرده‌اند و هشدار داده‌اند که سوءاستفاده از این برنامه می‌تواند موفقیت آن را به خطر بیندازد.

نظر شما در مورد برنامه آزمایش روسیه در استفاده از ارزهای دیجیتال برای تجارت بین‌المللی چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره گروهی از شرکت‌های روسی برای استفاده از رمزارزها برای واردات از چین مجوز گرفتند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.