ذخایر طلای هند همچنان در حال افزایش است

ذخایر طلای هند همچنان در حال افزایش است
آنچه در این مقاله میخوانید

طبق آخرین داده‌های منتشرشده توسط بانک مرکزی هند (Reserve Bank of India – RBI)، ذخایر طلای هند، در مقایسه با ۶۲.۸۸۷ میلیارد دلار در هفته گذشته، با ۷۲۶ میلیون دلار افزایش به ۶۳.۶۱۳ میلیارد دلار رسیده است.

ذخایر طلای هند به‌صورت منظم در حال افزایش است و طبق نظر کارشناسان، تقاضا برای دارایی امن و خریدهای بالا توسط سرمایه‌گذاران در صندوق‌های قابل معامله طلا (ETF) احتمالاً به حمایت از قیمت طلا ادامه خواهد داد.

طبق آخرین داده‌های بانک مرکزی هند (RBI)، ذخایر طلای هند با ۷۲۶ میلیون دلار افزایش به ۶۳.۶۱۳ میلیارد دلار رسیده است. طلا پس از دلار آمریکا، بیشترین سهم را در ذخایر ارزی هند دارد.

ذخایر ارزی هند به رکورد جدیدی رسیده و به ۶۹۲.۲۹۶ میلیارد دلار افزایش یافته است که در هفته منتهی به ۲۰ سپتامبر (۳۰ شهریور ۱۴۰۳) ۲.۸۳۸ میلیارد دلار رشد داشته است. طبق گزارش‌های مؤسسات مالی جهانی، ذخایر ارزی هند به سطوح بی‌سابقه‌ای رسیده و انتظار می‌رود که زودتر از پیش‌بینی‌ها، در سال مالی ۲۰۲۵ (۱۴۰۴ شمسی) از مرز ۷۰۰ میلیارد دلار عبور کند.

بر اساس آخرین گزارش شرکت سرمایه‌گذاری جهانی جفریز (Jefferies)، پیش‌بینی می‌شود که ذخایر ارزی بانک مرکزی هند (RBI) با افزایش چشمگیر ۵۳ میلیارد دلار به ۷۰۰ میلیارد دلار در سال مالی جاری برسد.

کارشناسان معتقدند که ذخایر ارزی قوی هند مسیر رشد اقتصادی این کشور را تقویت خواهد کرد، چون موقعیت بین‌المللی هند را بهبود می‌بخشد، سرمایه‌گذاری‌های خارجی را جذب می‌کند و از تجارت و صنعت داخلی را حمایت می‌کند.

لازم به ذکر است که حق برداشت ویژه (Special Drawing Rights – SDRs) تا تاریخ ۲۰ سپتامبر (۳۰ شهریور ۱۴۰۳) ۱۲۱ میلیون دلار افزایش یافته و به ۱۸.۵۴۰ میلیارد دلار رسیده است، در حالی که سطح قبلی آن در تاریخ ۱۳ سپتامبر (23 شهریور ۱۴۰۳) ۱۸.۴۱۹ میلیارد دلار بوده است.

موقعیت ذخایر هند در صندوق بین‌المللی پول (IMF) با ۶۵ میلیون دلار کاهش به ۴.۴۵۸ میلیارد دلار تا تاریخ آخرین گزارش رسیده است.

بانک مرکزی هند برای کنترل نوسانات ارز این کشور در بازار ارز خارجی مداخله می‌کند.

در همین حال، خرید بالا توسط سرمایه‌گذاران نهادی خارجی (FII) که در این ماه مشاهده شده بود، در طول هفته نیز ادامه داشته است. سرمایه‌گذاران نهادی خارجی تاکنون ۵۷,۳۵۹ کرور روپیه در ماه سپتامبر (شهریور-مهر ۱۴۰۳) سرمایه‌گذاری کرده‌اند که فقط از طریق مبادلات به ۴۶,۴۸۰ کرور روپیه رسیده است.

مجموع سرمایه‌گذاری توسط FIIs تاکنون در سال ۲۰۲۴ (۱۴۰۳ شمسی) به ۱۰۰,۲۴۵ کرور روپیه رسیده است. تحلیلگران بازار تجارت اعلام کرده‌اند که این سرمایه‌گذاری‌ها به تثبیت روپیه در سال جاری کمک کرده است.

دیدگاه خود را درباره ذخایر طلای هند همچنان در حال افزایش است بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.