تقابل ایران و اسرائیل سرمایه بیشتری را به سمت طلا سوق می‌دهد

تقابل ایران و اسرائیل سرمایه بیشتری را به سمت طلا سوق می‌دهد
آنچه در این مقاله میخوانید

سرمایه‌گذاران غربی به چشم‌انداز «کاهش‌های اضطراری بدون وحشت» علاقه دارند، اما معامله‌گران شانگهای در بازار فلزات گران‌بها در حال فروش هستند. دانیل غالی (Daniel Ghali)، تحلیل‌گر کالای TDS (TDS commodity analyst)، خاطرنشان می‌کند که احتمال رویارویی نظامی مستقیم بین اسرائیل (Israel) و ایران (Iran) موجب ورود سرمایه‌ها به طلا شده است.

چشم‌انداز تورم پولی به‌طور تاریخی به نفع طلا بوده است

فعالیت فروش در طلا تا حدودی محدود بوده است، اما معامله‌گران برتر همچنان در هفته گذشته نزدیک به ۵ تن از طلا را نقد کرده‌اند. این مسئله در تضاد با رویکرد سرمایه‌گذاران غربی است. تحلیل ما از موقعیت‌گیری صندوق‌های کلان نشان می‌دهد که این پوزیشن‌ها در بالاترین سطوح خود از زمان همه‌پرسی برگزیت (Brexit referendum) در جولای ۲۰۱۶ قرار دارند؛ اهرم‌گیری مجدد از صندوق‌های تعادل ریسک و هدف‌گذاری نوسان (vol-target funds) در حال حمایت از بازخرید مجدد از سوی معامله‌گران CTAs است و قیمت‌ها بدون چالش همچنان در حال افزایش هستند.”

برای سرمایه‌گذاران غربی، نگرانی‌ها درباره تورم پولی در حال افزایش است، چون در زمانی که اقتصاد ایالات متحده (US economy) با بسیاری از معیارها همچنان مطلوب است، شرکت‌کنندگان بازار واکنش فدرال رزرو (Fed) را نامتقارن تفسیر می‌کنند. ما انتظار داشتیم که یک عادی‌سازی پولی متعادل‌تر، پوزیشن‌های بزرگ را به چالش بکشد، چرا که کاهش شدید جهانی که در حال حاضر بازار انتظار دارد، معمولاً در پاسخ به وخامت شرایط اقتصادی یا مالی رخ داده است.

این چشم‌انداز تورم پولی از گذشته به نفع قیمت‌های طلا بوده است، اما نباید اشتباه کرد. به‌ طور واقعی، قیمت‌ها اکنون به سطوحی نزدیک شده‌اند که از دهه ۱۹۸۰ دیده نشده‌اند. پوزیشن‌گیری صندوق‌های کلان در حال حاضر بسیار شدید است، روند خرید بانک‌های مرکزی کند شده و بازگشت اعتماد در آسیا (Asia) می‌تواند یکی از محرک‌های اصلی تقاضای طلا را تضعیف کند. در کوتاه‌مدت، احتمال رویارویی مستقیم بین ایران و اسرائیل سرمایه‌های بیشتری را به سمت طلا سوق می‌دهد.

دیدگاه خود را درباره تقابل ایران و اسرائیل سرمایه بیشتری را به سمت طلا سوق می‌دهد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.