جفت ارز پوند/ دلار آمریکا (GBP/USD): تغییر احساسات در میان انتشار داده‌های خوشبینانه در مورد اشتغال غیرکشاورزی (NFP)

جفت ارز پوند/ دلار آمریکا (GBP/USD): تغییر احساسات در میان انتشار داده‌های خوشبینانه در مورد اشتغال غیرکشاورزی (NFP)
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در تحلیل هفتگی فارکس جفت ارز پوند/ دلار آمریکا می‌خوانید:

  • سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، که در راستای افزایش نرخ بهره بود، امیدها برای کاهش 50 واحدی نرخ بهره در ماه نوامبر را از بین برد.
  • داده‌های منتشرشده در ایالات متحده حاکی از کمبود نیرو در بازار کار بود.
  • افزایش تنش‌ها در خاورمیانه تقاضا برای دارایی امن دلار را بالا برد.

همچنان که دلار دوباره درخشش خود را به دست می‌آورد، تحلیل هفتگی فارکس در مورد جفت ارز پوند/ دلار آمریکا نشان‌دهنده تغییر ناگهانی احساسات بازار به سمت روند نزولی است.

فراز و نشیب‌های مربوط به جفت ارز پوند/ دلار آمریکا

همچنان که ارزش دلار در برابر پوند تقویت شد، قیمت جفت ارز پوند انگلیس/ دلار آمریکا (GBP/USD) در هفته‌ای که گذشت یک کندل نزولی قوی ایجاد کرد. هفته گذشته برای دلار آمریکا بسیار خوب بود، چرا که داده‌ها، اظهارات سیاست‌گذاران و تنش‌های خاورمیانه باعث حمایت از این ارز کلیدی شد.

اولین عامل افزایش ارزش دلار، سخنرانی جروم پاول (Jerome Powell)، رئیس فدرال رزرو، در راستای افزایش نرخ بهره بود که امیدها برای کاهش ۵۰ واحدی (bps) نرخ بهره در ماه نوامبر را از بین برد.

در همین حال، داده‌های ایالات متحده (US) نشان‌دهنده کمبود نیرو در بازار کار بود، به طوری که تعداد فرصت‌های شغلی و اشتغال بخش خصوصی بیش از حد انتظار افزایش یافت. علاوه بر این، گزارش مربوط به مشاغل غیرکشاورزی (nonfarm payrolls) نشان داد که افزایش اشتغال بیشتر از پیش‌بینی‌ها بوده است.

در جای دیگر، تنش‌های خاورمیانه باعث افزایش تقاضا برای دلار به عنوان دارایی امن شد.

رویدادهای کلیدی امروز مربوط به جفت ارز پوند/ دلار آمریکا

GBPUSD key events

هفته آینده، فعالان بازار بر صورت‌جلسه نشست کمیته فدرال بازار آزاد (FOMC) تمرکز خواهند کرد. این صورت‌جلسه ممکن است سرنخ‌هایی در مورد اقدامات آتی سیاست‌گذاران ارائه دهد. همزمان، گزارش‌های مربوط به شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) و شاخص قیمت تولیدکننده (PPI) ایالات متحده (US) نشان خواهد داد که آیا تورم به هدف ۲ درصدی فدرال رزرو (Fed) نزدیک شده است یا خیر.

تحلیل‌گران معتقدند که تورم مصرف‌کننده در ماه سپتامبر از ۲.۵ درصد به ۲.۳ درصد کاهش خواهد یافت. کاهش بیشتر از حد انتظار، فشار بیشتری بر فدرال رزرو برای کاهش هزینه‌های وام‌گیری وارد خواهد کرد. در نتیجه، احتمال کاهش نرخ بهره ۵۰ واحدی (bps) در ماه نوامبر افزایش خواهد یافت. از طرف دیگر، جهش غیرمنتظره در تورم می‌تواند به نفع کاهش نرخ بهره با مقدار کمتر باشد.

در بریتانیا (UK)، فعالان بازار بر تولیدات بخش تولیدی و گزارش مربوط به تولید ناخالص داخلی (GDP) تمرکز خواهند کرد. اگر اقتصاد مقاوم باقی بماند، احتمال کاهش نرخ‌های بهره توسط بانک انگلستان (BoE) کمتر خواهد شد، در حالی که عکس این موضوع نیز صدق می‌کند.

پیش‌بینی تکنیکال هفتگی مربوط به جفت ارز پوند/ دلار آمریکا: خرس‌ها از الگوی کُنج در حال شکل‌گیری خارج می‌شوند

GBPUSD daily chart
نمودار روزانه جفت ارز پوند/ دلبار آمریکا (GBP/USD)

از نظر تکنیکال، قیمت جفت ارز پوند انگلیس/ دلار آمریکا (GBP/USD) از الگوی کنج صعودی (bullish wedge) به سمت روند نزولی متمایل شده است. همزمان، قیمت به زیر میانگین متحرک ساده ۲۲ روزه (22-SMA) سقوط کرده است که نشان‌دهنده تغییری در احساسات بازار است. پیش از این، قیمت در یک الگوی کنج به طور پیوسته سقف‌ها و کف‌های بالاتری ایجاد کرده بود.

با این حال، روند صعودی زمانی متوقف شد که قیمت به سطح مقاومت ۱.۳۴۰۰ رسید. در این نقطه، شاخص قدرت نسبی (RSI) واگرایی نزولی نشان داد که حاکی از کاهش مومنتوم صعودی بود. به زودی پس از آن، خرس‌ها (فروشندگان) به اندازه کافی قوی شدند تا الگوی کنج صعودی را بشکنند. در هفته پیش رو، قیمت با سطح حمایت ۱.۳۰۵۱ مواجه خواهد شد. شکسته شدن این سطح، مسیر را به سمت حمایت ۱.۲۷۰۱ باز خواهد کرد و سوگیری نزولی را تقویت خواهد کرد.

نظر شما در مورد روند آتی جفت ارز پوند/ دلار آمریکا در هفته آینده چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره جفت ارز پوند/ دلار آمریکا (GBP/USD): تغییر احساسات در میان انتشار داده‌های خوشبینانه در مورد اشتغال غیرکشاورزی (NFP) بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.