حتی اگر قیمت‌ها همچنان در حال افزایش باشند، بعید است معدنچیان نقره تقاضا را برآورده کنند

حتی اگر قیمت‌ها همچنان در حال افزایش باشند، بعید است معدنچیان نقره تقاضا را برآورده کنند
آنچه در این مقاله میخوانید

بازار نقره با کمبود چندساله‌ای مواجه است که ناشی از تحولات فرایند استخراج و افزایش تقاضا برای این فلز گرانبها است. با توجه به هزینه‌های بالای استخراج و زمانی که برای توسعه معادن جدید لازم است، حتی با وجود قیمت‌های بالای کنونی، بعید است که تولید نقره در کوتاه‌مدت یا میان‌مدت افزایش یابد.

بحران آتی در عرضه نقره ممکن است بازار صعودی فلزات گرانبها را تشدید کند

شرکت مشاوره مستقل Metals Focus معتقد است که به دلیل وضعیت کنونی تولید فلزات، بازارهای نقره ممکن است با بحران عرضه مواجه شوند. بر اساس گزارش‌های اخیر، تولید نقره به مدت سه سال با کمبود مواجه بوده و تقاضا نیز به دلیل تولید محصولات مبتنی بر فناوری مانند پنل‌های الکتریکی افزایش یافته است.

اوج استخراج نقره در سال ۲۰۱۶ رخ داد، زمانی که ۹۰۰ میلیون اونس نقره استخراج شد. با این حال، در حالی که تقاضا در حال افزایش است، انتظار می‌رود که تولید امسال ۶۲.۸ میلیون اونس کمتر از این میزان باشد. این موسسه تأکید کرد که «رشد عرضه معادن احتمالاً محدود خواهد بود و تنها افزایش‌های جزئی در سطح جهانی دیده خواهد شد.»

Metals Focus توضیح می‌دهد که این موضوع به نحوه تولید نقره بازمی‌گردد. بیشتر استخراج نقره از معادنی صورت می‌گیرد که تمرکز اصلی آن‌ها بر فلزات دیگر مانند مس، سرب و روی است. به همین دلیل، افزایش قیمت‌ها بر تولید نقره مانند دیگر فلزات تأثیر زیادی ندارد.

با این حال، معادن اولیه نقره که ۲۸ درصد از تولید نقره را به خود اختصاص می‌دهند، به دلیل افزایش هزینه‌های استخراج که فراتر از سودهای بازار صعودی فعلی است، نمی‌توانند تولید خود را افزایش دهند. حتی اگر قیمت نقره به اندازه‌ای رشد کند که معدن‌داران سود بیشتری کسب کنند، افزایش تولید همچنان به تخصیص سرمایه از سوی معدن‌داران بستگی دارد.

حتی اگر این معدن‌داران توسعه معادن جدید را آغاز کنند، زمانی که این فرآیند نیاز دارد، باعث می‌شود که تقاضا نتواند بلافاصله تولید را افزایش دهد.

این موسسه توضیح داد:

«بعید است که تولید جدید بتواند در کوتاه‌مدت یا میان‌مدت کسری فعلی را جبران کند. برای پایان دادن به این کمبودها، به جای تولید جدید، باید به بازیافت و واکنش تقاضا به افزایش پیش‌بینی‌شده قیمت‌ها متکی باشیم.»

پیتر کراوث (Peter Krauth)، تحلیلگر بازار نقره، این وضعیت را در ماه ژوئن پیش‌بینی کرده بود و توضیح داده بود که تقاضای بالا با استفاده از ذخایر موجود در بازارهای آتی نقره تأمین می‌شود.

نظر شما در مورد وضعیت صنعت استخراج نقره و ظرفیت آن برای رفع تقاضای فزاینده برای این فلز گرانبها چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره حتی اگر قیمت‌ها همچنان در حال افزایش باشند، بعید است معدنچیان نقره تقاضا را برآورده کنند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.