مرد لندنی راه‌اندازی دستگاه‌های خودپرداز غیرقانونی ارزهای دیجیتال را رد کرد

مرد لندنی راه‌اندازی دستگاه‌های خودپرداز غیرقانونی ارزهای دیجیتال را رد کرد
آنچه در این مقاله میخوانید

یکی از ساکنان لندن اتهامات مربوط به اداره یک کسب‌وکار غیرقانونی دستگاه خودپرداز ارز دیجیتال و پول‌شویی درآمدهای مجرمانه حاصل از آن را رد کرده است. این فرد متهم است که ۳۰۰,۰۰۰ پوند را بدون مجوز سازمان رفتار مالی (Financial Conduct Authority – FCA) به ارزهای دیجیتال تبدیل کرده است. این نهاد نظارتی تأکید کرد که هیچ اپراتور قانونی دستگاه‌های خودپرداز ارز دیجیتال در کشور وجود ندارد.

مردی در لندن اتهام اداره دستگاه‌های خودپرداز غیرقانونی ارز دیجیتال را رد کرد

حبیبور رحمان (Habibur Rahman)، ساکن ایست‌هم (East Ham) لندن، اتهامات مربوط به اداره کسب‌وکار غیرمجاز دستگاه‌های خودپرداز ارز دیجیتال و پول‌شویی درآمدهای مجرمانه از طریق تراکنش‌های ارز دیجیتال را رد کرده است. این مرد ۳۷ ساله در دادگاه مدوی مَجیستریتز (Medway Magistrates’ Court) حاضر شد و اتهام اداره دستگاه‌های غیرقانونی بدون مجوز از سازمان رفتار مالی (FCA) را نپذیرفت.

رحمان متهم است که بین اول آوریل تا شانزدهم ژوئن ۲۰۲۲، ۳۰۰,۰۰۰ پوند پول غیرقانونی را به ارز دیجیتال و رمز ارز تبدیل کرده است. این اتهامات پس از آن مطرح شد که مأموران پلیس کنت (Kent Police) در تاریخ ۲۸ آوریل ۲۰۲۳ در جریان بازرسی از یک فروشگاه در چَتهم (Chatham) چندین دستگاه خودپرداز ارز دیجیتال، از جمله یکی که به صورت عمومی به نمایش گذاشته شده بود، را توقیف کردند.

این پرونده اکنون به دادگاه کِراون مِیدستون (Maidstone Crown Court) منتقل شده است، و جلسه بعدی آن برای تاریخ ۷ نوامبر (17 ابان 1403) برنامه‌ریزی شده است. پلیس ادعا می‌کند که دخالت رحمان (Rahman) در تجارت ارزهای دیجیتال نه تنها قوانین مالی را نقض کرده، بلکه شامل پول‌شویی نیز بوده است. رحمان پس از حضور در دادگاه با قرار وثیقه آزاد شد و در هفته‌های آینده تحولات بیشتری در این پرونده انتظار می‌رود.

ماه گذشته، سازمان رفتار مالی (FCA) نخستین حکم محکومیت خود را در رابطه با جرایم مرتبط با اداره دستگاه‌های خودپرداز ارز دیجیتال صادر کرد. اولو‌مید اوسونکویا (Olumide Osunkoya) به اتهام راه‌اندازی غیرقانونی شبکه‌ای از دستگاه‌های خودپرداز ارز دیجیتال در سراسر بریتانیا اعتراف کرد. سازمان رفتار مالی تأکید کرد که در حال حاضر هیچ اپراتور قانونی برای دستگاه‌های خودپرداز ارز دیجیتال در این کشور وجود ندارد.

نظر شما در مورد انکار این اتهامات ارزهای دیجیتال از سوی رحمان و بررسی فزاینده خودپردازهای رمزارزها چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره مرد لندنی راه‌اندازی دستگاه‌های خودپرداز غیرقانونی ارزهای دیجیتال را رد کرد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.