فروش بالا قیمت بیت کوین را به 58.8 هزار دلار رساند

فروش بالا قیمت بیت کوین را به 58.8 هزار دلار رساند
آنچه در این مقاله میخوانید

قیمت بیت‌ کوین در روز پنجشنبه، حدود ساعت ۲ بعدازظهر به وقت شرق ایالات متحده (Eastern Time)، به ۵۸,۸۶۷ دلار کاهش یافت، اما تا ساعت ۸:۵۰ شب دوباره به بالای ۶۰,۰۰۰ دلار صعود کرد. افت اولیه نشان‌دهنده فشار فروش شدید بود، اما بازگشت تدریجی بعدی حاکی از آن است که احتمالاً بهبودی در راه باشد.

قیمت بیت‌ کوین پس از افت بازار، دوباره به ۶۰ هزار دلار بازگشت: معامله‌گران با ۱۹۱ میلیون دلار ضرر مواجه شدند

در جریان فروش، حجم معاملات بیت ‌کوین (BTC) افزایش یافت و سپس با شروع بهبودی قیمت به تدریج کاهش پیدا کرد که این امر نشان‌دهنده کاهش فعالیت بازار یا خرید محتاطانه است. نمودار یک‌ساعته اخیر بیشتر سیگنال‌های خنثی را نشان می‌دهد.

نمودار 1 ساعته بیت کوین

نمودار یک‌ساعته نشان می‌دهد که شاخص قدرت نسبی (RSI) در سطح ۴۵ قرار دارد، استوکاستیک (Stochastic) در ۵۷ و اسیلاتور مهیب (Awesome Oscillator) مقداری حرکت منفی را نمایش می‌دهد. با این حال، شاخص‌هایی مانند مومنتوم و همگرایی و واگرایی میانگین متحرک (MACD) با مقادیر ۲۵۱- و ۳۱۸- به روند صعودی اشاره دارند و به رغم عدم قطعیت بازار، مقداری حرکت صعودی را نشان می‌دهند.

طبق داده‌های Coinglass، در تاریخ ۱۰ اکتبر (19 مهر)، حدود ۱۹۱.۱۳ میلیون دلار در تسویه‌های بازار ارزهای دیجیتال نقد شده‌اند که حدود ۵۷,۷۴۳ معامله‌گر پوزیشن‌های خود را از دست داده‌اند. از مجموع این نقدینگی‌ها، ۱۴۸.۲۲ میلیون دلار مربوط به پوزیشن‌های خرید بوده است و ۵۳.۸۲ میلیون دلار از آن‌ها مربوط به مشتقات بیت‌ کوین (BTC) بوده است.

یک معامله‌گر بدشانس در صرافی بایننس (Binance) در موقعیت BTC/USDT حدود ۱۰.۵۱ میلیون دلار از دست داد که به عنوان بزرگ‌ترین تسویه منفرد در روز پنجشنبه ثبت شد. تا ساعت ۸:۵۰ شب، هزینه بیت‌ کوین در کره جنوبی به ۱.۲۳ درصد رسید که نشانه امیدوارکننده‌ای بود، به‌ ویژه با توجه به این که در تاریخ ۵ اکتبر (14 مهر) به تخفیف رسیده بود. داده‌های Cryptoquant.com نشان می‌دهند که گپ پریمیم کوین‌بیس (Coinbase Premium Gap) در ۴۶.۸۶دلار قرار دارد که معمولاً به فشار فروش بیشتر از سوی معامله‌گران آمریکایی اشاره دارد.

bitcoin-coinbase-premium-gap-1-2048x1152

در روز پنجشنبه، ارزش بازار بیت‌ کوین ۱.۱۹ تریلیون دلار از مجموع ۲.۱۱ تریلیون دلار ارزش بازار ارزهای دیجیتال بود که به بیت‌ کوین بیش از ۵۶ درصد دامیننس می‌داد، در حالی که شاخص ترس و طمع بازار ارزهای دیجیتال به امتیاز “ترس” ۳۷ اشاره می‌کرد. در حالی که بیت‌ کوین با نوسانات دست و پنجه نرم می‌کند، تعادل بین خوش‌بینی محتاطانه و عدم قطعیت بازار همچنان حساس باقی مانده است.

به نظر می‌رسد که معامله‌گران محتاط‌تر شده‌اند که این بازتاب نگرانی‌های گسترده‌تر در مورد پایداری بهبود قیمت است. پس از ساعت ۹ شب در تاریخ ۱۰ اکتبر (19 مهر)، بیت ‌کوین برای حفظ سطح ۶۰,۰۰۰ دلار در حال تلاش بود.

نظر شما در مورد قیمت بیت کوین در روز پنجشنبه چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره فروش بالا قیمت بیت کوین را به 58.8 هزار دلار رساند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.