جفت ارز یورو/ دلار آمریکا (EUR/USD): فدرال رزرو موضع محافظه‌کارانه‌تری اتخاذ می‌کند

جفت ارز یورو/ دلار آمریکا (EUR/USD): فدرال رزرو موضع محافظه‌کارانه‌تری اتخاذ می‌کند
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در تحلیل هفتگی فارکس جفت ارز یورو/ دلار آمریکا می‌خوانید:

  • اکثر سیاست گذاران فدرال رزرو با کاهش 50 واحدی هزینه‌های استقراض موافقت کردند.
  • شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) ایالات متحده سالانه 2.4 درصد افزایش یافت که بالاتر از برآوردها بود.
  • فعالان بازارها احتمال کاهش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو در ماه نوامبر را کاهش دادند.

به دلیل تغییر مداوم به سمت چشم‌انداز محتاطانه‌تر سیاست فدرال رزرو پس از داغ‌تر شدن داده‌های مربوط به شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI)، تحلیل هفتگی فارکس در مورد جفت ارز یورو/ دلار آمریکا (EUR/USD) نشان می‌دهد که این جفت ارز روندی نزولی را طی خواهد کرد.

فراز و نشیب‌های مربوط به جفت ارز یورو/ دلار آمریکا

از آن جا که با کاهش انتظارات در مورد کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو، دلار تقویت شد، جفت ارز یورو/ دلار آمریکا (EUR/USD) هفته‌ای نزولی را پشت سر گذاشت. فعالان بازار داده‌های مربوط به تورم و اشتغال را بررسی کردند. علاوه بر این، صورت‌جلسه نشست کمیته فدرال بازار باز (FOMC) نشان داد که اکثر سیاست‌گذاران موافق کاهش هزینه‌های وام‌گیری به میزان 50 واحد هستند.

شاخص قیمت مصرف‌کننده 2.4 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت که بالاتر از پیش‌بینی‌ها افزایش 0.1 درصدی بود. در نتیجه، فعالان بازارها احتمال کاهش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو در ماه نوامبر را کاهش دادند. در همین حال، مطالبات بیمه بیکاری بیشتر از حد انتظار افزایش یافت که نشان‌دهنده برخی ضعف‌ها در بازار کار بود.

با پایان هفته، داده‌های مربوط به تورم عمده‌فروشی کمتر از حد انتظار بود که باعث شد دلار اندکی تضعیف شود.

رویدادهای کلیدی مربوط به جفت ارز یورو/ دلار آمریکا در هفته آینده

EURUSD key events

با انتشار نظرسنجی مربوط به وام‌دهی بانک مرکزی اروپا (ECB) و گزارش مربوط به شاخص خرده‌فروشی ایالات متحده، هفته آینده از نظر اخبار اقتصادی برای جفت ارز یورو/ دلار آمریکا (EUR/USD) آرام خواهد بود. فعالان بازار بیشتر بر گزارش مربوط به شاخص خرده‌فروشی ایالات متحده تمرکز خواهند کرد که وضعیت هزینه‌های مصرف‌کنندگان را نشان می‌دهد و سرنخ‌هایی درباره حرکت بعدی سیاست‌گذاری فدرال رزرو ارائه خواهد داد. داده‌های اخیر اقتصادی از ایالات متحده مقاومت اقتصادی را نشان داده است.

در نتیجه، فعالان بازار تخمین‌های خود برای کاهش 25 واحدی نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه نوامبر را کاهش داده‌اند. علاوه بر این، احتمال آن وجود دارد که فدرال رزرو نرخ‌های بهره را بدون تغییر نگه دارد. اگر فروش‌ها افزایش یابد، گمانه‌زنی‌ها برای کاهش نرخ بهره همچنان کاهش خواهند یافت و دلار تقویت خواهد شد. از سوی دیگر، اگر فروش‌ها به طور قابل توجهی کمتر از پیش‌بینی‌ها باشد، فشار بیشتری بر فدرال رزرو برای کاهش هزینه‌های وام‌گیری وارد خواهد شد.

پیش‌بینی تکنیکال هفتگی مربوط به جفت ارز یورو/ دلار آمریکا: قیمت پس از دو بار رسیدن به بالاترین سطوح معکوس می‌شود

EURUSD daily chart
نمودار روزانه جفت ارز یورو/ دلار آمریکا (EUR/USD)

از نظر تکنیکال، قیمت جفت ارز یورو/ دلار آمریکا (EUR/USD) به زیر یک خط روند صعودی مهم کاهش یافته است. هم‌زمان، قیمت به طور قابل توجهی زیر میانگین متحرک ساده 22 روزه (22-SMA) معامله می‌شود که نشان می‌دهد خرس‌ها (فروشندگان) پیشتاز هستند. در همین حال، شاخص قدرت نسبی (RSI) به سمت محدوده اشباع فروش در حال حرکت است که نشان‌دهنده مومنتوم قوی نزولی است.

قیمت یک الگوی سقف دو قله در نزدیکی سطح مقاومت 1.1202 تشکیل داده است. علاوه بر این، شاخص قدرت نسبی (RSI) یک واگرایی نزولی را نشان داده که ضعف در مومنتوم صعودی را تأیید می‌کند. در نتیجه، فروشندگان قیمت را به زیر میانگین متحرک ساده 22 روزه (22-SMA)، سطح 1.1000 و خط روند صعودی فشار داده‌اند. این حرکت باعث شده که قیمت به یک کف پایین‌تر برسد که تأییدکننده یک روند نزولی است. بنابراین، احتمال می‌رود که جفت ارز یورو/ دلار آمریکا (EUR/USD)  هفته آینده به سطح حمایت 1.0801 کاهش یابد.

نظر شما در مورد روند آتی جفت ارز یورو/ دلار آمریکا در هفته آینده چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره جفت ارز یورو/ دلار آمریکا (EUR/USD): فدرال رزرو موضع محافظه‌کارانه‌تری اتخاذ می‌کند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.