جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا (AUD/USD): داده‌های ایالات متحده حرکت فدرال رزرو در ماه نوامبر را مبهم می‌سازد

جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا (AUD/USD): داده‌های ایالات متحده حرکت فدرال رزرو در ماه نوامبر را مبهم می‌سازد
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در تحلیل هفتگی فارکس جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا می‌خوانید:

  • رقم مربوط به شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) ایالات متحده بالاتر از حد انتظار بود که نشان‌دهنده افزایش فشار قیمت است.
  • تورم عمده فروشی مطابق با پیش‌بینی‌ها نبود و باعث تضعیف شاخص دلار شد.
  • ایالات متحده ارقام مربوط به شاخص خرده فروشی را منتشر خواهد کرد که هزینه‌های مصرف‌کننده را نشان می‌دهد.

پس از آن که داده‌های ایالات متحده امیدها برای کاهش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو در ماه نوامبر را کاهش داد، تحلیل هفتگی فارکس در مورد جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا (AUD/USD) نشان‌دهنده شیب نزولی ارزش این جفت ارز با افزایش ارزش دلار است.

فراز و نشیب‌های مربوط به جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا

بدون این که گزارش‌های اقتصادی مهمی از استرالیا منتشر شود، هفته‌ای نزولی برای دلار استرالیا (Aussie) رقم خورد. در همین حال، ایالات متحده چندین گزارش کلیدی را منتشر کرد که احتمال توقف در نشست ماه نوامبر فدرال رزرو را افزایش داد.

رقم مربوط به شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) ایالات متحده بالاتر از حد انتظار بود که نشان‌دهنده افزایش فشار قیمتی است. با وجودی که این موضوع گمانه‌زنی‌ها در مورد کاهش نرخ بهره را کاهش داد، اما سیاست‌گذاران معتقدند که تورم به هدف 2 درصد خواهد رسید. در همین حال، تورم عمده‌فروشی کمتر از پیش‌بینی‌ها بود که باعث تضعیف دلار شد.

گزارش دیگری نشان داد که تعداد مطالبات بیکاری بیشتر از حد انتظار بود که نشان‌دهنده ضعف در بازار کار است. فعالان بازار همچنین صورت‌جلسه کمیته فدرال بازار باز (FOMC) را مرور کردند که نشان‌دهنده موضع ضعیف‌تری قبل از انتشار آمار قدرتمند اشتغال در ماه سپتامبر بود.

رویدادهای کلیدی مربوط به جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا در هفته آینده

AUDUSD key events

هفته آینده، استرالیا گزارش‌های مربوط به اشتغال را منتشر خواهد کرد که ممکن است بر چشم‌انداز سیاست‌گذاری بانک مرکزی استرالیا (RBA) تأثیر بگذارد. بازار کار استرالیا در گذشته انعطاف‌پذیری نشان داده است، که منجر به اتخاذ موضعی در راستای افزایش نرخ بهره از سوی سیاست‌گذاران بانک مرکزی استرالیا شده است. در گزارش قبلی، 47,500 شغل ایجاد شد و نرخ بیکاری برابر با 4.2 درصد بود.

گزارش این ماه ممکن است نشان‌دهنده تداوم قدرت بازار کار یا نشانه‌هایی از سرد شدن آن باشد. یک گزارش قوی باعث تقویت دلار استرالیا (Aussie) خواهد شد، چون زمان اولین کاهش نرخ بهره را به تعویق می‌اندازد. از سوی دیگر، اگر نشانه‌هایی از ضعف وجود داشته باشد، فعالان بازار گمانه‌زنی‌های خود را برای کاهش نرخ بهره در ماه دسامبر افزایش خواهند داد.

در همین حال، ایالات متحده گزارش‌های مربوط به شاخص خرده‌فروشی را منتشر خواهد کرد که نشان‌دهنده میزان هزینه‌های مصرف‌کنندگان است. افزایش در فروش نشان‌دهنده قدرت بالای هزینه‌های مصرف‌کنندگان خواهد بود و گمانه‌زنی‌ها در مورد کاهش نرخ بهره در نشست ماه نوامبر فدرال رزرو را کاهش خواهد داد. برعکس، اگر فروش‌ها کاهش یابد، این احتمال افزایش می‌یابد که فدرال رزرو نرخ بهره را کاهش دهد.

پیش‌بینی تکنیکال هفتگی مربوط به جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا: خرس‌ها قیمت را از مرزهای کانال پایین‌تر می‌برند

AUDUSD daily chart
نمودار روزانه جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا (AUD/USD)

از نظر تکنیکال، جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا (AUD/USD) با یک حرکت نزولی شدید از خط روند صعودی خود خارج شده است. گاوها (خریداران) زمانی کنترل بازار را از دست دادند که قیمت به سطح مقاومت 0.6901 رسید. این تغییر کنترل زمانی تأیید شد که قیمت به زیر میانگین متحرک ساده 22 روزه (22-SMA) و خط حمایت کانال سقوط کرد.

با این حال، در حال حاضر قیمت در برابر سطح حمایت 0.6700 قرار دارد. بنابراین، پیش از اینکه یا به سمت بالا حرکت کند یا با سقوط به زیر سطح 0.6700 ادامه دهد، ممکن است قیمت به سمت بالا بازگردد تا دوباره خط کانال شکسته شده را آزمایش کند. کاهش قیمت به زیر این سطح مسیر را برای رسیدن به سطح حمایت مهم بعدی در 0.6501 هموار خواهد کرد.

نظر شما در مورد روند آتی جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا در هفته آینده چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا (AUD/USD): داده‌های ایالات متحده حرکت فدرال رزرو در ماه نوامبر را مبهم می‌سازد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.