پلیس هند کلاهبرداری «گلدکُت سولار» را کشف کرد

پلیس هند کلاهبرداری «گلدکُت سولار» را کشف کرد
آنچه در این مقاله میخوانید

پلیس هند با حمایت صرافی ارز دیجیتال بایننس (Binance)، یک طرح کلاهبرداری که توسط شرکت M/s Goldcoat Solar اداره می‌شد و خود را به عنوان بخشی از یک ابتکار ملی در زمینه انرژی خورشیدی معرفی می‌کرد، برچید. مجرمان با جعل هویت مقامات و داده وعده سودهای بالا، سرمایه‌گذاران را فریب دادند. در این عملیات که به منظور متوقف کردن این کلاهبرداری پیچیده انجام شد، چندین نفر دستگیر شده و دارایی‌های ارز دیجیتال نیز توقیف شد.

همکاری پلیس دهلی و بایننس برای برچیدن کلاهبرداری بزرگ شرکت جعلی انرژی خورشیدی

پلیس دهلی با حمایت صرافی ارز دیجیتال بایننس (Binance) موفق به برچیدن یک عملیات کلاهبرداری به رهبری شرکت جعلی M/s Goldcoat Solar شد، که خود را به عنوان یک شرکت قانونی در حوزه انرژی خورشیدی معرفی کرده بود. این طرح با ادعای نادرست مبنی بر دریافت مجوز از دولت هند و وزارت نیرو برای شرکت در برنامه توسعه ظرفیت انرژی خورشیدی کشور به ۴۵۰ گیگاوات تا سال ۲۰۳۰، سرمایه‌گذاران را فریب داد. عاملان این کلاهبرداری M/s Goldcoat Solar را به عنوان بخشی از یک پروژه ملی انرژی معرفی کرده و افراد را به سرمایه‌گذاری ترغیب کردند.

بر اساس اطلاعات بایننس:

“این عملیات منجر به دستگیری چندین نفر و توقیف بیش از ۱۰۰,۰۰۰ USDT در دارایی‌های ارز دیجیتال شد.”

کلاهبرداران پشت M/s Goldcoat Solar از شبکه‌های اجتماعی برای پیشبرد طرح خود استفاده کرده و سرمایه‌گذاران را با وعده‌های سودهای بالا گمراه کردند. بایننس اعلام کرد که “این طرح پیچیده، بسیاری از افراد را فریب داد تا باور کنند که می‌توانند در برنامه ملی انرژی سرمایه‌گذاری کرده و بازدهی قابل توجهی کسب کنند.”

مجرمان با جعل هویت مقامات دولتی و حتی استفاده از نام‌های شخصیت‌های بلندپایه، به ادعاهای خود مشروعیت بخشیدند. بایننس توضیح داد: «کلاهبرداران با جعل هویت مقامات ارشد دولتی و استفاده از نام‌های شخصیت‌های برجسته، به دروغ طرح خود را تایید کردند. به قربانیان مدارک جعلی از درآمدهای ادعایی، که گویا از سرمایه‌گذاران قبلی بوده، نشان داده شد تا این طرح را مشروع جلوه داده و اعتماد آنها را جلب کنند.»

این نهاد کلاهبردار از روش‌های مختلفی، از جمله انتقال وجوه از طریق حساب‌های بانکی متعدد و تبدیل بخشی از پول به ارز دیجیتال، برای پنهان کردن فعالیت‌های خود استفاده کرد. بایننس تاکید کرد:

«در چارچوب این طرح کلاهبرداری، این گروه پول واریزی قربانیان را از طریق حساب‌های بانکی مختلف عبور داده و بخشی از این وجوه را به ارز دیجیتال تبدیل کردند، که این مسئله کار را برای محققان پیچیده‌تر کرد.»

یارجک یاکوبچک (Jarek Jakubcek)، رئیس بخش آموزش نیروی انتظامی بایننس، به اهمیت همکاری‌های عمومی و خصوصی در این مورد اشاره کرد و گفت: «بایننس جلسات اشتراک‌گذاری اطلاعات با نهادهای اجرای قانون در سطح جهانی برگزار کرده و این پرونده نشان‌دهنده نتایج مثبت این همکاری‌هاست.»

نظر شما در مورد کلاهبرداری M/s Goldcoat Solar و تلاش‌های پلیس هند و بایننس چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.