تحلیلگران روند صعودی بیت کوین را به شانس ترامپ برای پیروزی در انتخابات مرتبط می‌دانند

تحلیلگران روند صعودی بیت کوین را به شانس ترامپ برای پیروزی در انتخابات مرتبط می‌دانند
آنچه در این مقاله میخوانید

تحلیلگران شرکت جهانی تحقیقاتی و کارگزاری برنشتاین (Bernstein) می‌گویند که صعود قیمت بیت ‌کوین به دلیل افزایش احتمال پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات 2024 است. آنها به رشد 191 درصدی سهام شرکت مایکرو استراتژی (Microstrategy) در سال جاری اشاره می‌کنند که به عنوان نشانه‌ای کلیدی از یک جهش بزرگ در بازار محسوب می‌شود. با پیشتازی ترامپ در ایالت‌های کلیدی سرنوشت‌ساز، شانس پیروزی او در انتخابات یک موج قوی‌تر در بازار رمزارزها ایجاد کرده و باعث افزایش قیمت بیتکوین شده است.

تحلیلگران برنشتاین افشا می‌کنند: احتمال پیروزی ترامپ باعث صعود بیت ‌کوین شده است

تحلیلگران شرکت جهانی تحقیقاتی و کارگزاری برنشتاین (Bernstein) تأکید کرده‌اند که صعود اخیر قیمت بیت‌ کوین ارتباط نزدیکی با افزایش احتمال پیروزی دونالد ترامپ (Donald Trump)، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده، در انتخابات ریاست‌جمهوری 2024 آمریکا دارد. سهام شرکت مایکرو استراتژی (Microstrategy) با نماد MSTR در نزدک (Nasdaq) به عنوان شاخصی کلیدی برای یک جهش احتمالی در بازار عمل می‌کند.

در یادداشتی به مشتریان، تحلیلگران برنشتاین، گاتم چوگانی (Gautam Chhugani)، ماهیکا ساپرا (Mahika Sapra) و سانسکار چیندالیا (Sanskar Chindalia)، نوشتند:

«ما معتقدیم که قدرت اخیر بیت‌ کوین به بازگشت همبستگی آن با شانس پیروزی ترامپ در انتخابات مرتبط است.»

آنها اضافه کردند که با وجود حمایت دو حزبی از دارایی‌های دیجیتال، «میزان تقاضا در بازار رمزارزها با بهبود شانس ترامپ در بازارهای پیش‌بینی انتخابات بالا‌تر است.» در حال حاضر، بر اساس داده‌های پلی‌مارکت (Polymarket)، ترامپ در پنج ایالت از شش ایالت سرنوشت‌ساز (swing states) پیشتاز است.

برنشتاین (Bernstein) همچنین به عملکرد مایکرو استراتژی (Microstrategy) اشاره کرد و خاطرنشان ساخت که سهام این شرکت در سال 2024 بهتر از بیت ‌کوین عمل کرده است، به طوری که 191 درصد افزایش یافته، در حالی که قیمت بیت ‌کوین 55 درصد رشد کرده است. به گفته تحلیلگران، استفاده استراتژیک مایکرو استراتژی از سهام و بدهی برای خرید بیت ‌کوین موفقیت‌آمیز بوده است. آنها توضیح دادند:

«مایکرو استراتژی در پایین‌ترین نقاط بیت کوین از طریق انتشار سهام و بدهی قابل تبدیل (نزدیک به 2 میلیارد دلار) برای خرید بیت کوین استفاده کرد و پاداش آن را نیز دریافت کرد.»

علاوه بر این، آنها در مورد استخراج‌کنندگان بیت کوین اظهار کردند: «با ادامه افزایش قدرت بیت کوین، انتظار داریم که استخراج‌کنندگان خالص بیت کوین با استخراج‌کنندگان متمرکز بر هوش مصنوعی هماهنگ شوند.»

آیا فکر می کنید شانس ترامپ در انتخابات همچنان بر حرکت قیمت بیت کوین تأثیر خواهد گذاشت؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.