گزارش روزانه بازار فارکس، 26 مهر 1403

گزارش روزانه بازار فارکس، 26 مهر 1403
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • ارزش سهام ایالات متحده و دلار دیروز افزایش یافتند، در حالی که سهام چین در طول شب روند صعودی خود را از دست داد.
  • انتظار می‌رود که امروز بانک مرکزی اروپا (ECB) نرخ‌های بهره خود را تا 25 واحد کاهش دهد.
  • داده‌های مربوط به بازار کار استرالیا قوی‌تر از حد انتظار بودند.

اخبار بازار فارکس، 26 مهر 1403 (17 اکتبر 2024)

  • سهام‌های ایالات متحده روز را با ۰.۵ درصد افزایش ارزش به پایان رساندند و به دلیل این که فعالان بازار احتمال بیشتری برای انتخاب شدن ترامپ (Trump) در نظر گرفته است، شاخص گسترده دلار در ساعات کاری نیویورک رشد کرد. گزارش مربوط به مطالبات بیکاری و داده‌های تولید صنعتی که امشب منتشر می‌شوند، در مرکز توجه قرار دارند، چون تمرکز فدرال رزرو به بخش اشتغال در وظایفش تغییر کرده است. سهام‌های چین در ساعات اولیه تقریبا ۱.۳ درصد رشد کردند اما این افزایش‌ها پس از برگزاری یک کنفرانس مطبوعاتی ناامیدکننده توسط وزارت مسکن از بین رفت، در حالی که سهام در بقیه آسیا عمدتاً رشد داشت. ارزش قراردادهای اروپایی نوسان داشتند و قراردادهای آتی ایالات متحده در طول شب کاهش یافتند. (بلومبرگ، تحقیقات بارکلیز)

  • بانک مرکزی اروپا (ECB) تصمیم خود را ساعت ۱:۱۵ بعد از ظهر به وقت بریتانیا اعلام خواهد کرد – که کاهش ۲۵ واحدی (bp) نرخ بهره تقریباً از پیش اعلام شده و به دلیل ضعف گسترده در رشد اقتصادی و کاهش در دینامیک دستمزد و تورم در قیمت‌ها، کاملاً توسط فعالان بازارها در نظر گرفته شده است. تمرکز اصلی بر لحن لاگارد (Lagarde)، رئیس بانک مرکزی اروپا، در کنفرانس مطبوعاتی خواهد بود – که طبق انتظار تحلیلگران، با توجه به داده‌های ضعیف‌تر، احتمالاً رویکردی در جهت کاهش نرخ بهره خواهد داشت. (تحقیقات بارکلیز)
    • تیم تحقیقات بارکلیز پیش‌بینی خود را برای کاهش تدریجی ۲۵ واحدی تا جلسه ماه ژوئن حفظ می‌کنند، اما معتقد است که ریسک‌ها به سمت کاهش‌های بزرگتر در اوایل سال ۲۰۲۵ تمایل دارند. نرخ جفت ارز یورو/ دلار آمریکا (EURUSD) از دیروز بعدازظهر حدود ۰.۴۰ درصد کاهش یافته و اکنون نزدیک به ۱.۰۸۶۰ معامله می‌شود – تیم تحقیقات بارکلیز معتقد است که به ‌ویژه در مقایسه با دلار آمریکا و پوند بریتانیا، فضای بیشتری برای لحاظ کردن اختلاف نرخ‌های بهره در یورو وجود دارد. (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ)

  • داده‌های بازار کار در استرالیا قوی‌تر از حد انتظار بود – با افزایش اشتغال به میزان ۶۴ هزار نفر در مقایسه با پیش‌بینی اتفاق نظر ۲۵ هزار نفر، و نرخ بیکاری کمی کمتر از انتظارات که برابر با ۴.۱ درصد گزارش شد. (بلومبرگ)
    • پس از آن که داده‌های قوی خطر کاهش نرخ بهره در سال ۲۰۲۴ را کاهش دادند، نرخ جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا (AUDUSD) در طول شب ۰.۳ درصد افزایش یافت و به حدود ۰.۶۶۹۰ رسید. تیم تحقیقات بارکلیز انتظار دارند که دلار استرالیا همچنان تحت تأثیر موضع بانک مرکزی استرالیا در جهت افزایش نرخ بهره و مقاومت اقتصادی حمایت شود. (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ)

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.