مدیرعامل بلک‌راک بیت ‌کوین را یک دسته دارایی معرفی کرد که با طلا در سرمایه‌گذاری رقابت می‌کند

مدیرعامل بلک‌راک بیت ‌کوین را یک دسته دارایی معرفی کرد که با طلا در سرمایه‌گذاری رقابت می‌کند
آنچه در این مقاله میخوانید

لری فینک (Larry Fink)، مدیرعامل شرکت بلک‌راک (Blackrock)، بر مشروعیت روزافزون بیت‌ کوین به ‌عنوان یک گزینه برای سرمایه‌گذاری تأکید کرده و آن را به‌ عنوان جایگزینی برای کالاهایی مانند طلا معرفی کرده است. مدیرعامل بزرگ‌ترین شرکت مدیریت دارایی جهان گفت: «ما معتقدیم بیت‌ کوین خود یک دسته دارایی است.» فینک تغییرات نظارتی را کم‌اهمیت جلوه داد و استدلال کرد که پذیرش گسترده‌تر و افزایش نقدینگی، رشد بازار را تقویت خواهد کرد. با ورود 23 میلیارد دلار به صندوق ETF بیت ‌کوین این شرکت، او پیش‌بینی کرد که دارایی‌های دیجیتال و پتانسیل تحول‌آفرین بلاک ‌چین در نظام مالی جهانی به رشد بیشتری دست خواهند یافت.

دیدگاه لری فینک، مدیرعامل بلک‌راک، در مورد رشد دارایی‌های دیجیتال و آینده بلاکچین

لری فینک (Larry Fink)، رئیس و مدیرعامل بلک‌راک (Blackrock)، بزرگ‌ترین شرکت مدیریت دارایی جهان، در تماس مربوط به درآمدهای سه‌ماهه سوم سال 2024 (پاییز 1403) در روز جمعه به نوآوری‌های مستمر این شرکت اشاره کرد.

فینک تأکید کرد که بلک‌راک بر بهبود دسترسی به بازار از طریق محصولات قابل معامله در بورس (ETPs) متمرکز است و به راه‌اندازی اخیر صندوق قابل معامله اتریوم (Ethereum ETF) اشاره کرد. او خاطرنشان کرد که صندوق اتریوم آی‌شیرز (Ishares Ethereum Trust) در دو ماه اول معاملات خود بیش از 1 میلیارد دلار ورود خالص سرمایه داشته است، در حالی که سرمایه صندوق آی‌شیرز بیت ‌کوین تراست (Ishares Bitcoin Trust) که 9 ماه پیش راه‌اندازی شد، به 23 میلیارد دلار رسیده است. فینک اظهار داشت که این محصولات با هدف گسترده‌تر بلک‌راک برای آسان‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر کردن سرمایه‌گذاری در سطح جهانی همسو هستند و گفت: «ما به توسعه محصولات جدید ادامه خواهیم داد تا سرمایه‌گذاری را آسان‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر کنیم.»

در جریان این تماس، بن بودیش (Ben Budish)، تحلیلگر، درباره تأثیرات بالقوه یک دولت دوستدار رمز ارزها در واشنگتن سؤال کرد و اظهار داشت که تغییرات نظارتی می‌توانند فرصت‌های جدیدی فراتر از خدمات ETF و امانت‌داری بلک‌راک ایجاد کنند. با این حال، فینک تأثیر تغییرات سیاسی احتمالی بر فضای دارایی‌های دیجیتال را کم‌اهمیت جلوه داد. او استدلال کرد که رشد بازار بیشتر تحت تأثیر پذیرش گسترده این دارایی‌ها خواهد بود تا مقررات.

فینک گفت: «من معتقدم که استفاده از این دارایی‌ها به‌طور فزاینده‌ای در سراسر جهان به واقعیت تبدیل خواهد شد.» او با اطمینان از نقش بیت‌ کوین به‌عنوان یک گزینه سرمایه‌گذاری مشروع گفت:

«ما معتقدیم بیت ‌کوین خود یک دسته دارایی است. این رمزارز یک جایگزین برای دیگر کالاها مانند طلا است.»

فینک (Fink) به عوامل بیشتری که بر رشد دارایی‌های دیجیتال تأثیر خواهند گذاشت پرداخت و بر اهمیت شفافیت، نقدینگی و تحلیل‌های دقیق در گسترش بازار تأکید کرد. او به تکامل سایر بازارهای مالی اشاره کرده و گفت:

«واقعاً معتقدم که این موضوع تابعی از مقررات نیست — نه مقررات بیشتر، نه مقررات کمتر. فکر می‌کنم تابعی از نقدینگی، شفافیت است… تفاوتی با سال‌ها پیش ندارد، زمانی که ما بازار وام مسکن را راه‌اندازی کردیم، یا زمانی که بازار اوراق با بازده بالا شکل گرفت.»

او پیشنهاد کرد که بازار دارایی‌های دیجیتال، مانند این بازارها، با ظهور تحلیل‌ها و داده‌های بهتر رشد خواهد کرد. او اظهار داشت: «و من واقعاً معتقدم که شاهد گسترش بازار این دارایی‌های دیجیتال خواهیم بود.»

در نهایت، فینک به روندهای جهانی در زمینه ارزهای دیجیتال بانک‌های مرکزی (CBDCها) به‌ویژه در بازارهای نوظهور اشاره کرد. او گفت: «آن چه ما در کشورهای دیگر مشاهده می‌کنیم، موفقیت بزرگی در هند و برزیل در زمینه دیجیتالی‌سازی ارز خودشان برای دلایل مختلف است. اما ما معتقدیم که فناوری این بلاک‌ چین ‌ها بسیار سازنده خواهد شد.»

فینک پیش‌بینی کرد که فناوری بلاک‌ چین، به‌ ویژه در ترکیب با هوش مصنوعی و تحلیل‌های بهبود یافته، موجب رشد بیشتر بازار و افزایش کاربردها، نه تنها برای ارزهای دیجیتال، بلکه برای کاربردهای گسترده‌تر در حوزه‌های مالی، خواهد شد.

نظر شما در مورد دیدگاه لری فینک در مورد نقش در حال تحول دارایی‌های دیجیتال و فناوری بلاک چین چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.