افزایش اعتماد سازندگان مسکن ایالات متحده

رشد اعتماد سازندگان مسکن ایالات متحده
آنچه در این مقاله میخوانید

با کاهش تدریجی تورم و سازندگانی که پیش‌بینی می‌کنند نرخ وام مسکن در ماه‌های آینده تعدیل شود، احساسات سازندگان برای دومین ماه متوالی با وجود شرایط چالش‌برانگیز، افزایش یافت.

بر اساس گزارش انجمن ملی سازندگان خانه (NAHB)/شاخص بازار مسکن ولز فارگو (HMI) که امروز منتشر شد، اعتماد سازندگان به بازار خانه‌های تک‌خانواره‌ای نوساز در ماه اکتبر 43 بود که دو واحد از رقم 41 در سپتامبر افزایش داشت.

کارل هریس، رئیس NAHB، سازنده خانه‌های سفارشی از ویچیتا، کان، گفت: در حالی که قیمت مسکن کم است، سازندگان نسبت به شرایط بازار 2025 خوش‌بین‌تر هستند.

رابرت دیتز، اقتصاددان ارشد NAHB، گفت: با وجود آغاز چرخه تسهیل فدرال رزرو، بسیاری از خریداران بالقوه مسکن در حاشیه هستند و منتظر کاهش نرخ بهره هستند. ما پیش‌بینی می‌کنیم که نرخ‌های بهره وام مسکن در سه ماهه‌های آینده کاهش یابد، که تقاضای مسکن را بهبود می‌بخشد، اما به دلیل شرایط سخت وام‌دهی برای وام‌های عمرانی و ساخت‌وساز، بر عرضه‌های ساختمانی فشار وارد می‌کند.

آخرین نظرسنجی HMI همچنین نشان داد که سهم سازندگانی که قیمت‌ها را کاهش می‌دهند در ماه اکتبر 32 درصد ثابت ماند، همان نرخ ماه گذشته. این در حالی است که میانگین کاهش قیمت پس از کاهش به 5 درصد در شهریورماه به روند بلندمدت 6 درصدی بازگشت. استفاده از مشوق‌های فروش در ماه اکتبر 62 درصد بود که کمی بیشتر از 61 درصد در سپتامبر بود.

هر سه شاخص HMI در ماه اکتبر افزایش داشتند. شاخص نمودار شرایط فروش فعلی دو واحد افزایش یافت و به 47 رسید، مؤلفه اندازه‌گیری انتظارات فروش در شش ماه آینده چهار امتیاز افزایش یافت و به 57 رسید و گیج نمودار ترافیک خریداران احتمالی با افزایش دو امتیازی به 29 رسید.

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.