گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 27 مهر 1403

گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 27 مهر 1403
آنچه در این مقاله میخوانید

گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 27 مهر 1403 (18 اکتبر 2024)

معاملات سهام‌های ایالات متحده امروز با نرخ بالاتری آغاز شد، به طوری که هر دو شاخص داوجونز و S&P 500 به رکوردهای جدیدی رسیدند. شاخص خرده‌فروشی‌ها در ماه سپتامبر بیش از حد انتظار بود و ۰.۴ درصد نسبت به ماه گذشته (MoM) افزایش یافت، در حالی که در ماه آگوست افزایش ۰.۱ درصدی ثبت شده بود. این ارقام نشان‌دهنده قدرت بالای هزینه‌های مصرف‌کننده است.

مطالبات اولیه بیکاری برای هفته گذشته نیز کمتر از پیش‌بینی‌ها بود، که نشان‌دهنده مقاومت مداوم بازار کار ایالات متحده است. با وجودی که مومنتوم بازار کار کند شده است، اما میزان بیکاری همچنان در سطوح بی‌سابقه پایینی باقی مانده‌اند که از رشد دستمزدها حمایت کرده و ضریب اطمینان مصرف‌کننده را افزایش داده است.

این قدرت اقتصادی باعث تقویت دلار شد، به طوری که ارزش آن به ۱۰۳.۸ رسید، در حالی که بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه‌داری ایالات متحده به نزدیک ۴.۱ درصد رسید، که نشان‌دهنده افزایش اعتماد سرمایه‌گذاران به بزرگترین اقتصاد جهان است.

در منطقه یورو، برآورد نهایی مربوط به شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) برای ماه سپتامبر کمتر از حد انتظار بود و به ۱.۷ درصد رسید که نشانه ادامه کاهش تورم است. بانک مرکزی اروپا (ECB) در واکنش، نرخ بهره را برای سومین بار کاهش داد و آن را از ۳.۵ درصد به ۳.۲۵ درصد رساند. انتظارات فعالان بازار برای کاهش بیشتر ۵۰ واحدی نرخ بهره در ماه دسامبر افزایش یافته است، به طوری که سواپ‌های فوروارد اکنون بر اساس ۴۰ درصد احتمال چنین اقدامی قیمت‌گذاری شده‌اند، که نشان‌دهنده نگرانی‌های فزاینده در مورد تورم پایین و کاهش رشد در این منطقه است.

به دنبال عدم صدور اعلامیه‌های مشخص از جلسه اطلاع‌رسانی برگزار شده در چین، نرخ فلزات پایه امروز در آغاز معاملات پایین آمدند. همان‌طور که در گزارش دیروز ما اشاره شد، حمایت ناامیدکننده از چین، اشتهای ریسک‌گریز در بازار را در نیمه اول روز تقویت کرد. با این حال، احساسات بازار قبلاً رشد ضعیف از این منطقه را در نظر گرفته بود، به این معنی که اعلامیه‌های اخیر احتمالاً در کوتاه‌مدت علاقه به بخش ساخت‌وساز را افزایش نخواهند داد. بنابراین، در نیمه دوم روز شاهد کاهش مومنتوم منفی بودیم تا این موضوع را جبران کنیم.

قیمت مس به سطح حمایت کلیدی خود در ۹,۴۵۰ دلار در هر تن رسید اما سپس به ۹,۵۱۰ دلار در هر تن افزایش یافت.

به همین ترتیب، قیمت آلومینیوم تا سطح ۲,۵۰۰ دلار در هر تن کاهش یافت. نیکل با زیان‌های بیشتری مواجه شد، چون فاصله بیشتری از میانگین کنونی خود داشت و در زمان نگارش این گزارش، قیمت آن بالاتر از ۱۷,۰۰۰ دلار در هر تن بود.

در زمینه مربوط به اخبار طلا، امروز قیمت این فلز گرانبها به رکورد جدیدی رسید و با قیمت ۲,۶۹۴ دلار در هر اونس معامله شد، در حالی که قیمت نقره نیز به همین ترتیب افزایش یافت و به قیمت ۳۲ دلار در هر اونس نزدیک شد.

همچنان که فعالان بازارها با وجود نگرانی‌های مربوط به عرضه جهانی و عدم قطعیت تقاضا در حال ارزیابی شرایط بودند، قیمت نفت نوسان داشت، به طوری که نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI) با قیمت ۷۰.۷ دلار در هر بشکه و نفت برنت (Brent) با قیمت ۷۴.۴ دلار در هر بشکه معامله شدند.

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.