جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا (USD/CAD): معامله‌گران آماده کاهش چشمگیر نرخ بهره از سوی بانک کانادا هستند

جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا (USD/CAD): معامله‌گران آماده کاهش چشمگیر نرخ بهره از سوی بانک کانادا هستند
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در تحلیل هفتگی فارکس جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا می‌خوانید:

  • در بحبوحه افزایش گمانه‌زنی‌ها در مورد پیروزی ترامپ (Trump) در انتخابات ریاست جمهوری ، ارزش دلار تقویت شد.
  • داده‌های ایالات متحده جهش غیرمنتظره‌ای را در خرده فروشی نشان می‌دهد.
  • معامله گران انتظار دارند بانک کانادا در هفته آینده کاهش 50 واحدی نرخ بهره را اعمال کند.

همچنان که معامله‌گران بر اساس کاهش فوق‌العاده نرخ بهره از سوی بانک کانادا (BoC) قیمت می‌دهند، تحلیل هفتگی فارکس در مورد جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا (USD/CAD) نشان‌دهنده روند صعودی ثابتی است. همچنین، قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت (WTI) نیز تحت فشار قرار گرفته است.

فراز و نشیب‌های مربوط به جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا

همچنان که داده‌های داخلی از دلار آمریکا حمایت کرده و دلار کانادا (Loonie) را تضعیف کرد، جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا (USD/CAD) هفته‌ای صعودی را پشت سر گذاشت. در همین زمان، به دلیل افزایش گمانه‌زنی‌ها در مورد پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری، دلار آمریکا تقویت شد.

داده‌های ایالات متحده نشان‌دهنده افزایش غیرمنتظره در شاخص خرده‌فروشی بود که به معنای یک اقتصاد قوی است. در همین حال، تورم در کانادا بیش از حد انتظار کاهش یافت که گمانه‌زنی‌ها در مورد کاهش نرخ بهره بانک مرکزی کانادا (BoC) را افزایش داد. همچنین، معامله‌گران به دلیل افزایش گمانه‌زنی‌ها در مورد پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری، که ممکن است تورم را افزایش دهد، به خرید دلار روی آوردند.

رویدادهای کلیدی مربوط به جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا در هفته آینده

USDCAD key events

فعالان بازار در هفته آینده بر نشست سیاست‌گذاری بانک مرکزی کانادا تمرکز خواهند کرد. علاوه بر این، کانادا گزارش مربوط به شاخص خرده‌فروشی خود را منتشر خواهد کرد. از سوی دیگر، ایالات متحده داده‌های مربوط به سفارش کالاهای بادوام را منتشر خواهد کرد.

معامله‌گران انتظار دارند که بانک مرکزی کانادا هفته آینده کاهش نرخ بهره به میزان ۵۰ واحد را اجرا کند. این چهارمین کاهش خواهد بود که هدف آن تحریک رشد اقتصادی است. نرخ‌های بهره بالا وضعیت اقتصادی کانادا را در شرایط ضعیفی قرار داده است. در همین حال، تورم به ۱.۶ درصد کاهش یافته است و این امر بانک مرکزی را به کاهش هزینه‌های وام‌گیری تشویق می‌کند.

در همین زمان، داده‌های مربوط به سفارش کالاهای بادوام از ایالات متحده وضعیت تقاضای اقتصادی را نشان خواهد داد. داده‌های اخیر ایالات متحده حاکی از اقتصادی مقاوم است که به تقویت دلار کمک کرده است.

تحلیل تکنیکال هفتگی جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا: مومنتوم صعودی در سطح 1.3825 متوقف شد

USDCAD daily chart
نمودار روزانه جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا (USD/CAD)

از نظر تکنیکال، قیمت جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا (USD/CAD) یک روند صعودی قوی داشته و در حال حاضر با سطح مقاومت کلیدی ۱.۳۸۲۵ روبرو است. علاوه بر این، قیمت به طور قابل توجهی بالاتر از میانگین متحرک ساده ۲۲ روزه (22-SMA) معامله می‌شود که نشانه‌ای از تسلط گاوها (خریداران) بر بازار است.

ارزش این جفت ارز به سرعت در حال افزایش بوده و نمودار قیمتی آن تعداد بسیار کمی از کندل‌های نزولی را نشان می‌دهد. خریداران توانستند از میانگین متحرک ساده و سطح مقاومت ۱.۳۶۰۰ عبور کنند و اکنون سطح ۱.۳۸۲۵ را به چالش می‌کشند. با این حال، پس از یک روند صعودی طولانی بدون اصلاح، ممکن است قیمت متوقف شود تا به میانگین متحرک اجازه دهد که به قیمت نزدیک‌تر شود.

در صورت افزایش قیمت به بالاتر از سطح مقاومت ۱.۳۸۲۵، مسیر برای بازآزمایی سطح روانی کلیدی ۱.۴۰۰۱ هموار خواهد شد. از سوی دیگر، اگر قیمت در سطح مقاومت ۱.۳۸۲۵ معکوس شود، ممکن است به سطح حمایت ۱.۳۶۰۰ بازگردد.

نظر شما در مورد روند آتی جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا در هفته آینده چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.