رای‌گیری در اتحادیه بوئینگ و احتمال پایان اعتصابات

رای‌گیری در اتحادیه بوئینگ و احتمال پایان اعتصابات
آنچه در این مقاله میخوانید

رهبران اتحادیه ماشین‌آلات بوئینگ روز شنبه اعلام کردند که پس از یک اعتصاب طاقت‌فرسا پنج هفته‌ای که هر دو طرف را تحت تأثیر قرار داده است، به پیشنهاد مذاکره‌شده برای یک قرارداد جدید با غول هوافضا رسیده‌اند.

آخرین پیشنهاد شامل افزایش 35 درصدی دستمزد عمومی در طی چهار سال است که آن را به درخواست اولیه اتحادیه برای افزایش 40 درصدی در همان دوره نزدیک می‌کند. پیشنهاد قبلی بوئینگ افزایش 25 درصدی دستمزد در طول مدت قرارداد بود.

با این حال، قرارداد جدید مزایای بازنشستگی تعریف شده را که یک دهه پیش از اعضای اتحادیه گرفته شد و یکی از جاه‌طلبانه ترین خواسته‌های اتحادیه بود، بازگرداند.

کمیته مذاکره IAM همچنین از جولی سو، سرپرست وزیر کار ایالات متحده، که بنا به گزارش‌ها برای کمک به تسهیل مذاکرات به سیاتل پرواز کرد، تشکر کرد.

بابی ایگان، سخنگوی بوئینگ، گفت: ما مشتاقانه منتظر هستیم تا کارمندانمان در مورد پیشنهاد مذاکره شده رای دهند. این اعتصاب در 13 سپتامبر آغاز شد، چند روز پس از آن که اکثریت قریب به اتفاق 33000 عضو اتحادیه بوئینگ توافق قبلی را که توسط سازنده هواپیما و تیم مذاکره کننده اتحادیه امضا شده بود، رد کردند.

توقف تولید هواپیما در کارخانه‌های کلیدی را متوقف کرد و عرضه هواپیمای جدید 777x را از سال 2025 تا 2026 به تاخیر انداخت. هفته گذشته، کلی اورتبرگ، مدیرعامل بوئینگ اعلام کرد که این شرکت 17000 شغل حدود 10 درصد از نیروی کار جهانی خود را در ماه‌های آینده به دلیل تاخیر در تولید و مشکلات مالی شرکت کاهش می‌دهد.

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.