فعالان صنعت نسبت به تدوین مقررات جدید رمزارز در آرژانتین بیمناک هستند

فعالان صنعت نسبت به تدوین مقررات جدید رمزارز در آرژانتین بیمناک هستند
آنچه در این مقاله میخوانید

فعالان صنعت رمزارز در آرژانتین نظرات خود را در مورد پیش‌نویس جدیدی که محدودیت‌هایی برای فعالیت نهادهای رمزارزی در کشور پیشنهاد می‌کند، بیان کردند. در صورت تصویب این پیش‌نویس، هر نهاد باید برای فعالیت در خاک آرژانتین با یک سرمایه حداقلی ثبت‌نام کند.

آرژانتین پیش‌نویس قوانین ارائه دهندگان خدمات دارایی مجازی را به مشاوره عمومی ارائه می‌دهد

آرژانتین در حال نوآوری در چارچوب رمزارزی خود است تا از کاربران رمزارز بهتر محافظت کند. سازمان تنظیم مقررات اوراق بهادار آرژانتین (CNV) اخیراً اعلام کرده است که پیش‌نویسی برای تنظیم فعالیت‌های ارائه‌دهندگان خدمات دارایی‌های مجازی (VASPs) را به مشاوره عمومی ارائه داده است که الزامات جدیدی برای رعایت مقررات توسط این نهادها اعمال می‌کند.

قطعنامه عمومی ۱۰۲۵، در صورت تصویب به همین شکل، شرکت‌های رمزارزی را ملزم می‌کند که توافق‌نامه‌های خود با طرف‌های ثالث و مشتریان را افشا کنند. این پیش‌نویس همچنین به دنبال جلوگیری از پول‌شویی و تأمین مالی تروریسم از طریق ایجاد سیاست‌ها و استانداردهای امنیت سایبری است. این چارچوب به دنبال ثبت‌نام ارائه‌دهندگان خدمات دارایی‌های مجازی (VASPs) است که اوایل امسال راه‌اندازی شد.

در مورد اهداف این پیش‌نویس جدید، روبرتو سیلوا (Roberto Silva)، رئیس سازمان تنظیم مقررات اوراق بهادار آرژانتین (CNV)، بیان کرد که این قطعنامه به دنبال “تنظیم مقررات مطابق با اصول قانون اما بدون متوقف کردن نوآوری در این بخش است.” او همچنین از صرافی‌های رمزارزی خواست تا به طور فعال در بهبود این پیش‌نویس مشارکت کنند.

یکی از بخش‌های بحث‌برانگیز این پیش‌نویس، طبقه‌بندی جدید شرکت‌های رمزارزی است که سرمایه ثبت‌شده حداقلی را برای فعالیت این شرکت‌ها در کشور تعیین می‌کند. حداقل میزان سرمایه برای نهادهایی که خدمات انتقال، نگهداری، و مدیریت دارایی‌های مجازی را ارائه می‌دهند، تقریباً ۱۷۳,۰۰۰ دلار خواهد بود. افراد حقیقی بدون تشکیل شرکت می‌توانند در تبادلات فیات به رمزارز و رمزارز به رمزارز شرکت کنند.

اعضای صنعت رمزارز نسبت به این پیش‌نویس جدید محتاط بودند و اعلام کردند که در حالی که وضع مقررات ضروری است، این قوانین باید به گونه‌ای تدوین شوند که به شرکت‌ها اجازه رشد دهند.

کارلوس پرالتا (Carlos Peralta)، مدیر امور عمومی بیتسو آرژانتین (Bitso Argentina)، اظهار داشت:

“در بیتسو (Bitso)، ما عمیقاً ارزشمند می‌دانیم که بررسی الزامات ثبت‌نام در فهرست VASP از طریق مشاوره عمومی انجام می‌شود، که به شمول مالی و ساخت زیرساخت مالی سریع‌تر و کارآمدتر کمک خواهد کرد.”

خوان پابلو فریدنبرگ (Juan Pablo Fridenberg)، مدیر لیمون (Lemon)، یکی از محبوب‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال در آرژانتین، نیز از مقرراتی که به صرافی‌ها انگیزه فعالیت در کشور را بدهد، حمایت می‌کند. او اظهار داشت: “مقامات می‌دانند که مقررات باید هوشمندانه و تدریجی باشد. همان‌طور که سازمان‌های بین‌المللی هشدار داده‌اند، چارچوبی که فعالیت ارائه‌دهندگان خدمات دارایی‌های مجازی (VASPs) را منحرف، سرکوب یا بیش از حد گران کند، باعث می‌شود کاربران به مناطق بدون مقررات یا مناطق برون‌مرزی روی بیاورند.”

نظر نویسنده: تنظیم مقررات همیشه برای شرکت‌های رمزارزی مفید است، چون آن‌ها می‌توانند با پیروی از قوانین تصویب‌شده، اطمینان حاصل کنند که به ‌صورت قانونی فعالیت می‌کنند. نبود یک چارچوب قانونی روشن باعث می‌شود که نهادها از وظایف و حقوق خود نامطمئن باشند و این مسئله به تنظیم مقررات از طریق اعمال زور منجر می‌شود، که مسیری ناخوشایند برای نهادهای دولتی و شرکت‌ها است.

نظر شما در مورد پیش نویس جدید ارائه‌دهندگان خدمات دارایی‌های مجازی آرژانتین چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.