تحلیل قیمت جفت ارز پوند/ دلار آمریکا: روند صعودی زیر سطح 1.30 محو می‌شود

تحلیل قیمت جفت ارز پوند/ دلار آمریکا: روند صعودی زیر سطح 1.30 محو می‌شود
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در تحلیل قیمت جفت ارز پوند/ دلار آمریکا می‌خوانید:

  • رشد حقوق در بریتانیا در سه ماه منتهی به ماه سپتامبر ناچیز بود.
  • فعالان بازار به سخنرانی اندرو بیلی (Andrew Bailey)، رئیس بانک انگلیس (BoE) توجه خواهند کرد.
  • انتخابات پیش رو در ایالات متحده، فعالان بازار را منتظر نگه می‌دارد.

تحلیل قیمت جفت ارز پوند/ دلار آمریکا (GBP/USD) نشان می‌دهد که روند نزولی دوباره قدرت گرفته است، چون نشانه‌هایی از کاهش رونق در بازار کار بریتانیا مشاهده می‌شود. در همین حال، همچنان که معامله‌گران روند تدریجی کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو را در قیمت‌ها لحاظ کرده‌اند، دلار تقویت شده است. با این وجود، به دلیل نزدیکی به انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده، همچنان احتیاط‌هایی وجود دارد.

رشد دستمزدها در بریتانیا در سه‌ماهه منتهی به ماه سپتامبر ناچیز بوده است و شرکت‌ها انتظار دارند که در سال آینده نیز کاهش بیشتری در دستمزدها رخ دهد. به‌طور مشخص، رشد دستمزدها در سطح ۴.۰ درصد ثابت مانده است. شرایط آرام شدن بازار کار فشار بیشتری بر بانک مرکزی انگلیس (BoE) برای کاهش هزینه‌های وام‌گیری وارد خواهد کرد، که این موضوع به زیان پوند خواهد بود. علاوه بر این، معامله‌گران به سخنرانی امروز اندرو بیلی (Andrew Bailey)، رئیس بانک مرکزی انگلیس، توجه خواهند داشت. همچنین، بریتانیا در این هفته داده‌های مربوط به شاخص مدیران خرید (PMI) را منتشر خواهد کرد که ممکن است بر چشم‌انداز کاهش نرخ بهره بانک مرکزی تأثیر بگذارد.

از سوی دیگر، معامله‌گران اطمینان بیشتری دارند که فدرال رزرو به یک روند تدریجی برای کاهش نرخ بهره پایبند خواهد بود. داده‌های اخیر در زمینه اشتغال و فروش، تقاضای قوی در اقتصاد ایالات متحده را نشان داده است. بنابراین، دیگر فوریتی برای کاهش سریع هزینه‌های وام‌گیری وجود ندارد. همزمان، نرخ تورم در ماه سپتامبر افزایش یافت که به موضع محتاطانه‌تر بیشتر سیاست‌گذاران منجر شده است. لازم به ذکر است که برخی از آن‌ها فقط یک کاهش نرخ دیگر در سال جاری را پیش‌بینی کرده‌اند.

سرمایه‌گذاران در انتظار انتشار آمار مربوط به شاخص مدیران خرید (PMI) هستند که وضعیت سلامت اقتصاد را نشان خواهد داد. گزارش‌های مثبت‌تر ممکن است احتمال کاهش نرخ بهره در ماه نوامبر را کاهش دهد، که می‌تواند به تقویت دلار آمریکا (greenback) منجر شود.

در همین حال، نزدیک بودن انتخابات ایالات متحده باعث نگرانی و احتیاط در میان فعالان بازار شده است. رقابت تنگاتنگ انتخاباتی، عدم قطعیت را درباره نتیجه افزایش داده و معامله‌گران را به خرید دلار به عنوان یک ارز امن سوق داده است.

رویدادهای کلیدی امروز مربوط به جفت ارز پوند/ دلار آمریکا

  • سخنرانی اندرو بیلی، رئیس بانک انگلیس

تحلیل تکنیکال قیمت جفت ارز پوند/ دلار آمریکا: خرس‌ها سطح حمایت 1.2900 را هدف قرار داده‌اند

GBPUSD 4 hour chart
نمودار 4 ساعته جفت ارز پوند/ دلار آمریکا (GBP/USD)

از نظر تکنیکال، قیمت جفت ارز پوند/ دلار آمریکا (GBP/USD) در آستانه کاهش به زیر سطح حمایت ۱.۲۹۶۰ است. علاوه بر این، قیمت به تازگی این سطح را شکسته و یک کف پایین‌تر ایجاد کرده است. در حال حاضر، خرس‌ها (فروشندگان) کنترل کاملی بر بازار دارند و قیمت زیر میانگین متحرک ساده ۳۰ روزه (30-SMA) و شاخص قدرت نسبی (RSI) زیر ۵۰ قرار دارد.

با این حال، پرایس اکشن نشان می‌دهد که روند نزولی کاهش یافته است. فروشندگان دیگر نوسانات قابل توجهی زیر سطح میانگین متحرک ساده 30 روزه (30-SMA) ایجاد نمی‌کنند که نشان‌دهنده ضعف آن‌هاست. با این وجود، اگر روند نزولی ادامه یابد، جفت ارز پوند/ دلار آمریکا (GBP/USD) به زودی به سطح ۱.۲۹۰۰ خواهد رسید. تغییر جهت تنها زمانی رخ خواهد داد که قیمت بالای سطح میانگین متحرک ساده 30 روزه (30-SMA) شروع به نوسان کند.

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.