گزارش روزانه قیمت فلزات پایه 16 فوریه 2023

گزارش روزانه قیمت فلزات پایه 16 فوریه 2023
آنچه در این مقاله میخوانید

امروز، با انتشار داده‌های بهتر از حد انتظار ایالات متحده، ارزش سهام این کشور پایین آمد که بار دیگر قدرت زیربنایی اقتصاد آن را تایید کرد. شاخص خرده فروشی ایالات متحده در ماه ژانویه 3.0 درصد رشد کرد که سریع‌ترین افزایش را در تقریباً دو سال گذشته به ثبت رساند؛ فروش وسایل نقلیه موتوری، مبلمان و غذا در رستوران‌ها در راس قرار داشته است.

به همین ترتیب، با کاهش فشار وام مسکن از اواسط سال 2020، رویکرد مسکن سازان ایالات متحده به بازار در ماه فوریه تا حد زیادی بهبود یافته است.

تمام داده‌های منتشر شده اخیر به انعطاف‌پذیری اقتصاد ایالات متحده اشاره دارد و با کاهش نرخ تورم با سرعت کمتر از حد انتظار، این مسئله مجدداً سخت گیری فدرال رزرو در نیمه اول سال 2023 را تأیید می‌کند.

در حال حاضر، بازار در ماه مارس 26 واحد و در ماه مِی 21 واحد افزایش قیمت داشته است.

ارزش دلار تا 103.90 تقویت شد و بازدهی 10 ساله خزانه داری ایالات متحده به 3.79 درصد رسید. با توجه به نرخ تورم کمتر از حد انتظار، ارزش پوند به 1.20 کاهش یافت.

با توجه به تأثیر شدیدتر بحران انرژی بر اقتصادهای اروپایی، روند آهسته‌تر تورم بین اروپا و ایالات متحده متفاوت است. ما انتظار داریم که این روند در ماه آینده حاکم شود، اما تورم فزاینده کالاهای غیر خوراکی حمایت از رقم کلی در سال 2023 را فراهم می‌کند.

فلزات پایه

پس از انتشار داده‌های اخیر در مورد اقتصاد کلان از ایالات متحده، رویکرد بازار به فلزات پایه با کاهش قیمت فلزات در طول روز تضعیف شد.

با توجه به این که اکنون فصل تولید بالای مس در چین است، ما شاهد تمایل فزاینده برای بستن قراردادهای مس برای ماه آوریل بوده‌ایم، و با توجه به این که تمایل برای معامله این فلز در منطقه تا به حال، با سرعت اندکی بهبود یافته است، روند صعودی در این سه ماهه در مقایسه با آن چه که در ابتدای سال شاهد بودیم، اندکی بیشتر شده است.

بهای آلومینیوم برای چهارمین روز متوالی کاهش یافت و به 2,384.50 دلار در هر تن رسید.

بهای مس به سختی به 9000 دلار در هر تن رسید و با 8,857.50 دلار در هر تن بسته شد. سرب و روی، به ترتیب، با قیمت 2,052.50 و 3,018.50 دلار در هر تن بسته شدند.

معاملات آتی سنگ آهن همچنان بالای 120 دلار در هر تن حمایت می‌شود و امروز با اندکی افزایش، به 123.29 دلار در هر تن رسید.

نفت و فلزات گرانبها

پس از گزارش ادارهٔ اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) مبنی بر افزایش 16 میلیون بشکه‌ای ذخایر نفت خام در هفته گذشته، قیمت‌های آتی نفت کاهش یافت. بهای نفت وست تگزاس و برنت، به ترتیب، به 77 و 84 دلار در هر بشکه کاهش یافت.

ارزش فلزات گرانبها بار دیگر کاهش یافت و بهای طلا و نقره، به ترتیب، به 1,835 و 21.60 دلار در هر اونس سقوط کرد.

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه قیمت فلزات پایه 16 فوریه 2023 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.