تحلیل هفتگی فارکس| پیش‌بینی جفت ارز پوند انگلیس/ دلار آمریکا (GBP/USD) 6 تا 13 می 2023

تحلیل هفتگی فارکس| پیش‌بینی جفت ارز پوند انگلیس/ دلار آمریکا (GBP/USD) 6 تا 13 می 2023
آنچه در این مقاله میخوانید
  • روز چهارشنبه، فدرال رزرو نرخ بهره را 25 واحد افزایش داد.
  • رشد حقوق و اشتغال ایالات متحده در ماه آوریل افزایش یافت.
  • در ماه آوریل، بخش خدمات در انگلیس سریع‌ترین رشد را در یک سال گذشته تجربه کرد.

همچنان که سرمایه‌گذاران انتظار دارند در جلسه سیاست‌گذاری آتی بانک انگلیس (BOE)، نرخ بهره 25 واحد افزایش یابد، تحلیل هفتگی فارکس در مورد جفت ارز پوند انگلیس/ دلار آمریکا (GBP/USD) نشان می‌دهد که این جفت ارز روندی صعودی خواهد داشت.

فراز و نشیب‌های مربوط به جفت ارز پوند انگلیس/ دلار آمریکا

پس از انتشار داده‌های مختلف از انگلیس و ایالات متحده، پوند هفته‌ای صعودی را پشت سر گذاشت. مهم‌ترین رویدادهای فاندامنتال تاثیرگذار بر روند هفته گذشته شامل برگزاری نشست کمیته فدرال بازار باز (FOMC)، انتشار داده‌های مربوط به شاخص مدیران خرید (PMI) انگلیس و داده‌های مربوط به مشاغل ایالات متحده در روز جمعه بود.

روز چهارشنبه، فدرال رزرو نرخ بهره را 25 واحد افزایش داد و اعلام کرد که به زودی کمپین انقباض پولی خود را متوقف خواهد کرد.

روند رو به رشد حقوق و اشتغال ایالات متحده در ماه آوریل افزایش یافت که نشان‌دهنده رشد مداوم در بازار کار است. بنابراین، این مسئله ممکن است فدرال رزرو را مجبور کند که نرخ‌های بالاتر را برای مدت طولانی‌تری حفظ کند و به تلاش برای کاهش تورم ادامه دهد.

در همین حال، بخش خدمات در انگلیس در ماه آوریل سریع‌ترین رشد را در یک سال گذشته تجربه کرد. با این وجود، از آنجا که این بخش هزینه افزایش دستمزد را به مصرف کنندگان منتقل کرد، بانک انگلیس تحت فشار بیشتری برای ادامه افزایش نرخ بهره قرار گرفت.

رویدادهای کلیدی مربوط به جفت ارز پوند/ دلار آمریکا در هفته آینده

سرمایه گذاران روی داده‌های مربوط به تورم ایالات متحده، نشست سیاست‌گذاری بانک انگلیس (BOE) و داده‌های تولید ناخالص داخلی انگلیس در هفته آینده تمرکز خواهند کرد. داده‌های مربوط به تورم ایالات متحده تصویر واضحی از تاثیر نرخ‌های بهره بالا در ایالات متحده نشان می‌دهند. در نتیجه، این داده‌ها به مسئولان فدرال رزرو نشان خواهند داد که باید روند افزایش نرخ بهره را متوقف کرده و یا آن را ادامه دهند.

علاوه بر این، در حالی که بانک مرکزی در تلاش برای کاهش تورم دو رقمی است، فعالان بازارها انتظار دارند در نشست بانک انگلیس (BOE) که در هفته آینده برگزار خواهد شد، نرخ بهره افزایش یابد. بانک انگلیس (BOE) احتمالا در راستای افزایش نرخ بهره اخیر فدرال رزرو و بانک مرکزی اروپا حرکت خواهد کرد و نرخ‌های خود را 25 واحد افزایش می‌دهد.

پیش‌بینی تکنیکال هفتگی جفت ارز پوند/ دلار آمریکا: کاهش نسبی در روند صعودی در 1.2650

نمودار روزانه پوند/ دلار

در نمودار روزانه، جفت ارز پوند/ دلار آمریکا (GBP/USD) در روندی صعودی قرار دارد، چون قیمت به طور مداوم سطوح بالا و پایین را افزایش داده و میانگین متحرک ساده 30 روزه (30-SMA) را به عنوان سطح حمایت رعایت کرده است. علاوه بر این، شاخص قیمت مصرف‌کننده (RSI) بالای 50 معامله می‌شود که نشان‌دهنده حرکت صعودی قوی است.

حرکت صعودی در سطح مقاومت 1.2650 متوقف شده است، جایی که گاوها در حال نشان دادن ضعف هستند. نگاهی دقیق تر به شاخص قدرت نسبی (RSI) یک واگرایی نزولی جزئی را با قیمت نشان می‌دهد. با وجودی که قیمت به بالاترین حد خود رسید، اما شاخص قدرت نسبی قیمت پایین‌تری داشت.

این نشانه ضعف در روند صعودی است. اگر گاوها در هفته آینده قوی‌تر نشوند، ممکن است شاهد ورود خرس‌ها به بازار به دلیل کاهش بیشتر قیمت یا معکوس شدن روند باشیم.

دیدگاه خود را درباره تحلیل هفتگی فارکس| پیش‌بینی جفت ارز پوند انگلیس/ دلار آمریکا (GBP/USD) 6 تا 13 می 2023 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.