ممنوعیت خدمات آنلاین مرتبط با رمز ارزها در پاکستان

ممنوعیت خدمات آنلاین مرتبط با رمز ارزها در پاکستان
آنچه در این مقاله میخوانید

با وجود سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی که پاکستانی‌ها در دارایی‌های دیجیتال انجام می‌دهند، مقامات پاکستان قصد دارند تمام خدمات مربوط به رمز ارزها که مبتنی بر اینترنت هستند را ممنوع کنند. این تصمیم در حالی اتخاذ می‌شود که مقامات دولتی در اسلام آباد موضعی قوی علیه قانونی شدن رمز ارزهایی مانند بیت کوین اتخاذ کرده‌اند.

وزیر خطاب به سناتورها: رمزارز «هرگز در پاکستان قانونی نخواهد شد»

رسانه‌های محلی گزارش دادند که دولت پاکستان روز چهارشنبه تصمیم خود را برای تعلیق خدمات مربوط به رمز ارزها که به صورت آنلاین در این کشور ارائه شده اعلام کرد. یکی از اهداف اعلام شده این اقدام، جلوگیری از تراکنش‌های غیرقانونی با استفاده از دارایی‌های دیجیتال است.

عایشه غائوس پاشا (Aisha Ghaus Pasha)، وزیر دارایی پاکستان، در جلسه کمیته دائمی امور مالی و درآمد سنا فاش کرد که بانک دولتی پاکستان (SBP) و وزارت فناوری اطلاعات قبلاً کار روی ممنوعیت رمز ارزها را آغاز کرده‌اند.

به نقل از روزنامه اینترنشنال نیوز (News International)، پاشا تاکید کرد که رمز ارزها «هرگز در پاکستان قانونی نخواهد شد». او به الزامات گروه ویژه اقدام مالی (FATF)، نهاد بین‌المللی مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم اشاره کرد که این کشور باید رعایت کند.

به نوشته این روزنامه پاکستانی، این مقام دولتی به خطرات احتمالی برای پاکستان پس از حذف از فهرست خاکستری گروه ویژه اقدام مالی (FATF) در پاییز سال گذشته اشاره کرده است. این کشور از سال 2018 به دلیل “نقص‌های استراتژیک مبارزه با تامین مالی تروریسم” وارد این فهرست شده بود. پاشا در سخنان خود اظهار داشت:

” FATF شرط کرده بود که رمز ارزها قانونی نخواهند شد.”

سهیل جواد، مدیر بانک دولتی پاکستان، با حمایت از موضع او اضافه کرد که تراکنش‌های مربوط به رمزارزها بسیار خطرناک هستند و بنابراین، هرگز در پاکستان مجاز نخواهند شد. او همچنین به تعداد زیاد کوین‌های موجود امروز اشاره کرد و تاکید نمود که حجم معاملات بازار رمز ارزها از 2.8 تریلیون دلار به 1.2 تریلیون دلار کاهش یافته است.

این مقام بانک دولتی پاکستان همچنین به نگرانی‌ها در مورد میلیاردها دلاری اشاره کرد که پاکستانی‌ها قبلاً در دارایی‌های رمزنگاری شده سرمایه‌گذاری کرده‌اند. او گفت که آژانس تحقیقات فدرال کشور (FIA) و واحد نظارت مالی (FMU) در حال کار بر روی این موضوع هستند، اما جزئیات بیشتری ارائه نکرد.

این نشریه اشاره کرد که قبل از این که دولت تجارت و استخراج رمز ارزها را در آوریل 2018 ممنوع کند، پاکستان شاهد رونق آنها بود. با این وجود، با وجود تلاش دولت برای متوقف کردن تجارت و استخراج رمز ارزها، هر دو فعالیت همچنان در کشور ادامه دارد.

دیدگاه خود را درباره ممنوعیت خدمات آنلاین مرتبط با رمز ارزها در پاکستان بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.