سلطه بیت کوین به 47.5٪،بالاترین سطح در یک سال گذشته افزایش یافت

سلطه بیت کوین به 47.5٪، بالاترین سطح در یک سال گذشته افزایش یافت
آنچه در این مقاله میخوانید

بر اساس گزارش coinmarketcap.com، در 10 ژوئن 2023، سلطه بیت کوین در بازار به 47.5 درصد، بالاترین سطح خود از این زمان در سال گذشته رسیده است. در همین حال، سلطه اتریوم در 20 درصد ثابت است که نشان می‌دهد دستاوردهای سلطه اخیر حاصل از این دو دارایی رمزنگاری‌شده به ضرر سایر ارزهای دیجیتال بوده است.

سلطه بیت کوین افزایش می‌یابد در حالی که سلطه اتریوم انعطاف‌پذیر باقی مانده است؛ سایر رمز ارزهای رقیب تا این حد خوش‌شانس نبوده‌اند

تا روز شنبه، 10 ژوئن، بیت کوین (BTC) با ارزش بازار 496 میلیارد دلار همچنان پیشگام  بلامنازع در میان رمز ارزها است که 47.5 درصد از کل ارزش بازار 1.04 تریلیون دلاری اقتصاد رمز ارزها را به خود اختصاص داده است. با این حال، بر اساس داده‌های فعلی، بیت کوین در روز گذشته افت جزئی 3.32 درصدی را در طول روز گذشته و 5.79 درصدی را در طول هفته در برابر دلار آمریکا تجربه کرده است. جالب است که در حالی که بیت کوین بحران را به خوبی پشت سر گذاشته است، بسیاری دیگر از دارایی‌های برتر رمزنگاری شده، به ویژه آنها که در بین 20 دارایی برتر قرار دارند، از نظر کاهش ارزش زیان بسیار بیشتری را متحمل شده‌اند.

سلطه بیت کوین (BTC) بر اساس coinmarketcap.com در روز شنبه 10 ژوئن 2023
سلطه بیت کوین (BTC) بر اساس coinmarketcap.com در روز شنبه 10 ژوئن 2023

20 دارایی برتر ارزهای رمزنگاری شده در این هفته ضررهای عمده‌ای را تجربه کرده‌اند و تعداد انگشت شماری از آنها دچار افت دو رقمی شده‌اند. BNB، ADA، TRX، SOL، MATIC، DOGE، LTC، DOT، AVAX، SHIB و ATOM از رمز ارزهایی هستند که بیشترین زیان را متحمل شده‌اند. در مقابل، اتریوم (ETH)، دومین دارایی پیشرو رمزنگاری شده، تنها 8.29 درصد از دست داد. در حالی که سلطه بیت کوین برای مدت کوتاهی در 5 ژوئن به 47.18 درصد رسید، رتبه سلطه فعلی آن حتی بالاتر از 47.5 درصد است. جالب اینجا است که آخرین باری که سلطه بیت کوین تا این حد بالا بود، تقریباً یک سال پیش در 11 ژوئن 2022 بود که به حدود 47.49 درصد رسیده بود.

در حالی که بیت کوین در حال حاضر بر دنیای رمز ارزها تسلط دارد، اتریوم توانسته است با برتری 20 درصدی و به دست آوردن ارزش بازار 208 میلیارد دلار جایگاه خود را حفظ کند. در همین حال، استیبل کوین تتر (USDT) با ارزش بازار 83.39 میلیارد دلار همچنان قوی است که 7.96 درصد از کل ارزش 1.04 تریلیون دلاری بازار را به خود اختصاص داده است.

جالب اینجا است که بیت کوین به مرز 50 و 60 درصدی که در سال های 2019، 2020 و اوایل سال 2021 مشاهده شده بود، نزدیک نشده است. در 31 ژوئیه سال 2021، از نظر تسلط بیت کوین به 47.37 درصد رسید؛ اما تا می سال 2021، بیت کوین آخرین بار شاهد رسیدن سطح سلطه خود به بالاترین حد فعلی خود بود. باید دید که آیا بیت کوین به صعود در عرصه سلطه ادامه می‌دهد، پایین‌تر می‌آید یا در سطح فعلی خود باقی می‌ماند.

پیش بینی شما برای آینده سلطه بیت کوین و بازار کلی رمز ارزها چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره سلطه بیت کوین به 47.5٪،بالاترین سطح در یک سال گذشته افزایش یافت بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.