گزارش روزانه قیمت فلزات پایه 8 جولای 2023

گزارش روزانه قیمت فلزات پایه 8 جولای 2023
آنچه در این مقاله میخوانید

پس از این که داده‌های مربوط به حقوق و دستمزد غیرکشاورزی نشان داد که شتاب استخدام نیروی جدید کُند شده، و حداکثر تا 209000 نفر افزایش یافته است، که حاکی از آن است که کمبود نیروی کار در بازار ممکن است رو به کاهش باشد، ارزش سهام ایالات متحده کاهش یافت.

نرخ بیکاری به طور سنتی آهسته‌تر از از داده‌های مربوط به استخدام تغییر می‌کند و تنها کاهش مداوم اشتغال به تسهیل شرایط بازار کار منجر می‌شود. در این میان، نرخ بیکاری مربوط به ماه ژوئن به 3.6 درصد کاهش یافت. در عین حال، رشد 0.4 درصدی دستمزدها در ماه ژوئن نشان می‌دهد که کسب و کارها همچنان در تلاش برای گرفتن نیروی جدید و حفظ آنها هستند.

سواپ‌‎های فوروارد باز هم بر اساس افزایش 22 واحدی نرخ‌ها از سوی فدرال رزرو قیمت‌گذاری شدند. امروز، هم شاخص دلار و هم بازده 2 ساله خزانه‌داری کاهش یافتند.

فلزات پایه

امروز، بار دیگر فلزات پایه در بورس فلزات لندن (LME) روند متفاوتی را نسبت به یکدیگر طی کردند. آلومینیوم بیشتر زیان‌‎های دیروز خود را جبران کرد اما بهای آن باز هم به سختی از سطح 2,150 دلار در هر تن فراتر رفت تا با قیمت 2,145.50 دلار در هر تن بسته شود.

قیمت مس پس از رسیدن به سطح حمایت 8,235 دلار در هر تن، دچار نوسان شد؛ این فلز با قیمت 8,370.50 دلار در هر تن بسته شد.

بهای سرب و روی اندکی کاهش یافت اما تقریبا بدون تغییر، به ترتیب، با قیمت 2,052.50 و 2,362 دلار در هر تن بسته شدند.

بهای قلع پس از رسیدن به سطح مقاومت 29,000 دلار در هر تن در روز گذشته کاهش یافت و در نهایت، با قیمت 28,342 دلار در هر تن بسته شد.

با توجه به تصمیم بانک مرکزی برای قیمت‌گذاری بر اساس شرایط بازار در این ماه، ما انتظار داریم که تمرکز فعالان بازار مجدداً به تحلیل فاندامنتال، به ویژه انتشار اخبار مربوط به ارائه بسته‌های تشویقی از سوی چین، معطوف شود.

ما فکر می‌کنیم که انتشار اخبار خوب از این منطقه به بالا بردن قیمت‌ها کمک خواهد کرد. با این حال، تا زمانی که داده‌های منتشر شده از این منطقه به صورت تداوم‌پذیری مثبت شوند، باید شاهد کاهش نرخ‌ها در بازار فلزات پایه باشیم.

نفت و فلزات گرانبها

ارزش قراردادهای آتی نفت افزایش یافت و بهای نفت وست تگزاس اینترمدیت (WTI) و برنت، به ترتیب، به 72 و 77 دلار در هر بشکه صعود کرد.

پس از انتشار داده‌های ضعیف‌تر از حد انتظار مربوط به حقوق و دستمزد غیر کشاورزی، ارزش معاملات آتی مربوط به طلا روندی صعودی داشت اما به سختی توانست این روند را حفظ کند و در نهایت، بهای آن به 1,930 دلار در هر اونس بازگشت. نقره در حال حاضر، با قیمت 23.00 دلار در هر اونس معامله می‌شود.

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه قیمت فلزات پایه 8 جولای 2023 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.