گزارش روزانه قیمت فلزات پایه 14 جولای 2023

گزارش روزانه قیمت فلزات پایه 14 جولای 2023
آنچه در این مقاله میخوانید

پس از آن که یکی دیگر از شاخص‌های تورم به دنبال نشست ماه جولای به بالاترین نرخ بهره اشاره کرد، سهام ایالات متحده بار دیگر افزایش یافت. با توجه به اثر ترکیبی عادی‌سازی زنجیره‌های تامین، کاهش تقاضا برای کالاها و در مقابل، افزایش تقاضا برای خدمات و به دنبال آن، کاهش قیمت کالاها، قیمت‌های تولیدکننده 0.1 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت که کمترین افزایش در نزدیک به سه سال گذشته محسوب می‌شود.

انتشار دو داده متوالی مربوط به تورم در این هفته به کاهش تورم کمک کرد در حالی که مشاغل انعطاف پذیر باقی ماندند.

به طور خاص، مطالبات اولیه بیکاری در هفته منتهی به 8 جولای به 237,000 کاهش یافت. در همین حال، بر اساس تحلیل بلومبرگ، میزان اخراج نیروها به کمترین میزان از ماه دسامبر رسیده است.

شاخص دلار از سطح حمایت قوی 100 عبور کرد و در پایین‌ترین سطحی که از آوریل 2022 مشاهده نشده بود، معامله شد و بازدهی 10 ساله خزانه‌داری ایالات متحده اکنون به 3.80 درصد بازگشته است.

فلزات پایه

فلزات بار دیگر به داده‌های تورمی ضعیف‌تر از حد انتظار واکنش مثبت نشان دادند و بهای آنها از سطوح مقاومت کلیدی فراتر رفت. به طور خاص، بهای آلومینیوم برای پنجمین روز متوالی افزایش یافت و از سطح مقاومت 2,250 دلار در هر تن فراتر رفت تا با 2,278 دلار در هر تن بسته شود.

به صورتی مشابه، بهای مس از سطح مقاومت 8,600 دلار در هر تن فراتر رفت تا به بالاترین سطح 8,710 دلار در هر تن برسد که در ماه ژوئن مشاهده شده بود.

قیمت قلع به سختی به بالاتر از سطح روانی 29,000 دلار در هر تن رسید تا در نهایت، با قیمت 28,809 دلار در هر تن بسته شود.

سرب و روی، به ترتیب، با قیمت بالاتر 2,127 و 2,479 دلار در هر تن بسته شوند. این روند مجدداً تأیید می‌کند که مسائل مربوط به اقتصاد کلان نقش کلیدی در افزایش قیمت فلزات دارند و ما انتظار داریم که تصمیمات گرفته شده از سوی فدرال رزرو پس از نشست ژوئن، موضع بانک مرکزی را تا پایان سال تعیین کند.

زمانی که فعالان بازارها بر اساس بالاترین نرخ قیمت‌گذاری نمایند، ما انتظار داریم که تمرکز آنها دوباره به چین معطوف شود تا به هدایت قیمت‌ها کمک کند.

نفت و فلزات گرانبها

بهای نفت وست تگزاس اینترمدیت (WTI) و برنت، به ترتیب، به 76 و 80 دلار در هر تن افزایش یافت.

بهای طلا و نقره نیز افزایش یافت و به ترتیب، به 1,960 و 24.70 دلار در هر اونس رسید.

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه قیمت فلزات پایه 14 جولای 2023 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.