گزارش روزانه قیمت فلزات پایه 29 جولای 2023

گزارش روزانه قیمت فلزات پایه 29 جولای 2023
آنچه در این مقاله میخوانید

با وجود تصمیم بانک ژاپن برای کاهش کنترل بار بازدهی، همچنان که دور دیگری از انتشار داده‌ها باعث تقویت رویکرد ریسک‌پذیری شد، ارزش سهام ایالات متحده امروز افزایش یافت. شاخص‌های کلیدی تورم که به تداوم کاهش نرخ تورم اشاره می‌کنند، باعث تقویت بیشتر خوش‌بینی شد.

این مسئله همگام با انتشار داده‌های مربوط به تولید ناخالص داخلی (GDP) در روز گذشته، این عقیده را در بین فعالان بازار تقویت می‌کند که اقتصاد در مواجهه با تشدید سیاست پولی سختگیرانه انعطاف‌پذیر باقی می‌ماند.

هر دو شاخص هزینه مصرف شخصی (PCE) مربوط به کل کالاها و کالاهای غیر خوراکی در ماه می، 0.2 درصد نسبت به ماه گذشته افزایش یافتند که پایین‌ترین سرعت رشد را در بیش از دو سال گذشته نشان می‌دهند.

شاخص دلار روند صعودی روز گذشته خود را ادامه داد. در همین حال، ضریب اطمینان اقتصادی منطقه یورو بیش از میزان مورد انتظار کاهش یافت که عملکرد متفاوت بین دو منطقه را نشان می‌دهد. این در حالی است که داده‌های مربوط به آلمان به کاهش سریع‌تر فشارهای تورمی اشاره می‌کنند.

فلزات پایه

فلزات پایه امروز با حمایت کلی اعتماد فعالان بازار، جایگاه خود را به دست آوردند. آلومینیوم با اندکی افزایش قیمت با قیمت 2,222 دلار در هر تن معامله شد، در حالی که بهای مس به بالای 8,600 دلار در هر تن رسید و با قیمت 8,662.50 دلار در هر تن بسته شد.

در همین حال، روی در حال بازیابی بخشی از زیانی است که در اوایل این ماه شاهد آن بودیم، و بهای آن به سطح مقاومت 2,500 دلار در هر تن رسید. با این حال، مومنتوم آن به اندازه کافی قوی نبود که بتواند از بالاترین حد اخیر عبور کند و این فلز با قیمت 2,497.50 دلار در هر تن بسته شد.

بهای سرب تا حد زیادی بدون تغییر باقی ماند و با قیمت 2,158.50 دلار در هر تن معامله شد.

نفت و فلزات گرانبها

ارزش قراردادهای آتی تا حد زیادی بدون تغییر باقی ماند و ارزش فلزات گرانبها، پس از روند نزولی روز گذشته، افزایش یافت؛ در حال حاضر، طلا و نقره، به ترتیب، با قیمت 1,961 و 24.40 دلار در هر اونس معامله می‌شوند.

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه قیمت فلزات پایه 29 جولای 2023 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.