گرد هم آوردن بیش از 5 رهبر، هدف اجلاس سال آینده بریکس (BRICS)

گرد هم آوردن بیش از 5 رهبر، هدف اجلاس سال آینده بریکس (BRICS)
آنچه در این مقاله میخوانید

به گفته یک دیپلمات بلندپایه روسی، مسکو انتظار دارد تعداد رهبران شرکت کننده در نشست بریکس 2024 بیش از پنج نفر باشد. این نظریه در حالی بیان می‌شود که این سازمان با پنج عضو خود را آماده می‌کند تا در نشست امسال خود، با ده‌ها کشور که علاقه نشان داده‌اند یا رسماً برای پیوستن به آن درخواست داده‌اند، درباره گسترش خود و پذیرش اعضای جدید مذاکره کند.

روسیه برای پذیرش اعضای جدید در گروه بریکس اعلام آمادگی کرد

سرگئی ریابکوف (Sergey Ryabkov)، معاون وزیر امور خارجه روسیه، به نقل از خبرگزاری تاس (Tass) گفت: دولت روسیه معتقد است تعداد شرکت‌کنندگان در نشست سال آینده بریکس به پنج عضو فعلی محدود نخواهد شد.

ریابکوف یادآوری کرد که در سال 2024، روسیه ریاست گروه بریکس از اقتصادهای در حال توسعه (برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی) را بر عهده خواهد داشت و نشستهای این گروه را در کازان  (Kazan)، پایتخت جمهوری تاتارستان، میزبانی می‌کند. او در مصاحبه‌ای با خبرگزاری تاس اظهار داشت:

“باید ببینیم در ماه‌های آینده، چه پارامترهایی برای گسترش گروه بریکس مطرح خواهد شد و چه تعداد از سران کشورها به کازان خواهند آمد، این مسئله‌ای حل نشده است. من فکر می‌کنم که تعداد رهبران بیش از پنج نفر خواهد بود.”

سخنان او نشان می‌دهد که فدراسیون روسیه آماده پذیرش کشورهای عضو جدید در سازمان است. توسعه بریکس یکی از موضوعات کلیدی مورد بحث در اجلاس سران بریکس امسال خواهد بود که از 22 تا 24 آگوست در ژوهانسبورگ، آفریقای جنوبی برگزار می‌شود.

ولادیمیر پوتین (Vladimir Putin)، رئیس‌جمهور روسیه، به خاطر صدور کیفرخواست و حکم دستگیری او که از سوی دادگاه کیفری بین‌المللی (ICC) به دلیل جنگ در اوکراین صادر شده است، شخصاً در این مراسم شرکت نمی‌کند، اما از طریق لینک ویدیویی به مذاکرات خواهد پیوست.

ریابکوف تاکید کرد که مشارکت پوتین در کنفرانس به صورت ویدیویی “نشان‌دهنده کاهش توجه” به بریکس نیست. این دیپلمات ارشد روسی تاکید کرد: “برعکس، این مسئله نشان می‌دهد که رهبری ما کاملاً بر ساختار متمرکز شده است”.

اظهارات مقامات و گزارش‌های رسانه‌ای در ماه‌های گذشته نشان می‌دهد که تعداد فزاینده‌ای از کشورها به دنبال عضویت در گروه بریکس هستند. در ماه ژوئن، روزنامه بیزینس استاندارد (Business Standard) هند نوشت کشورهایی که ممکن است در اجلاس آتی به عنوان اعضای جدید معرفی شوند، شامل عربستان سعودی، امارات متحده عربی، اندونزی، مصر و آرژانتین هستند.

آنیل سوکلال (Anil Sooklal)، دیپلمات ارشد آفریقای جنوبی که مسئول روابط بریکس نیز است، اخیراً فاش کرد که بیش از 40 کشور علاقه‌مند به پیوستن به این گروه اقتصادی هستند، از جمله 22 کشور که قبلاً به طور رسمی برای عضویت درخواست داده‌اند. او انتظار دارد که این سازمان در نهایت به بیش از 50 عضو گسترش یابد.

آیا فکر می‌کنید گروه بریکس (BRICS) در آینده نزدیک به طور قابل‌توجهی گسترش خواهد یافت؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره گرد هم آوردن بیش از 5 رهبر، هدف اجلاس سال آینده بریکس (BRICS) بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.