ایجاد مزرعه 20 میلیون دلاری استخراج رمز ارزها در نیروگاه برق آبی قرقیزستان

ایجاد مزرعه 20 میلیون دلاری استخراج رمز ارزها در نیروگاه برق آبی قرقیزستان
آنچه در این مقاله میخوانید

قرقیزستان قصد دارد یک مرکز جدید برای استخراج رمز ارز در یکی از ایستگاه‌های برق آبی این کشور بسازد. هدف این پروژه به حداقل رساندن تلفات برق نیروگاه با استفاده از ظرفیت کامل تولید آن است که در حال حاضر بیش از ظرفیت شبکه انتقال است.

تامین برق سخت افزارهای استخراج رمز ارز با انرژی سبز مازاد در قرقیزستان

صدر جباروف، رئیس جمهور قرقیزستان، این هفته به رسانه‌های محلی گفت که ساخت یک مزرعه استخراج دارایی دیجیتال با ظرفیت برنامه‌ریزی شده تا 30 مگاوات در محل نیروگاه برق آبی (HPP) کامبر-آتا (Kambar-Ata) این کشور را تایید کرده است.

رئیس دولت قرقیزستان در گفتگو با خبرگزاری کبار (Kabar) افزود که ساخت تاسیسات استخراج کوین به 20 میلیون دلار نیاز دارد و منابع مالی آن توسط یک سرمایه‌گذار تامین خواهد شد. جباروف خاطرنشان کرد که تمام فرآیندها توسط مهندسان قدرت، خودکار شده و کنترل خواهند شد.

رئیس جمهور همچنین تصریح کرد که نیروگاه کمبر آتا از سال 2010 به بهره‌برداری رسیده است. این نیروگاه توان تولید 120 مگاوات برق را دارد اما در حال حاضر تنها 90 مگاوات می‌تواند توسط مصرف‌کنندگان استفاده شود چون انتقال با ظرفیت شبکه برق محدود شده است.

صدر جباروف گفت که در نتیجه، در 13 سال گذشته، این کشور واقع در آسیای مرکزی 6.816 میلیارد کیلووات ساعت برق به ارزش تقریبی 3.275 میلیارد سوم (som) قرقیزستان (معادل بیش از 37 میلیون دلار) از دست داده است. او تاکید کرد که به محض شروع به کار، مزرعه ماینینگ کریپتو این ضررها را جبران خواهد کرد.

به دنبال ممنوعیت این صنعت از سوی چین در دو سال گذشته، این منطقه شرکت‌های استخراج متعددی را جذب کرد. در قزاقستان، کشور همسایه آن، هجوم ماینرها به عنوان عامل کسری فزاینده برق کشور شناخته شد و قانون محدود کردن مصرف برق آنها در سال جاری اجرایی شد.

قرقیزستان قبلاً تأسیسات استخراج غیرقانونی را تعطیل کرده و در اواخر سال 2021 نرخ برق را برای ماینرها افزایش داده است. در سال 2022، یک قانون اختصاصی تعریفی قانونی برای دارایی‌های مجازی، شامل رمز ارزها، ممنوعیت پرداخت‌ رمز ارزها و مالیات بر درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری و استخراج را ارائه کرد. این قانون همچنین نظامی را برای ثبت مشاغل مربوط به استخراج رمز ارزها را تعیین کرد.

آیا انتظار دارید که قرقیزستان عملیات استخراج رمز ارز خود را در آینده گسترش دهد؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره ایجاد مزرعه 20 میلیون دلاری استخراج رمز ارزها در نیروگاه برق آبی قرقیزستان بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.