پُل کروگمن، برنده جایزه نوبل: تهاجم فرازمینی‌ها تورم‌زا است

پُل کروگمن، برنده جایزه نوبل: تهاجم فرازمینی‌ها تورم‌زا است
آنچه در این مقاله میخوانید

پُل کروگمن (Paul Krugman)، اقتصاددان و برنده جایزه نوبل، معتقد است که تهاجم موجودات فرازمینی تورم‌زا خواهد بود. او بار دیگر تاکید کرد که “دولت باید دروغ بگوید و ادعا کند که ما با یک تهاجم قریب‌الوقوع از سوی موجودات فضایی روبرو هستیم”. او افزود: “اگر زندگی هوشمندانه‌ای وجود داشته باشد، تقریباً هزاران یا میلیون‌ها سال از ما جلوتر است.”

دیدگاه پل کروگمن در مورد تهاجم موجودات فرازمینی

پل کروگمن، برنده جایزه نوبل، در پادکست Odd Lots بلومبرگ (Bloomberg) که روز جمعه منتشر شد، موضوعات مختلفی از جمله تهاجم موجودات فرازمینی و اقتصاد ایالات متحده را مورد بحث قرار داد. کروگمن در سال 2008 برنده جایزه Sveriges Riksbank در علوم اقتصادی به یاد آلفرد نوبل (Alfred Nobel) به خاطر تحلیل الگوهای تجاری و موقعیت فعالیت اقتصادی شد.

از او پرسیده شد: “آیا فکر می‌کنید در جای دیگری از کهکشان ممکن است حیات وجود داشته باشد؟” این اقتصاددان پاسخ داد: “من فکر می‌کنم که بسیار بعید است که چنین حیاتی وجود نداشته باشد.” همچنین، از او سئوال شد: “آیا تهاجم این موجودات فضایی باعث ایجاد یا از بین رفتن تورم می‌شود؟” این برنده جایزه نوبل در پاسخ به این سئوال گفت:

“من فکر می‌کنم که می‌توان گفت که این واقعه مطمئناً تورم‌زا خواهد بود.”

او اظهار داشت: “جنگ تقریباً همیشه وجود دارد. و تهاجم بلامنازع موجودات فرازمینی، حدس می‌زنم که به نحوه چگونگی اشغال آنها بستگی دارد. اما جنگ‌های واقعی همیشه تورم‌زا هستند. نمی‌توانم حتی به یک جنگ اشاره کنم که این گونه نبوده است. این جنگ‌ها همیشه شامل صرف هزینه‌های کلان دولتی هستند. در واقع، آنها همیشه شامل یک تضاد بین هزینه‌های کلان و حداقل به طور موقت، کاهش ظرفیت تولید هستند.”

کروگمن افزود:

“من گفتم دولت باید دروغ بگوید و ادعا کند که ما با تهاجم قریب الوقوع موجودات فضایی روبرو هستیم. و اینکه برای مبارزه با این تهاجم قریب الوقوع موجودات فضایی، چیزی که ما نیاز داشتیم زیرساخت بهتری بود.”

او تاکید کرد: “بنابراین، ما باید یک پلتفرم زیرساخت عمومی بزرگ داشته باشیم چون چیزهایی که آنها هرگز صرفاً برای بهتر کردن زندگی مردم با آن موافقت نمی‌کنند، برای مقابله با تهاجم با آن موافقت می‌کنند.”

این اقتصاددان پس از حضور در پادکست، در توییتر مطالبی منتشر کرد تا دیدگاه خود را در مورد تهاجمات بیگانگان روشن کند. کروگمن در توییت خود نوشت: “اگر زندگی هوشمندانه‌ای وجود داشته باشد، تقریباً هزاران یا میلیون‌ها سال از ما جلوتر است. نه از آن دسته موجوداتی که علاقه‌مند به حمله به زمین هستند، چه رسد به موجوداتی که ویل اسمیت (Will Smith) و جف گلدبلوم (Jeff Goldblum) می‌توانند آنها را گول بزنند.”

ویل اسمیت و جف گلدبلوم از بازیگران اصلی فیلم اکشن و علمی تخیلی آمریکایی با عنوان روز استقلال (Independence Day) هستند که در سال ۱۹۹۶ منتشر شد.

نظر شما در مورد اظهارات پل کروگمن در مورد تهاجمات موجودات فرازمینی و اقتصاد ایالات متحده چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره پُل کروگمن، برنده جایزه نوبل: تهاجم فرازمینی‌ها تورم‌زا است بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.