بنیانگذاران Tornado Cash متهم به پولشویی یک میلیارد دلار

بنیانگذاران-Tornado-Cash-متهم-به-پولشویی-یک-میلیارد-دلار
آنچه در این مقاله میخوانید

بنیانگذاران سرویس میکسینگ رمز ارزهای Tornado Cash روز پنجشنبه به اتهام کمک به پولشویی بیش از یک میلیارد دلار ارز دیجیتال از جمله وجوه گرفته شده توسط هکرهای کره شمالی متهم شدند.

وزارت دادگستری: “چه هکر باشید و چه تسهیل کننده، شما نمی‌توانید پشت صفحه کلید از دید ما پنهان شوید”

رومن استورم (Roman Storm) و رومن سیمنوف (Roman Semenov) به اتهام توطئه برای پولشویی، توطئه برای نقض قوانین تحریم‌ها و فعالیت در یک تجارت انتقال پول بدون مجوز متهم شدند. استورم در واشنگتن دستگیر شد و سیمنوف همچنان متواری است.

دادستان‌ها ادعا می‌کنند که استورم و سیمنوف عمداً Tornado Cash را طراحی کرده‌اند تا به مجرمان سایبری اجازه دهند انتقال وجوه در بلاک چین را به صورت ناشناس انجام دهند. در کیفرخواست آنها آمده است که این سیستم برای پولشویی بیش از یک میلیارد دلار ارز دیجیتال استفاده شده است که تحریم‌های ایالات متحده را نقض کرده است.

اعتقاد بر این است که در اوایل بهار امسال، Tornado Cash به پولشویی بخشی از 600 میلیون دلار سرقت شده توسط هکرهای تحت حمایت کره شمالی در حمله ماه مارس به شبکه Ronin، یک زنجیره جانبی اتریوم، کمک کرده است. دادستان‌ها اعلام کردند که با وجودی که این شرکت قبلاً غربالگری تحریم‌ها را اِعمال کرده بود، اما طبق گزارش‌ها، استورم و سیمنوف از روش‌های انطباق فریبنده برای ادامه پردازش تراکنش‌های غیرقانونی استفاده کردند.

دامیان ویلیامز (Damian Williams)، وکیل ناحیه جنوبی نیویورک، در بیانیه‌ای گفت: “همانطور که گفته می‌شود، Tornado Cash یک میکسر معروف ارزهای دیجیتال بود که بیش از ۱ میلیارد دلار درآمدهای مجرمانه را پولشویی کرد و تحریم‌های ایالات متحده را نقض نمود. رومن استورم و رومن سیمنوف ظاهراً Tornado Cash را اداره کرده و آگاهانه این پولشویی را تسهیل می‌کردند.”

این اتهامات در بحبوحه اِعمال محدودیت بر رمز ارزهای ملی توسط وزارت دادگستری با هدف تسهیل جرایم سایبری و فرار از تحریم‌ها مطرح می‌شود. این اقدام در پی زندانی شدن الکسی پرتسف (Alexey Pertsev)، توسعه دهنده Tornado Cash توسط مقامات هلندی در سال گذشته صورت گرفت.

نظر شما در مورد اتهامات وارده به بنیانگذاران Tornado Cash چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره بنیانگذاران Tornado Cash متهم به پولشویی یک میلیارد دلار بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.