محکومیت بانکدار سابق دویچه بانک به 30 سال زندان به دلیل کلاهبرداری رمزارز

محکومیت-بانکدار-سابق-دویچه-بانک-به-30-سال-زندان-به-دلیل-کلاهبرداری رمزارز
آنچه در این مقاله میخوانید

یک کارگزار ثبت‌شده و بانکدار سابق سرمایه‌گذاری در غول مالی دویچه بانک (Deutsche Bank) به تقلب از سرمایه‌گذاران در یک صندوق رمز ارز تقلبی اعتراف کرده است. به گفته وزارت دادگستری ایالات متحده، او با محکومیت به 30 سال زندان مواجه است و باید بیش از 1.5 میلیون دلار غرامت بپردازد.

بانکدار سابق دویچه بانک به گناه خود اعتراف کرد

وزارت دادگستری ایالات متحده (DOJ) روز سه‌شنبه اعلام کرد که راشاون راسل (Rashawn Russell) به “شرکت در طرحی برای کلاهبرداری از مشتریان R3 Crypto Fund”، یک صندوق سرمایه‌گذاری در رمز ارزهای تقلبی که او اداره می‌کرد، اعتراف کرده است. راسل، که قبلا یک بانکدار و کارگزار ثبت شده در سازمان تنظیم مقررات صنعت مالی (FINRA) بود، در ماه آوریل به عنوان متهم شناخته شد.

دفتر دادستانی ایالات متحده در ناحیه شرقی نیویورک توضیح داد:

“زمانی که راسل محکوم شد، با 30 سال حبس در زندان مواجه می‌شود. راسل به عنوان بخشی از توافق نامه خود، ملزم به پرداخت غرامت بیش از 1.5 میلیون دلار خواهد بود.”

بریون پیس (Breon Peace)، دادستان ایالات متحده، گفت: “راسل از علاقه سرمایه‌گذاران به بازارهای رمز ارزها استفاده کرد تا طرحی را برای کلاهبرداری از مشتریانی که به او اعتماد داشتند، انجام دهد.”

در حالی که در اطلاعیه وزارت دادگستری آمریکا مشخص نشده است که راسل در کدام بانک سرمایه‌گذاری کار می‌کرده است، سوابق کارگزاری FINRA نشان می‌دهد که او در بخش اوراق بهادار دویچه بانک فعالیت داشته است. بر اساس پروفایل لینکدین (Linkedin) او، راسل در جولای 2018 به عنوان تحلیلگر بانکداری سرمایه‌گذاری دویچه بانک منصوب شد و در جولای 2020 به عنوان عضو پیوسته ارتقا یافت.

وزارت دادگستری توضیح داد که از نوامبر 2020 تا آگوست 2022، راسل درگیر طرحی برای کلاهبرداری از سرمایه‌گذاران در صندوق رمزنگاری R3 خود بود و اضافه کرد که او به دروغ به سرمایه‌گذاران قول داده بود که از وجوه آنها برای “سرمایه‌گذاری در رمز ارزها استفاده خواهد کرد که بازدهی چشمگیر و گاهی تضمین شده در بر خواهند داشت.” با این حال، وزارت دادگستری توضیح داد:

“در حقیقت، بسیاری از دارایی‌های سرمایه‌گذاران توسط راسل مورد سوء‌استفاده قرار گرفت و برای منافع شخصی خود، قمار و بازپرداخت به سرمایه‌گذاران قبلی استفاده شد.”

وزارت دادگستری گفت: “از طریق طرح راسل، حداقل 29 سرمایه‌گذار حدود 1.5 میلیون دلار ضرر کردند.” وزارت دادگستری خاطرنشان کرد که راسل همچنین به دلیل نقش خود در یک طرح سرقت هویت جداگانه که در آن “به‌طور فریبکارانه کارت‌های اعتباری و سایر دستگاه‌های دسترسی را به نام اشخاص ثالث به دست آورده، گناهکار شناخته شده است.”

شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره محکومیت بانکدار سابق دویچه بانک به 30 سال زندان به دلیل کلاهبرداری رمزارز بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.