رد درخواست تجدید نظر کمیسیون اوراق بهادار آمریکا برای حکم ریپل

رد-درخواست-تجدید-نظر-کمیسیون-اوراق-بهادار-آمریکا-برای-حکم-ریپل
آنچه در این مقاله میخوانید

آنالیسا تورس (Analisa Torres)، قاضی دادگاه منطقه‌ای، درخواست کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) برای ارائه درخواست تجدیدنظر را رد کرد و مدعی شد که این رگولاتور دلایل قابل‌توجهی برای اختلاف نظر نشان نداده است.

آنالیسا تورس، قاضی دادگاه منطقه‌ای، درخواست کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) برای استیناف از شکست آن علیه ریپل لبز (Ripple Labs)، شرکتی که مسئول انتشار توکن XRP است، را رد کرد.

در حکم دادگاه که در 3 اکتبر صادر شد، قاضی تورس، درخواست کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) را رد کرد و مدعی شد که این رگولاتور نتوانسته است وظایف خود را انجام دهد تا نشان دهد که مشکلاتی در زمینه نظارت قانونی یا دلایل قابل‌توجهی برای اختلاف نظر در مورد این موضوع وجود دارد.

“درخواست کمیسیون بورس و اوراق بهادار برای صدور گواهی تجدید نظر موقت رد می‌شود.”

لازم به ذکر است که این تصمیم یک باخت آشکار برای این رگولاتور نیست، چون قاضی تورس برای رسیدگی به مسائل باقی‌مانده در این مورد، برای تشکیل دادگاهی در 23 آوریل 2024، برنامه‌ریزی کرد.

بر اساس داده‌های TradingView، قیمت XRP بلافاصله پس از انتشار این خبر حدود 6 درصد افزایش یافت.

نمودار-توکن-XRP
پس از رد پیشنهاد کمیسیون بورس و اوراق بهادار، قیمت XRP نزدیک به 6 درصد افزایش یافت

در 13 جولای، قاضی تورس تا حدی به نفع ریپل رای داد و اعلام کرد که خرده‌فروشی توکن XRP با تعریف قانونی یک اوراق بهادار مطابقت ندارد. با این حال، دادگاه متوجه شد که ریپل با فروش مستقیم توکن‌های XRP به سرمایه‌گذاران نهادی، قوانین اوراق بهادار را نقض کرده است.

در ماه آگوست، این رگولاتور با این استدلال که “زمینه قابل‌توجهی برای اختلاف‌نظر” در مورد قوانین موجود وجود دارد، در مخالفت به این تصمیم، درخواست خود برای تجدید نظر را ارائه کرد.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) برای اولین بار شکایت خود را علیه ریپل، برد گارلینگ هاوس (Brad Garlinghouse)، مدیر عامل آن، و کریس لارسن (Chris Larsen)، یکی از بنیانگذاران آن، در دسامبر 2020 تنظیم کرد، که باعث شد بسیاری از صرافی‌ها برای جلوگیری از نگرانی‌های قانونی احتمالی، توکن XRP را از فهرست خارج کنند. پس از صدور حکم تورس در ماه جولای، بسیاری از شرکت‌های فعال در حوزه رمز ارزها گفتند که این توکن را مجدداً فهرست کرده یا در آینده برای فهرست کردن آن بررسی خواهند کرد.

این کمیسیون در ماه‌های اخیر تعدادی از شرکت‌های فعال در حوزه رمز ارزها را به دلیل اتهامات نقض اوراق بهادار، از جمله صرافی‌های اصلی رمز ارزهای بایننس (Binance) و کوین‌بیس (Coinbase)، هدف قرار داده است.

در 29 آگوست، مدیر دارایی شرکت Grayscale به دنبال درخواست بررسی تجدیدنظر که برای یک صندوق قابل‌معامله صرافی اسپات بیت کوین ارائه کرده بود، در دادگاه به پیروزی رسید.

دیدگاه خود را درباره رد درخواست تجدید نظر کمیسیون اوراق بهادار آمریکا برای حکم ریپل بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.