افتتاح پارک یوان دیجیتال در شنژن چین

افتتاح-پارک-یوان-دیجیتال-در-شنژن-چین
آنچه در این مقاله میخوانید

شهر شنژن (Shenzhen) به یک پارک صنعتی تبدیل شده که برای ترویج ارز دیجیتال بانک مرکزی چین (CBDC) ایجاد شده است. در حالی که مسئولان این ابرشهر چینی اعلام کردند که چندین شرکت مالی در حال حاضر در آنجا مستقر شده‌اند، از حدود ده‌ها ابتکار برای تقویت استفاده از یوان دیجیتال در این منطقه رونمایی شده است.

شنژن در مدت 3 سال، 14 میلیون دلار برای توسعه اکوسیستم یوان دیجیتال سرمایه‌گذاری می‌کند

شهر شنژن، یک مرکز جهانی برای فناوری، تولید و سرمایه‌گذاری در استان گوانگدونگ (Guangdong) چین، اولین پارک تجاری و صنعتی این کشور را با هدف ترویج ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) چین راه‌اندازی کرده است.

مرکز اطلاعات اینترنتی چین (China.org.cn) گزارش داد که پارک یوان دیجیتال (e-CNY) در منطقه لوهو (Luohu) شهر واقع شده است. به گفته پورتال دولتی، 9 شرکت مالی، از جمله پلتفرم فین‌تک Lakala Payment، قبلاً دفاتری در آنجا ایجاد کرده‌اند.

مسئولین این منطقه 10 ابتکار را برای حمایت از توسعه اکوسیستم یوان دیجیتال محلی اعلام کردند. در مجموع، 100 میلیون یوان (13.7 میلیون دلار) برای تحقق این طرح طی سه سال آینده اختصاص خواهد یافت.

این وجوه برای حمایت از بخش اقتصاد دیجیتال، تسهیل راه‌حل‌های پرداخت در صنایع مختلف و همچنین برای ترویج اجرای قراردادهای هوشمند و تشویق عملیات e-CNY استفاده خواهد شد. هوانگ تو (Huang Tuo)، رئیس بخش خدمات مالی لوهو، اظهار داشت:

“ایجاد اولین پارک از این نوع در چین نقطه عطف مهمی در روند توسعه ارز دیجیتال این کشور است.”

چین یوان دیجیتال را به عنوان یک پروژه آزمایشی در سال 2019 راه‌اندازی کرد و از آن زمان تاکنون، 26 شهر با 5.6 میلیون تاجر که ارز دیجیتال بانک مرکزی را تا سال 2022 پذیرفته‌اند، به این طرح آزمایشی پیوسته‌اند. تا پایان ماه ژوئن سال جاری، تعداد کل تراکنش‌های e-CNY به 950 میلیون مورد با ارزش کل 1.8 تریلیون یوان رسید.

سازمان‌دهندگان پارک لوهو امیدوار هستند که شعبه‌های بانک‌های تجاری که با سیستم ارز دیجیتال و سایر نهادهای تخصصی کار می‌کنند را برای ایجاد یک گروه صنعتی e-CNY جذب کنند. استارت‌آپ‌های کسب‌وکار یوان دیجیتال می‌توانند مشوق‌هایی تا سقف 50 میلیون یوان دریافت کنند. این گزارش خاطرنشان کرد که تمامی شرکت‌هایی که در پارک حضور دارند، می‌توانند تا سه سال از فضای بدون اجاره استفاده کنند و برای وام‌هایی با نرخ بهره پایین درخواست دهند.

آیا فکر می کنید چین پارک‌های صنعتی یوان دیجیتال بیشتری در شهرهای دیگر ایجاد خواهد کرد؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره افتتاح پارک یوان دیجیتال در شنژن چین بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.