انگلیس هشدار داد: روسیه از طلا برای دور زدن تحریم‌ها استفاده می‌کند

روسیه-از-طلا-برای-دور-زدن-تحریم-ها-استفاده-می‌کند
آنچه در این مقاله میخوانید

آژانس ملی جرایم بریتانیا (NCA) روز چهارشنبه اخطاری جدی به بخش مالی صادر کرد و هشدار داد که روسیه از طلا برای دور زدن تحریم‌های اعمال شده پس از حمله به اوکراین استفاده می‌کند.

آژانس ملی جرایم بریتانیا گفت که تلاش‌های عمدی “برای مشروع ساختن طلای تحریم‌شده برای مخفی کردن منشأ آن صورت گرفته است تا بتوان آن را در زنجیره‌های تامین پنهان کرد و در بریتانیا و سراسر جهان فروخت”.

این آژانس که با جرایم جدی، سازمان‌یافته و بین‌المللی مقابله می‌کند، گفت: طلای صادر شده از روسیه از جولای سال 2022 “به طور فزاینده‌ به کشورهایی ارسال می‌شود که طلای روسیه را تحریم نمی‌کنند.”

سپس می‌توان این طلا را ذوب کرد و دوباره قالب زد یا تصفیه کرد و منشا آن را پنهان نمود.

در نتیجه، انگلیس روز چهارشنبه اعلام کرد که 29 تحریم جدید علیه “افراد و نهادهایی که در بخش‌های طلا، نفت و استراتژیک روسیه فعالیت می‌کنند و از آنها حمایت می‌نمایند”، وضع کرده است.

یکی از کسانی که هدف این تحریم‌ها قرار گرفته‌اند، شامل یک شبکه مستقر در امارات متحده عربی است که دفتر مشترک‌المنافع و توسعه خارجی می‌گوید مسئول انتقال بیش از 300 میلیون دلار از درآمد طلا به روسیه است.

انگلیس همچنین دو شرکت از بزرگترین تولیدکنندگان طلای روسیه، با نام‌های Nord Gold PLC و Highland Gold Mining Limited را به همراه الیگارش‌های روسی، ولادیسلاو سویبلوف (Vladislav Sviblov) و کنستانتین استروکوف (Konstantin Strukov) تحریم کرده است.

پس از نفت و گاز، طلا یکی از بزرگترین منابع درآمد برای تامین مالی اقدامات جنگی روسیه است و در سال 2021 ارزشی معادل 12.6 میلیارد پوند (15.5 میلیارد دلار) برای اقتصاد روسیه داشته است.

آدریان سرل (Adrian Searle)، مدیر مرکز ملی جرایم اقتصادی در آژانس ملی جرایم بریتانیا، گفت:

“صدور این هشدار با مشارکت بخش تحت نظارت، از جمله بانک‌ها و معامله‌گران با ارزش بالا، کمک می‌کند تا اطمینان حاصل شود که افراد تحریم‌شده یا کسانی که نماینده آنها هستند، نمی‌توانند از طلا برای دور زدن تحریم‌های انگلیس استفاده کنند.”

انجمن بازار شمش لندن (LBMA) تسویه‌خانه‌های طلا را در سراسر جهان تأیید کرده و استانداردهایی را برای آن چه طلای «تحویل خوب لندن» – استاندارد جهانی بالفعل – را تشکیل می‌دهد، وضع کرده است.

تسویه‌خانه‌های معتبر انجمن بازار شمش لندن تا 92 درصد از تولید سالانه طلای استخراج شده جهانی را به خود اختصاص می‌دهند.

نظر شما در مورد اقدام روسیه در استفاده از طلا برای دور زدن تحریم‌ها چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره انگلیس هشدار داد: روسیه از طلا برای دور زدن تحریم‌ها استفاده می‌کند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.