مدیر بانک مرکزی هلند از استفاده از طلا برای سناریوی سقوط مالی حمایت می کند

مدیر-بانک-مرکزی-هلند
آنچه در این مقاله میخوانید

آرت هوبن (Aerdt Houben)، مدیر بازارهای مالی برای بانک مرکزی هلند (DNB)، درباره ارزشی که طلا می‌تواند در سناریوی فروپاشی مالی داشته باشد، صحبت کرده است. در حالی که این بانک اخیراً در حال افزایش ذخایر طلای خود است، هوبن اعلام کرده که به دلیل ویژگی‌های آن، طلا ممکن است به عنوان هِجی در صورت بروز فاجعه اقتصادی جهانی عمل کند.

بانک مرکزی هلند بر اهمیت طلا برای بانک‌های مرکزی تاکید می‌کند

آرت هوبن، مدیر بازارهای مالی برای بانک مرکزی هلند (DNB)، در مورد افزایش ذخایر طلای بانک و اینکه چگونه اعتقاد دارد که طلا می‌تواند به عنوان یک پشتیبان در مواقع سناریوی فروپاشی مالی مورد استفاده قرار گیرد، صحبت کرده است. در مصاحبه اخیر خود، هوبن تایید کرد که هلند درست مانند سایر بانک‌های مرکزی اروپایی، به تازگی ذخایر طلای خود را افزایش داده است.

هوبن توضیح داد که بانک مرکزی در حال حاضر 612 تن طلا دارد که ارزش آن حدود 35 میلیارد یورو (38.2 میلیارد دلار) است و این ذخایر متنوع هستند، و شمش‌های طلا در بانک‌های فدرال، لندن، کانادا و هلند قرار دارند. این میزان 4 درصد از تولید ناخالص داخلی (GDP)  هلند را نشان می‌دهد، چون دولت همان درصدی را که کشورهایی مانند فرانسه، آلمان و ایتالیا دارند، نگهداری می‌کند که آن را در رتبه هفتم در میان ده بانک مرکزی برتر در نگهداری طلا نسبت به GDP قرار داده است.

بیمه در برابر فروپاشی اقتصادی

وقتی از هوبن پرسیده شد که آیا فکر می‌کند هلند باید به عنوان نوعی بیمه برای کشور طلا بیشتری داشته باشد، او پاسخ داد:

“من فکر می‌کنم بیش از حد کافی است، چون اگر همه چیز فروپاشد، ارزش این ذخایر طلا به شدت افزایش می‌یابد، و به فلک می‌رسد. دوم این که، لازم نیست که آن را به طور کامل پوشش دهید.”

هوبن با اشاره به کاربردها و ارزش ذاتی طلا، دیدگاه‌های خود در مورد آن را توضیح داد و اعلام کرد که ارزش آن در ثبات آن نهفته است. او تأکید کرد: “طلا محصولی قابل مبادله است. محصولی سیال است، تقریباً می‌توانید آن را در هر جای دنیا خرید و فروش کنید. پس، واقعاً کالایی برجسته است [که] می‌توان بر اساس آن یک سیستم نرخ ارز را استوار کرد.”

از نظر یان نیوونهویس (Jan Nieuwenhuijs)، تحلیلگر بازار طلا، انباشت طلا توسط بانک‌های اروپایی به این معنا است که اعتماد به یورو مطلق نیست، چون ممکن است آنها برای بازگشت احتمالی به استاندارد طلا آماده شوند. چین با ذخایری که در ماه جولای به بیش از 2,113 تن رسیده و دولت اکنون به 11 ماه خرید مداوم رسیده است، به طور مداوم در حال افزایش ذخایر طلای خود است.

نیوونهویس در خاتمه گفت:

” به طور غیرمستقیم، بانک مرکزی هلند مردم را تشویق می‌کند که برای محافظت از شوک‌های مالی طلا داشته باشند، که این امر انتقال به یک سیستم پولی مبتنی بر طلا را بیشتر محتمل می‌سازد.”

آیا فکر می کنید بازگشت به استاندارد طلا امکان پذیر است؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره مدیر بانک مرکزی هلند از استفاده از طلا برای سناریوی سقوط مالی حمایت می کند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.