همکاری شورای جهانی طلا و مرکز کالاهای دبی (DMCC) برای مبارزه با تجارت غیرقانونی طلا

آنچه در این مقاله میخوانید

در اقدامی برای رویارویی با چالش‌های مربوط به تجارت غیرقانونی طلا به صورت دستی، شورای جهانی طلا (WGC)، با همکاری مرکز کالاهای دبی (DMCC)، طرحی استراتژیک را اعلام کرده است. این پروژه به دنبال تقویت و استانداردسازی قوانین و رویه‌های بین‌المللی خواهد بود و به شکافی مهم در تأمین مسئولانه و تجارت طلا خواهد پرداخت.

دو سازمان با هم، گروهی از ذی‌نفعان صنعت را دعوت خواهند کرد تا چالش‌های اصلی هم در جنبه‌های مشروع و هم غیرقانونی طلا به صورت دستی را شناسایی کنند و تحقیقات و تجزیه و تحلیل جامعی در مورد مقیاس تجارت غیرقانونی طلا انجام خواهند داد و بر نقش روش‌های حمل دستی تمرکز خواهند کرد. نتیجه، مجموعه‌ای از توصیه‌های سیاسی خواهد بود که به اشکال مختلف طلا که می‌توانند به صورت دستی حمل شوند، تعریف محدودیت‌های شخصی قابل قبول و ایجاد فرآیندهای اظهارنامه گمرکی استاندارد و ردیابی دیجیتال می‌پردازند.

اندرو نیلور (Andrew Naylor)، رئیس بخش خاورمیانه و سیاست‌گذاری عمومی شورای جهانی طلا، گفت:

“در حالی که اکثریت طلا از طریق یک شبکه رسمی به صورت مسئولانه معامله می‌شود، طلا به صورت دستی نیز نقشی در تجارت غیرقانونی دارد و همکاری ما با DMCC در مقابله با این چالش برای یکپارچگی بازار جهانی طلا حیاتی است. این اقدام یک جزء مهم در برنامه استراتژیک Gold247 ما است که بر بهبود یکپارچگی و اعتماد متمرکز است. ما با یکدیگر به دنبال ایجاد چارچوبی هستیم که به چالش‌های کنونی رسیدگی کرده و همچنین راه را برای آینده‌ای امن‌تر و مسئولانه‌تر در تجارت طلا هموار می‌کند.”

احمد بن سلیم (Ahmed Bin Sulayem)، رئیس اجرایی و مدیرعامل DMCC، افزود:

“اقدامات سخت‌گیرانه‌تر در مورد معاملات طلا به صورت دستی در اولویت قرار دارند. تأثیر مثبتی که این طرح بر جوامع قانونی استخراج طلا در سراسر جهان خواهد داشت، قابل سنجش نیست. این یک نمونه برجسته از نحوه‌ای است که دبی و امارات متحده عربی تمایل واقعی برای ایجاد اصلاحات مثبت صنعتی را نشان می‌دهند؛ بنابراین، ما افتخار می‌کنیم که در این موضوع حیاتی در کنار شورای جهانی طلا کار می‌کنیم.”

نظر شما در مورد همکاری شورای جهانی طلا با مرکز کالاهای دبی (DMCC) برای مبارزه با تجارت غیرقانونی طلا چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره همکاری شورای جهانی طلا و مرکز کالاهای دبی (DMCC) برای مبارزه با تجارت غیرقانونی طلا بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.